Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przy prowadzeniu postępowania administracyjnego lub czynności urzędowej zgodnie ze złożonym wnioskiem do KP PSP Maków Mazowiecki
Klauzula Informacyjna dot. przetwarzania danych przy prowadzeniu postępowania administracyjnego lub czynności urzędowej zgodnie ze złożonym wnioskiem
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 i art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (zwanego dalej Rozporządzeniem) informujemy, że:
- Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą w Makowie Mazowieckim, przy ul. Moniuszki 6A, 06-200 Maków Mazowiecki, Tel. 29 71717150 , adres poczty mailowej: makow@mazowze.straz.pl
- Dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Makowie Mazowieckim wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się z wykorzystaniem poczty elektronicznej pisząc maila na adres: ochrona.danych@mazowsze.straz.pl. lub na adres pocztowy: 02-672 Warszawa ul. Domaniewska 40.
- Dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania administracyjnego lub czynności urzędowej zgodnie ze złożonym wnioskiem. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. C RODO w związku z:
- ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej,
- ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej,
- ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
- ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
- Dane osobowe podlegają ujawnianiu następującym odbiorcom: dane osobowe są zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ich odbiorcami mogą być podmioty uprawnione do ujawnienia im danych na mocy przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające dane osobowe w ramach świadczonych usług dla administratora.
- Dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, osoby, której dotyczy przedmiot działań jednostek ochrony przeciwpożarowej, właściwych jednostek lub urzędów, stron postępowania lub źródeł publicznie dostępnych.
- Kategorie przetwarzanych danych osobowych wynikają wprost z przepisów prawa l/lub celu przetwarzania przy zachowaniu zasady adekwatności.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe podlegają przeglądowi, nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania, a także są przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustawy lub wymogów określonych w Instrukcji Kancelaryjnej i Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt.
- W zakresie swoich danych osobowych ma Pani/Pan prawo żądania: dostępu do danych, sprostowania danych. W postępowaniach administracyjnych i czynnościach urzędowych nie przysługuje prawo żądania wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych.
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie danych osobowych jest obowiązkowe. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało wezwaniem do ich uzupełnienia, a w przypadku nieuzupełnienia pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
- Dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji dotyczących Pani/Pana danych osobowych, w tym profilowaniu.
- W postępowaniach administracyjnych i czynnościach urzędowych prawo do wycofania w dowolnym momencie udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych nie przysługuje.