III klasa: Kod do przyszłości – 1
Aligator czy krokodyl? - lekcja 1
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zbudują krokodyla i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Dowiedzą się, jak sterować robotem za pomocą przycisków na klawiaturze. Będą umiały zapisać projekt. „Krok po kroku” – według instrukcji stworzą programy w Scratch’u.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
- zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
Pierwsza lekcja w klasie trzeciej jest skonstruowana tak, by nauczyciel od razu zorientował się, jaki jest poziom umiejętności dzieci w zakresie programowania komputerowego oraz predyspozycji związanych z myśleniem logiczno-matematycznym. Uczniów, którzy poradzą sobie z zadaniami, zwłaszcza konstruowaniem ich w programie Scratch, należy inspirować do pisania własnych kodów. Proponować dodatkowe zadania – wyzwania.
Materiały
Lekcja 1 - Aligator czy krokodyl?Kod_do_przyszlosci_3_1.pdf 3.08MB