W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja DS. Finansowych

mgr. Mirosława Libera 

mlibera@straz.kluczbork.pl 

tel: 47 8616606 

Agnieszka Pluta

a.pluta@straz.kluczbork.pl

tel: 47 8616606  

 

Do zadań sekcji finansów należy w szczególności:

1. W zakresie spraw finansowych:

  1. sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;

  2. prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;

  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:

  1. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej,

  2. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową,

  3. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,

  4. zapewnieniu terminowego ściągania należności;

  1. analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej;

  2. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);

  3. nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej.

    2. W zakresie spraw BHP:

    1. prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;

    2. sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;

    3. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;

    4. przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;

    5. ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;

    6. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;

    7. uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
15.02.2021 10:00 Kamil Muchla
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Muchla Kamil
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja DS. Finansowych 5.0 04.04.2023 08:51 Karol Grzyb
Sekcja DS. Finansowych 4.0 04.04.2023 08:50 Karol Grzyb
Sekcja DS. Finansowych 3.0 01.09.2021 12:32 Karol Grzyb
Sekcja DS. Finansowych 2.0 15.02.2021 10:11 Kamil Muchla
Sekcja DS. Finansowych 1.0 15.02.2021 10:00 Kamil Muchla

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}