KP PSP MALBORK - PODSUMOWANIE ZADAŃ INWESTYCYJNYCH I REMONTOWYCH
19.12.2024
Podsumowanie zadań inwestycyjnych i remontowych na terenie KP PSP w Malborku
W grudniu 2024 r. na terenie KP PSP w Malborku zrealizowano zadania inwestycyjne i remontowe polegające na:
a) montażu układu kompensacji mocy biernej
Celem inwestycji była analiza źródeł generujących moc bierną w instalacji elektrycznej tut. komendy oraz wyposażenie obiektu w układ kompensacji mocy biernej. Montaż układu pozwoli zredukować wydatki związane z rachunkami za energię elektryczną KP PSP w Malborku o środki rzędu 1,5 tys. zł miesięcznie. Całość zadania wyceniona na kwotę 15 375,00 zł zrealizowana została w formie wsparcia rzeczowego sfinansowanego przez firmę MAT-POŻ Sp. j. oddział Malbork oraz firmę WANT „Budownictwo Mostowe i Inżynieryjne” z Tczewa.
b) remoncie i modernizacji układu sterowania zespołu prądotwórczego
Zadanie zostało podyktowane awarią układu automatyki sterującej pracą zespołu prądotwórczego. Zespół prądotwórczy stanowi zasilanie rezerwowe układu zasilania dwustronnego budynku KP PSP w Malborku – tj. zasilania zrealizowanego za pomocą dwóch niezależnych źródeł napięcia (sieci energetycznej / agregatu prądotwórczego wyposażonego w silnik spalinowy) wyposażonych w układ samoczynnego załączania rezerwy. Układ SZR w momencie zaniku zasilania toru podstawowego dokonuje samoczynnego przełączania zasilania do toru rezerwowego. Po przywróceniu napięcia toru podstawowego następuje automatyczny powrót układu zasilania do stanu pierwotnego. Automatyka zasilania dwustronnego współpracuje z zasilaczami UPS w celu zapewnienia zasilania gwarantowanego (nieprzerwana dostawa energii) urządzeń niezbędnych do pracy Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Malborku. Całość zadania wyceniona na kwotę 16 600,00 zł zrealizowana została w formie funduszu wsparcia Państwowej Straży Pożarnej dzięki Starostwu Powiatowemu w Malborku.
c) remontu schodów głównego wejścia do budynku
Celem w/w zadania był remont schodów stanowiących główne wejście do budynku, które uległy zużyciu związanemu z czasem eksploatacji oraz przewrócenie ich wymaganego stanu technicznego. Całość zadania została zrealizowana dzięki przyznanym środkom remontowym w wysokości 20 000,00 zł z budżetu Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku.
Opracowanie: mł. bryg. Dariusz Treć, Zdjęcia: kpt. Adam Nosko