Sekcja DS. Finansowych
mgr. Mirosława Libera
tel: 47 8616606
Agnieszka Pluta
a.pluta@straz.kluczbork.pl
tel: 47 8616606
Do zadań sekcji finansów należy w szczególności:
1. W zakresie spraw finansowych:
-
sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
-
prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
-
prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
-
wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej,
-
zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową,
-
przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
-
zapewnieniu terminowego ściągania należności;
-
analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej;
-
prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
-
nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej.
2. W zakresie spraw BHP:
-
prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
-
sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
-
prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
-
przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
-
ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
-
współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
-
uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
-
- Pierwsza publikacja:
- 15.02.2021 10:00 Kamil Muchla
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Muchla Kamil
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja DS. Finansowych | 5.0 | 04.04.2023 08:51 Karol Grzyb |
Sekcja DS. Finansowych | 4.0 | 04.04.2023 08:50 Karol Grzyb |
Sekcja DS. Finansowych | 3.0 | 01.09.2021 12:32 Karol Grzyb |
Sekcja DS. Finansowych | 2.0 | 15.02.2021 10:11 Kamil Muchla |
Sekcja DS. Finansowych | 1.0 | 15.02.2021 10:00 Kamil Muchla |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP