Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych
19.03.2024
asp. Sławomir Śniadach - p.o. kierownika sekcji ds. organizacyjno-kadrowych
Telefon: 47 7329 608
mgr Anna Kłak - inspektor ds. organizacyjno-kadrowych
Telefon: 47 7329 609
Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej należy w szczególności:
(w zakresie organizacyjnym)
1) realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
2) organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
3) opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
4) prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
5) nadzór i prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
6) organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
7) przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
8) opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
9) organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
10) realizowanie zadań z zakresu organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji, prowadzenie ewidencji skarg, wniosków i petycji dla komendy powiatowej;
11) prowadzenie kasy komendy powiatowej dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
12) wnioskowanie do komendanta powiatowego o zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym, obsługi prawnej komendy powiatowej;
13) ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
14) organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy powiatowej;
15) realizowanie zadań w zakresie kontroli zarządczej.
(w zakresie kadrowym)
16) realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta powiatowego;
17) przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej, w tym dowódcy jednostki ratowniczo-gaśniczej;
18) opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
19) analizowanie stanu przyznanych etatów;
20) prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
21) sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
22) realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
23) analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
24) planowanie i rozliczanie czasu służby strażaków systemu codziennego oraz nadzór nad sposobem planowania i rozliczania czasu służby strażaków pełniących służbę w systemie zmianowym.
(w zakresie BHP)
25) prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy i służby;
26) sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników i funkcjonariuszy oraz poprawę warunków pracy i służby;
27) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy i służby;
28) przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy i służby;
29) ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
30) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników i funkcjonariuszy;
31) uczestniczenie w pracach, powoływanych przez komendanta powiatowego, komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 12:35 kpt. Jakub Tutka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- KP PSP w Mrągowie
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych | 8.0 | 02.09.2024 10:59 st. kpt. Jakub Tutka |
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych | 7.0 | 26.07.2024 09:41 st. kpt. Jakub Tutka |
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych | 6.0 | 19.03.2024 14:15 st. kpt. Jakub Tutka |
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych | 5.0 | 06.10.2022 10:08 st. kpt. Jakub Tutka |
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych | 4.0 | 04.05.2021 12:53 kpt. Jakub Tutka |
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych | 3.0 | 22.01.2021 10:11 kpt. Jakub Tutka |
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych | 2.0 | 22.01.2021 09:58 kpt. Jakub Tutka |
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych | 1.0 | 08.12.2020 12:35 kpt. Jakub Tutka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP