Tekst odczytywany maszynowo
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Ełku
Czym się zajmujemy?
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Ełku jako jednostka organizacyjna Państwowej Straży Pożarnej jest urzędem zapewniającym obsługę Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, będącego organem administracji rządowej w sprawach organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego oraz ochrony przeciwpożarowej podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych i administracji.
Zgodnie z artykułem 13 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej, do zadań Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej należy:
1) kierowanie komendą powiatową (miejską) Państwowej Straży Pożarnej;
2) organizowanie jednostek ratowniczo-gaśniczych;
3) organizowanie na obszarze powiatu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego;
4) dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu poprzez swoje stanowisko kierowania;
5) kierowanie jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej z obszaru powiatu do akcji ratowniczych i humanitarnych poza granicę państwa, na podstawie wiążących Rzeczpospolitą Polską umów i porozumień międzynarodowych;
6) analizowanie działań ratowniczych prowadzonych na obszarze powiatu przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego;
7) organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczej;
8) współdziałanie z komendantem gminnym ochrony przeciwpożarowej, jeżeli komendant taki został zatrudniony w gminie;
8a) współdziałanie z komendantem gminnym związku ochotniczych straży pożarnych;
9) rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
10) opracowywanie planów ratowniczych na obszarze powiatu;
11) nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
12) wykonywanie zadań z zakresu ratownictwa;
13) wstępne ustalanie przyczyn oraz okoliczności powstania i rozprzestrzeniania się pożaru oraz miejscowego zagrożenia;
14) organizowanie szkolenia i doskonalenia pożarniczego;
15) szkolenie członków ochotniczych straży pożarnych;
16) inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu;
17) wprowadzanie podwyższonej gotowości operacyjnej w komendzie powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej w sytuacji zwiększonego prawdopodobieństwa katastrofy naturalnej lub awarii technicznej, których skutki mogą zagrozić życiu lub zdrowiu dużej liczby osób, mieniu w wielkich rozmiarach albo środowisku na znacznych obszarach, oraz w przypadku wystąpienia i utrzymywania się wzmożonego zagrożenia pożarowego.
Do zadań komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej ponadto należy:
1) współdziałanie z zarządem oddziału powiatowego związku ochotniczych straży pożarnych;
2) przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej ochotniczych straży pożarnych na obszarze powiatu, pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
3) realizowanie zadań wynikających z innych ustaw.
Kontakt: Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących:
Aby skutecznie komunikować się z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Ełku osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
1. złożyć wniosek/wysłać pismo na adres: Komenda Powiatowa PSP w Ełku, ul. Suwalska 50, 19-300 Ełk,
2. załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej,
3. Napisać pismo i wysłać je poprzez platformę ePUAP,
Skrzynka: / KPPSP_Ełk/SkrytkaESP
Żeby wysłać pismo przez e-PUAP musisz mieć Internet i swoje konto w ePUAP
4. wysłać pismo faksem na nr 87 621 71 25,
5. skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 87 621 71 00, pracownik zaprosi Ciebie na określoną godzinę
Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 1-4 należy podać następujące informacje:
- imię i nazwisko osoby uprawnionej,
- adres korespondencyjny wraz z kodem pocztowym,
- sposób komunikowania się z osobą uprawnioną – wskazanie adresu e-mail, numeru telefonu, numer faksu,
- przedmiot rozmowy w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ełku,
Informacje dla osób z niepełnosprawnościami niezbędne do wejścia i wjazdu na teren KP PSP w Ełku przy ul. Suwalskiej 50:
Wizyta gości w KP PSP w Ełku: Budynek znajduje się na terenie zamkniętym. Teren komendy znajduje się przy ul. Suwalskiej 50. Do budynku prowadzi 1 wejście. Do wejścia prowadzą schody. Przy wejściu brak podjazdu dla wózków. Drzwi nie otwierają się automatycznie. Przy wejściu na teren komendy służbę pełni całodobowo strażak.
- Wejście i wjazd na teren KP PSP w Ełku odbywa się w asyście wyznaczonego pracownika KP PSP, który odbiera gości z biura przepustek (dyżurka) i kieruje do wyznaczonego miejsca spotkania w budynku komendy.
- Budynek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Komenda Powiatowa PSP zobowiązuje się zapewnić pomoc przy przemieszczaniu osobom niepełnosprawnym. Pomocy udzielą wyznaczeni pracownicy. Budynek nie posiada dźwigów osobowych. W budynku nie ma toalet przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Schody w budynku są oznakowane kontrastową taśmą: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu, również na zewnątrz. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W Komendzie Powiatowej PSP w Ełku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Materiały
KP PSP Ełk - Tekst odczytywany maszynowoKP_PSP_-_tekst_odczytywany_maszynowo.pdf 0.12MB
- Pierwsza publikacja:
- 28.09.2021 08:36 st. kpt. Piotr Grzęda
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- st. kpt. Piotr Grzęda
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Tekst odczytywany maszynowo | 1.0 | 28.09.2021 08:36 st. kpt. Piotr Grzęda |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP