Kluby Młodego Programisty – otwórzcie je w domu!
30.03.2019
Zdrowie jest najważniejsze! Dlatego zawiesiliśmy zapisy i zajęcia w Klubach Młodego Programisty. Nie oznacza to jednak przerwy w nauce programowania!
Tak jak w innych placówkach edukacyjnych, tak i w siedzibach naszych Klubów wstrzymaliśmy działalność. Nie martwcie się, nie zostawimy Was samych! Czy wiecie, że podobny klub możecie otworzyć u siebie w domu?
Koduj.gov.pl czeka
Nasz portal www.Koduj.gov.pl to skarbnica inspiracji i pomysłów na zabawy w programowanie.
– Cały czas rozwijamy stronę koduj.gov.pl. Pojawiają się tam materiały dedykowane wszystkim tym, którzy chcą uczyć dzieci programowana – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Na czas nauki zdalnej i w odpowiedzi na apel #zostanwdomu przygotowaliśmy cykl „Dwadzieścia minut z programowaniem” – dodaje szef MC.
„Dwadzieścia minut z programowaniem” to specjalny cykl zabaw, które uczą przez zabawę. Co drugi dzień, od środy 18 marca, publikujemy jedną zabawę, w którą możecie zagrać ze swoimi rodzinami. Co powiecie na „10 pytań” lub „Ułóż to, co ja”? Wszystkie zabawy znajdziecie w aktualnościach, oczywiście na koduj.gov.pl.
„Dwadzieścia minut z programowaniem” – więcej informacji.
Cykl zabaw to tylko jedna z atrakcji koduj.gov.pl. Na stronie znajdziecie też gotowe scenariusze zajęć programowania, wideo o programowaniu, linki do bezpłatnych aplikacji i wiele innych pomysłów na rozpoczęcie przygody z kodowaniem.
To nie wszystko! Na tych, którzy chcieliby dodatkowo dowiedzieć się czegoś więcej na temat bezpieczeństwa w sieci, czeka też cykl #zostanwdomu bezpiecznie z Akademią NASK.
Zespół ekspertów NASK przygotował serię materiałów, zabaw oraz gier na temat bezpiecznego korzystania z internetu, komputera i telefonu. Sami sprawdźcie: Ruszyła akcja #zostanwdomu bezpiecznie z Akademią NASK.
***
O projekcie
Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.