III klasa: Kod do przyszłości – 4
Na sawannie - lekcja 4
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zbudują postać lwa z klocków Lego WeDo. Wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Nauczą się rozwiązywać zadania/problemy stawiane przez nauczyciela. Doskonalą umiejętność pracy w programie Scratch.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów algorytmicznych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- wdrażanie do samodzielności i odpowiedzialności za efekty swojej pracy,
- zdobywanie umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
Nauczyciel inspiruje i motywuje, by dzieci chciały podejmować wyzwanie i programować w Scratch’u. Decyzję, jaką aplikację do programowania wybrać, jednak staramy się pozostawić samym uczniom. Nie mogą czuć presji i mieć obawy, że nie podołają temu zadaniu. Chęć do działania pojawi się wtedy, gdy nauczyciel uzasadni, dlaczego użycie programu Scratch jest lepszym lub jedynym rozwiązaniem zadania/problemu.
Materiały
Lekcja 4 - Na sawannieKod_do_przyszlosci_3_4.pdf 1.84MB