W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych

19.03.2024

asp. Sławomir Śniadach - p.o. kierownika sekcji ds. organizacyjno-kadrowych

Telefon:  47 7329 608

mgr Anna Kłak - inspektor ds. organizacyjno-kadrowych

Telefon:  47 7329 609

Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej należy w szczególności:

(w zakresie organizacyjnym)
1)    realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
2)    organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
3)    opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
4)    prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
5)    nadzór i prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
6)    organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
7)    przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
8)    opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
9)    organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
10)    realizowanie zadań z zakresu organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji, prowadzenie ewidencji skarg, wniosków i petycji dla komendy powiatowej;
11)    prowadzenie kasy komendy powiatowej dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
12)    wnioskowanie do komendanta powiatowego o zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym, obsługi prawnej komendy powiatowej;
13)    ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
14)     organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy powiatowej;
15)    realizowanie zadań w zakresie kontroli zarządczej.

(w zakresie kadrowym)
16) realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta powiatowego;
17) przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej, w tym dowódcy jednostki ratowniczo-gaśniczej;
18) opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
19) analizowanie stanu przyznanych etatów;
20) prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
21) sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
22) realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
23) analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
24) planowanie i rozliczanie czasu służby strażaków systemu codziennego oraz nadzór nad sposobem planowania i rozliczania czasu  służby strażaków pełniących służbę w systemie zmianowym.

(w zakresie BHP)

25)    prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy i służby;
26)    sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników i funkcjonariuszy oraz poprawę warunków pracy i służby;
27)    prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy i służby;
28)    przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy i służby;
29)    ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
30)    współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników i funkcjonariuszy;
31)    uczestniczenie w pracach, powoływanych przez komendanta powiatowego, komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 12:35 kpt. Jakub Tutka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
KP PSP w Mrągowie
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych 8.0 02.09.2024 10:59 st. kpt. Jakub Tutka
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych 7.0 26.07.2024 09:41 st. kpt. Jakub Tutka
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych 6.0 19.03.2024 14:15 st. kpt. Jakub Tutka
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych 5.0 06.10.2022 10:08 st. kpt. Jakub Tutka
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych 4.0 04.05.2021 12:53 kpt. Jakub Tutka
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych 3.0 22.01.2021 10:11 kpt. Jakub Tutka
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych 2.0 22.01.2021 09:58 kpt. Jakub Tutka
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych 1.0 08.12.2020 12:35 kpt. Jakub Tutka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}