Świadczenie ratownicze dla strażaków ratowników OSP – informacje pomocnicze
10.02.2022
Zgodnie z Ustawą o Ochotniczych Strażach Pożarnych strażakom OSP, którzy:
- osiągnęli wiek 65 lat i czynnie działali w OSP przez 25 lat ( w przypadku mężczyzn),
- osiągnęli wiek 60 lat i czynnie działały w OSP przez 20 lat (w przypadku kobiet),
przyznawane jest świadczenie ratownicze tj. dodatek do emerytury w wysokości 200 zł netto.
8 lutego weszło w życie rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wniosku o przyznanie świadczenia ratowniczego. Przedmiotowy wniosek wraz z wzorem oświadczeń świadków został zamieszczony na naszej stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/kppsp-ostroda/dokumenty-dla-osp2 (hiperłącze poniżej).
Instrukcja pomocnicza:
- Za okres nieudokumentowany przez Państwową Straż Pożarną, członek OSP zobowiązany jest do pozyskania oświadczenia 3 świadków (spełniających wymogi art. 50 ust. 4 i 5 Ustawy) wskazujących jego udział w działaniach ratowniczych.
- Po uzyskaniu oświadczeń świadków, członek OSP składa je do właściwego wójta/burmistrza w celu ich weryfikacji i uzyskania potwierdzenia.
- Po uzyskaniu powyższego potwierdzenia, członek OSP dołącza oryginały potwierdzonych oświadczeń do wniosku składanego do komendanta powiatowego.
- Członkowi OSP, który złoży wniosek o przyznanie świadczenia ratowniczego w terminie 9 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, przyznaje się prawo do tego świadczenia od miesiąca wejścia w życie ustawy.
W razie pytań możliwy jest kontakt z wyznaczonymi pracownikami Komendy
Powiatowej PSP w Ostródzie:
- Kierownik sekcji kadr i organizacji Magdaleną Zglenicką – tel. 89 642 31 24
- Naczelnikiem wydziału operacyjno-szkoleniowego st. kpt. Łukaszem Zaniewskim –
tel. 607 254 304
opracowanie: st. kpt. Grzegorz Różański, st. kpt. Łukasz Zaniewski