W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pro-gra-MOWA wygrana

04.04.2019

Na zdjęciu widzmy dwójkę dzieci bawiącą się kolorowymi kubkami.

Pierwszaki z Niechlowa ujęły nas… deklinacją. Nie byle jaką, bo „pro-gra-MOWĄ”. Dzięki niej zostali jednymi ze zwycięzców naszego konkursu „Nowy rok z programowaniem”. Właśnie odebrali swoją nagrodę – kilkugodzinne warsztaty.

Rozwiązywanie łamigłówek, sudoku, zabawa przy macie edukacyjnej, praca z tabletami i oczywiście programowanie robotów – tak wyglądał czwartek u pierwszaków ze Szkoły Podstawowej w Niechlowie. Zasłużyli na to!

Wygrana w 1800 znakach

Konkurs „Nowy rok z programowaniem” był skierowany do grup dzieci od pierwszej do czwartej klasy szkoły podstawowej. Zadanie? W 1800 znakach przekonać nas, że to właśnie w dane miejsce powinniśmy przyjechać i zorganizować warsztaty programowania. Jak z tym zadaniem poradzili sobie uczniowie z Niechlowa? Skutecznie.

Mianownik

kto? (pragniemy się przedstawić) To my – uczniowie klasy I Szkoły Podstawowej w Niechlowie wraz z pozytywnie zakodowaną na nowe szanse wychowawczynią p. Dorotą.

co? (chcemy, o czym marzymy) Pragniemy zaprosić do swojej małej szkoły na warsztaty z programowania.

Dopełniacz

kogo? (chcielibyśmy zaprosić) Edukatorów, którzy wskażą nam drzwi do świata programowania i rozbudzą wyobraźnię.

czego? (szukamy)

Szukamy dobrych wzorców i jednocześnie dobrej zabawy.

Celownik

komu? (oddamy swój czas i uwagę) Oddamy się w ręce specjalistów, którzy nauczą nas programowania. Jesteśmy bowiem na starcie naszej edukacji i z uwagą przyglądamy się światu.

czemu? (się przyglądamy) Światu, w którym tyle fascynujących rzeczy na nas czeka – może właśnie warsztaty z programowania?

Biernik

kogo? (chcemy naśladować) Pragniemy uczyć się od najlepszych. Jesteśmy pewni, że Ministerstwo Cyfryzacji to miejsce, gdzie powstają świetne pomysły na wytyczanie kierunków cyfrowych kompetencji najmłodszych.

co?(oferujemy) Oferujemy siebie. Otwarte umysły. Duże chęci. Potencjał poznawczy. Szeroko otwarte na świat TIK drzwi. Energię.

Narzędnik

z kim? (chcielibyśmy się spotkać, uczyć?) Tylko specjaliści mogą wskazać nam dobry kierunek. Więc z kim, jak nie z WAMI?

z czym? (stajemy przed WAMI?) Z uwagą czekamy na WASZĄ decyzję.

Miejscownik

o kim? (w przyszłości usłyszycie) Mówią nam, że jesteśmy przyszłością narodu. Tak, tak to tak dumnie brzmi. Chcemy być przyszłością dobrze wyedukowaną, a to może wydarzyć się dzięki dobrym działaniom edukacyjnym, takim jak np. warsztaty z programowania.

o czym? (chcemy jeszcze powiedzieć?) Uczestnictwo w takich warsztatach byłoby dla nas szansą na krok w przyszłość…

Wołacz o! o ile tylko los nam będzie sprzyjał. Pozdrawiamy”

Tak właśnie napisali i… wygrali.

Trudny wybór

Jury naszego konkursu nie miało łatwego zadania. Nadeszło niemal 200 zgłoszeń. Dzieci z Niechlowa to jedyna grupa z Dolnego Śląska, której udało się zdobyć nagrodę. Pozostali laureaci to:

  • trzecioklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 86 w Warszawie (woj. mazowieckie),
  • czwartoklasiści ze Szkoły Podstawowej im. por. Jana Penconka w Gowinie (woj. pomorskie),
  • trzecioklasiści z Nielepic i Brzoskwini (Fundacja SUSEIA, woj. małopolskie),
  • czwartoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Zawierciu (woj. śląskie).

Konkurs „Nowy rok z programowaniem” to jedna z wielu inicjatyw Ministerstwa Cyfryzacji promująca naukę programowania. – Programowanie to kompetencja przyszłości. Pracujemy nad tym, by szansę na jej zdobycie miało możliwie najwięcej młodych Polaków, nie tylko z dużych miast, ale i mniejszych miejscowości – mówi minister cyfryzacji. – To dlatego m.in. 16 Klubów Młodego Programisty uruchomiliśmy w miejscach, gdzie oferta tego rodzaju zajęć nie jest tak bogata jak w dużych miastach. To dlatego też organizujemy konkursy, takie jak ten, do udziału w których zachęcamy grupy z najdalszych zakątków Polski. Kolejny już wkrótce – dodał Marek Zagórski.

Kluby Młodego Programisty to punkty warsztatowe, w których organizujemy bezpłatne zajęcia programowania. Od października ubiegłego roku działają w Nysie, Siedlcach, Lubinie, Inowrocławiu, Zamościu, Żarach, Piotrkowie Trybunalskim, Nowym Sączu, Przemyślu, Suwałkach, Kwidzynie, Jaworznie, Ostrowcu Świętokrzyskim, Ełku, Gnieźnie i Stargardzie.

W ciągu niespełna pół roku w organizowanych tam zajęciach wzięło udział 17 tysięcy dzieci i ich rodziców. Zorganizowaliśmy w tym czasie prawie 1000 bezpłatnych warsztatów.

Więcej o Klubach Młodego Programisty na www.klubmlodegoprogramisty.pl

O projekcie

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

 

{"register":{"columns":[]}}