III klasa: Kod do przyszłości – 11
Gol, gol, gol! - lekcja 11
Autor: Anna Kijo
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 9 lat
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują bramkę i bramkarza. Wyposażą swojego robota w czujnik odległości i silnik. Zapisują projekt do pliku. Otwierają istniejący projekt. Nauczą się wykorzystywać parametr losowania. Uzasadniają swoje pomysły. Rozważają różne sposoby działania.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
- zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
W zależności od budowanego na zajęciach robota, dzieci dosko- nalą lub nabywają kolejne umiejętności. Mogą łączyć ze sobą nabyte już kompetencje: stosowanie pętli programowych, zmiennych, uruchamianych jednocześnie kilku programów. Uczą się krytycznego myślenia, min. szukania różnych sposobów rozwiązań. Zastanawiają się wspólnie nad konsekwencjami własnych działań.
Materiały
Lekcja 11 - Gol, gol, gol!Kod_do_przyszlosci_3_11.pdf 1.93MB