Scenariusz 2, kl. 4-6
Ekipa - lekcja 2
Czego się nauczycie
Drugi moduł jest kontynuacją przygotowania do kosmicznej wyprawy. Czas na kompletowanie zespołu. W trakcie zabaw na macie, uczniowie wspólnie oraz pracując w zespołach, ćwiczą między innymi orientację w przestrzeni planszy. Zbieranie ekipy podróżników jest pretekstem do ćwiczenia komend ruchu oraz pierwszego debugowania niepełnego kodu. Zadanie to jest jednocześnie okazją do rozpoczęcia rozmowy na temat cech charakteru oraz umiejętności przydatnych nie tylko w czasie podboju kosmosu, ale również wówczas, gdy pracujemy jako np. programiści. Jednym z ostatnich zadań tego modułu jest tworzenie kodu ruchu dla robota. Jednak zarówno skrypt, jak i sprawdzenie jego poprawności, będą przebiegały bez użycia technologii. Dopełnieniem tego modułu jest praca z tabletami w aplikacji ScratchJr.
Materiały
Scenariusz 4-6 - 2scenariusz_4-6_-_2.pdf 1.31MB