W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Publikacje Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog

Grafika ma białe tło z napisem w kolorach szaro-niebieskim: "publikacje Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog" oraz logiem - to zwrócone do siebie zarysy twarzy).

Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog inicjuje i współtworzy wiele projektów edukacyjnych, m.in. Centrum Mistrzostwa Informatycznego czy Zaprogramuj Przyszłość. Aby poznać materiały edukacyjne Stowarzyszenia, wystarczy zajrzeć na ich stronę. Znajduje się tam mnóstwo inspiracji, dzięki którym różnorodne grupy mogą poszerzać wiedzę na temat programowania.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z materiałami z zakresu programowania.

Materiały dla uczniów klas 13

  1. „Kodowanie bez prądu” (Joanna Apanasewicz, 2018) to zbiór scenariuszy dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, dzięki którym dowiedzą się, jak skutecznie zachęcić dzieci do kodowania offline.  
  2. „niePodręcznik” (Joanna Apanasewicz, Iwona Brzózka-Złotnicka, Joanna Ciesielska, Krzysztof Jaworski, Anna Jędryczko, Sylwia Milczarek, Agnieszka Szymańska, Monika Walkowiak, Karolina Żelazowska) to propozycja dla uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Głównym celem publikacji jest dostarczenie różnorodnych propozycji zabaw, gier oraz ćwiczeń edukacyjnych. W poradniku znajdziemy układ dwóch kart: dla nauczyciela oraz ucznia.
  3. „niePodręcznik 2” (Joanna Apanasewicz, 2019) to kontynuacja poprzedniej publikacji. W drugiej części znajdziemy kolejne zadania z zakresu kodowania.
     

Materiały wspierające zajęcia z zakresu programowania dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

  1. „Zobaczyć programowanie” (Urszula Bartnikowska, Katarzyna Falkowska, Karolina Żelazowska, 2019) to publikacja zawierająca materiały wspierające zajęcia z zakresu programowania dla dzieci z zaburzeniami słuchu.
  2. „Kodowanie na SPEcjalne zamówienie” (Zyta Czechowska, 2018) to zbiór zadań i scenariuszy dla nauczycieli prowadzących zajęcia z programowania dla dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi.
  3. „Zakodowany autyzm” (Jolanta Majkowska, 2018) to publikacja, w której zawarte są scenariusze zadań dedykowane dzieciom ze spektrum autyzmu.
     

Poradniki metodyczne dla nauczycieli

  1. „Narzędziownik. Aplikacje wspomagające naukę programowania” (Joanna Apanasewicz, 2018) to ciekawa propozycja dla kodujących nauczycieli, którzy mają opanowane podstawy programowania online i chcą rozszerzyć naukę o przydatne aplikacje. W poradniku przedstawionych zostało 13 narzędzi wraz z opisem oraz 14 stron WWW, na które warto zajrzeć.
  2. „Sztafeta pomysłów i metod” (Karolina Żelazowska, 2018) to lektura dla nauczycieli, którzy przy pomocy nauki o programowaniu chcą uczyć rozwiązywania problemów z innych dziedzin.
{"register":{"columns":[]}}