Kodowanie w domu, czyli Coding@home z EU CodeWeek
Zacznij programować już dziś! Wystarczy komputer i chęć do podjęcia wyzwań.
Coding@Home to zbiór krótkich filmów instruktażowych – opisujących, jak przygotować wciągające gry, łamigłówki czy szarady. To pierwszy krok do nauki kodowania: przedstawione gry stymulują myślenie obliczeniowe, uczą logicznego i analitycznego myślenia, a także rozwijają umiejętności zarówno uczniów, jak i rodziców oraz nauczycieli. Aby skorzystać z pomysłu, nie potrzebujesz żadnej wiedzy na temat kodowania – wystarczą niezbędne materiały, które możesz pobrać ze strony Coding@Home.
Przykład, że takie działania są znakomitym narzędziem do nauki, integracji, ale i dobrej zabawy, dali organizatorzy działań w ramach #CodeWeek2020.
W Polsce ponad 5000 uczestników zgłosiło swoją inicjatywę na mapę Europejskiego Tygodnia Kodowania. Był to najlepszy wynik w Europie!
Pomocne okazały się różnorodne aplikacje i narzędzia, dzięki którym zaplanowane inicjatywy były dalej możliwe – stacjonarne wydarzenia, dotychczas organizowane w szkołach, ośrodkach kultury, instytucjach publicznych i innych miejscach, zamieniły się po prostu w spotkania online.
Seria Coding@Home, która powstała w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania, opiera się na inicjatywie „Rodzinnego kodowania” Uniwersytetu w Urbino i Stowarzyszenia CodeMOOCnet stworzonej we współpracy z Rai Cultura. Zadania prezentuje Alessandro Bogliolo, profesor ds. systemów przetwarzania informacji na Uniwersytecie w Urbino, włoski ambasador Europejskiego Tygodnia Kodowania i koordynator wszystkich ambasadorów, a także członek Rady Zarządzającej ds. Umiejętności i Zatrudnienia w Sektorze Cyfrowym.
Zainspiruj się. Sprawdź propozycje i programuj!
- Pierwsza z przygotowanych zabaw to „Odkrywca”. Twoim zadaniem będzie prowadzenie tytułowego bohatera po planszy tak, by odwiedzić jak największą liczbę pól.
- „Prawo, lewo” jest grą opartą zarówno na rywalizacji, jak i współpracy. Obie drużyny współpracują ze sobą, aby stworzyć ścieżkę do celu, jednocześnie rywalizując o wykorzystanie jak największej liczby przypisanych im kart. Drużyna żółta stara się wykonać jak najwięcej zwrotów w lewo, a czerwona – w prawo.
- W zabawie „Zejdź z mojej ścieżki” udział biorą dwie drużyny. Zaczynając od przeciwległych krańców planszy, obie grupy budują ścieżki, które nachodzą na siebie. Wygrywa ten zespół, któremu uda się zablokować budowę ścieżki drugiej drużyny.
- Gra „Przeciąganie liny” polega na współpracy i rywalizacji. Zaczynając od środka dolnej części planszy, dwie drużyny (żółta i czerwona), współpracują ze sobą, aby dotrzeć na górną. Drużyna żółta stara się dotrzeć do pól po lewej stronie, a drużyna czerwona – do znajdujących się po prawej.
Więcej podobnych instrukcji zabaw szukaj na stronie: codeweek.eu.
Chcesz zacząć? Działaj!
Krok 1. Wejdź na stronę: https://codeweek.eu/resources/CodingAtHome.
Krok 2. Kliknij wybraną zabawę i obejrzyj film.
Krok 3. Zbierz drużynę – rodzinę, uczniów lub znajomych – i zacznijcie rozgrywki.
Krok 4. Zgłoś swoje wydarzenie na: codeweek.eu/add i zostań częścią codeweekowej społeczności.
Krok 5. Pobierz certyfikat. Jak tylko zgłosisz swoje wydarzenie, będziesz mógł odebrać certyfikat uczestnika! Więcej informacji o generowaniu certyfikatów CodeWeek znajdziesz w tym artykule.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami: programowanie@mc.gov.pl.
Typ wydarzenia: sesja online
Czego potrzebujesz? Po prostu wybierz jeden z filmów i zacznij programować – wystarczy zebrać grupę znajomych lub zaprosić do współpracy swoich uczniów i Twoja inicjatywa jest już gotowa! 😊
Dla ilu osób? Brak limitu – każdy, kto otrzyma link, może wziąć udział.