Podpisanie umowy na realizację I etapu budowy nowej siedziby ostródzkich strażaków
27.07.2023
27 lipca 2023 roku w siedzibie Komendy Powiatowej PSP w Ostródzie przy ul. Stapińskiego 19C, odbyło się uroczyste podpisanie umowy z wykonawcą pierwszego etapu budowy nowego obiektu „Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Ostródzie”. W spotkaniu uczestniczył Poseł na Sejm RP Zbigniew Babalski, Warmińsko-mazurski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej nadbrygadier Tomasz Komoszyński, Dyrektor olsztyńskiego biura KOWR Grzegorz Kierozalski. Uroczystego podpisania umowy dokonał Komendant Powiatowy PSP w Ostródzie bryg. Łukasz Jasiński oraz Pan Mariusz Kortas, członek zarządu firmy „SOAR”, która została wyłoniona w ramach przetargu na realizację pierwszego etapu budowy ostródzkiej komendy. Zgodnie z warunkami przetargu zakończenie robót budowlanych związanych z pierwszym etapem prac przewidziane jest na koniec października 2023 roku. Budowa nowego obiektu ostródzkich strażaków jest finansowana w ramach rządowych środków „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025”. Aby możliwe było rozpoczęcie prac konieczne było sporządzenie projektu oraz zdobycie niezbędnych pozwoleń. Z "Programu modernizacji..." na ten cel przeznaczone zostało 100 tysięcy złotych. Nie do przecenienia okazała się pomoc lokalnych samorządów, które pokryły pozostałą brakującą część kwoty opiewającejna nieco ponad 93 tysiące złotych. UM Ostróda - 30 tys. zł., UMiG Miłomłyn - 15 tys. zł., UG Małdyty - 15 tys. zł., UG Łukta - 15 tys. zł., UG Grunwald - 15 tys. zł., UG Ostróda - 3 tys. zł.
Wszystkim, którzy bezpośrednio bądź pośrednio przyczynili się do realizacji wieloletnich planów budowy nowej strażnicy, składamy serdeczne podziękowania.
Zdjęcia: st. kpt. Grzegorz Różański