Zaświadczenie o działaniach ratowniczych
W celu uzyskania zaświadczenia należy:
- Dokonać wpłaty w kasie Urzędu Miasta w Kłodzku, pl. Bolesława Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Kłodzku
Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie o/Kłodzko Nr: 62 9588 0004 7100 1010 2000 0020.
Za wydanie zaświadczenia obowiązuje opłata 17,00 zł (siedemnaście złotych). Jako tytuł wpłaty należy wpisać: „Imię i nazwisko – tytułem wydania zaświadczenia o powstaniu pożaru lub innego zdarzenia”. - Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia. Dowód zapłaty albo jego uwierzytelnioną kopię pozostawia się w aktach sprawy.
- Wypełniony wniosek wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej można składać:
- listownie na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku ul. Traugutta 7, 57 – 300 Kłodzko,
- osobiście w sekretariacie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku (piętro 1),
- elektronicznie na adres: sekretariat@straz.klodzko.pl,
- za pośrednictwem skrzynki podawczej Epuap.
- W szczególnych przypadkach, o których mowa w ustawie o opłacie skarbowej, istnieje możliwość zwolnienia z opłaty.
- Zaświadczenie o interwencji jednostek PSP wydaje się w 1 egzemplarzu.
Podstawa prawna pobierania opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia na wniosek:
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2021.0.1923 t.j.)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U.2007.187.1330)
Materiały
Wniosek o wydanie zaświadczenia o działaniach ratowniczychWniosek_o_wydanie_zaswiadczenia.pdf 0.15MB