W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stażysta - etat docelowy: starszy operator sprzętu

20.12.2023

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu ogłasza nabór kandydatów do pełnienia służby przygotowawczej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu, na stanowisku związanym bezpośrednio z udziałem w działaniach ratowniczo-gaśniczych.

PROTOKÓŁ KOŃCOWY Z NABORU z 29 marca 2024 r. zamieszczony jest u dołu strony w "Materiałach"

PROTOKÓŁ Z VI ETAPU NABORU z 16 stycznia 2024 r. zamieszczony jest u dołu strony w "Materiałach"

PROTOKÓŁ Z V ETAPU NABORU z 15 stycznia 2024 r. zamieszczony jest u dołu strony w "Materiałach"

PROTOKÓŁ Z IV ETAPU NABORU z 11 stycznia 2024 r. zamieszczony jest u dołu strony w "Materiałach"

PROTOKÓŁ Z III ETAPU NABORU z 11 stycznia 2024 r. zamieszczony jest u dołu strony w "Materiałach"

PROTOKÓŁ Z II ETAPU NABORU z 8 stycznia 2024 r. zamieszczony jest u dołu strony w "Materiałach"

PROTOKÓŁ Z I ETAPU NABORU z 4 stycznia 2024 r. zamieszczony jest u dołu strony w "Materiałach"

 

 

 

PK.1110.11.2023                                                                                  Rawicz, 20 grudnia 2023 r.

 

Ogłoszenie nr 2/N/2023

o naborze do służby przygotowawczej

w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu

 

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu ogłasza nabór kandydatów do pełnienia służby przygotowawczej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu, na stanowisku związanym bezpośrednio z udziałem w działaniach ratowniczo-gaśniczych.

  1. Liczba stanowisk, na które prowadzony jest nabór: 3 osoby.
  2. Stanowisko: stażysta – (etat docelowy: starszy operator sprzętu).
  3. Miejsce pełnienia służby: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu, ul. Scherwentkego 13, 63-900 Rawicz.
  4. Rozkład czasu służby: system zmianowy 24/48 godzin.
  5. Przewidywany termin przyjęcia do służby: I półrocze 2024 r.

Postępowanie kwalifikacyjne odbywa się zgodnie z ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 1969 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2021 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U z 2021 r. poz. 1772). Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzi komisja kwalifikacyjna powołana przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu.

Wymagania konieczne :

Kandydat, ubie­ga­jący się o przy­ję­cie do służby w Państwowej Straży Pożarnej musi spełniać wyma­ga­nia okre­ślone w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia  24 sierp­nia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (t.j. Dz. U. z 2022 roku  poz. 1969 z późn. zm.):

      1. Posiadać obywatelstwo polskie,
      2. Nie być karanym za prze­stęp­stwo lub prze­stęp­stwo skar­bowe,
      3. Korzy­stać w pełni z praw publicz­nych,
      4. Posia­dać co naj­mniej wykształ­ce­nie śred­nie lub średnie branżowe,
      5. Posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby (oceny dokonuje komisja lekarska podległa Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji po zakończeniu ostatniego etapu kwalifikacyjnego).

Ponadto, na podstawie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 lutego 2023 r. w sprawie stanowisk w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej  (Dz.U. z 2023 r. poz. 466) kandydat musi posiadać uprawnienia do kierowania pojazdami określonymi w prawie jazdy kategorii „C”.

Wymagania preferowane:

  1. prawo jazdy kategorii ,,C+E’’,
  2. inne kwalifikacje lub uprawnienia (5 pkt. za jedno uprawnienie),

∙ uprawnienia do napełniania zbiorników ciśnieniowych wydane przez UDT,

∙ uprawnienia do obsługi podestów ruchomych przejezdnych,

∙ uprawnienia elektroenergetyczne powyżej 1KV,

  1. wysoka etyka zawodowa i kultura osobista,
  2. umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej,
  3. umiejętność pracy pod presją,
  4. zdolność analitycznego myślenia.

Wymagane dokumenty:

  1. Podanie o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej - załącznik nr 1.

(Podanie powinno zawierać wszystkie podpisy oraz wymagane dane).

  1. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do przystąpienia do testu sprawności fizycznej, wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przystąpienia do tego testu (dopuszczalne jest złożenie zaświadczenia w dniu przystąpienia do testu sprawności fizycznej) – załącznik nr 2.
  2. Oświadczenie kandydata, że nie będzie wnosił roszczeń w stosunku do komendy i jej funkcjonariuszy, w przypadku nieszczęśliwego wypadku w czasie postępowania - załącznik nr 3.

Druki wymaganych dokumentów i oświadczeń należy pobrać ze strony internetowej komendy Aktualne nabory - Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu - Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Informujemy, że w naborze nie będą honorowane wyniki testów sprawności fizycznej, sprawdzianu lęku wysokości oraz sprawdzianu z pływania, uzyskane podczas naborów w innych jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej, zgodnie z §5 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 września 2021 roku w sprawie postepowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U. 2021., poz. 1772).

Termin i miejsce składania dokumentów:

Kandydat jest zobowiązany złożyć dokumenty w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Rawiczu przy ul. Scherwentkego 13, w terminie do 03.01.2024 roku (w czasie pracy sekretariatu, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30), w zamkniętej kopercie z napisem: „NABÓR DO SŁUŻBY 2/N/2023” – Imię i Nazwisko kandydata lub przesłać listem poleconym na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu, ul. Scherwentkego 13, 63-900 Rawicz, w kopercie opisanej jak wyżej. Wyklucza się składanie ofert za pomocą poczty elektronicznej. Po złożeniu wymaganych dokumentów, kandydatowi nadawany jest numer identyfikacyjny, który składa się z numeru ogłoszenia i kolejności zgłoszenia, np.: 2/N/2023/1, 2/N/2023/2 itd. Informacja o numerze identyfikacyjnym zostanie przekazana kandydatowi osobiście przy składaniu dokumentów lub telefonicznie, w przypadku listownego przesłania dokumentów. Oferty przesłane po terminie (liczy się data wpływu, a nie stempla pocztowego)  lub niekompletne, nie będą rozpatrywane.

Na odrzucone oferty nie odpowiadamy. Nieodebranie dokumentów osób niezakwalifikowanych
do kolejnych etapów, w terminie 30 dni od ogłoszenia wyników ostatniego etapu postępowania rekrutacyjnego skutkować będzie ich zniszczeniem. Dokumenty kandydata wyłonionego w naborze zostaną dołączone do jego akt osobowych. Szczegółowe informacje dot. naboru można uzyskać
pod nr tel. 47 771-90-00.

Niezwłocznie po udostępnieniu ogłoszenia, Komendant Powiatowy PSP w Rawiczu powołuje komisję kwalifikacyjną i wyznacza jej przewodniczącego. Otwarcie kopert nastąpi w dniu weryfikacji dokumentów dokonywanej przez ww. komisję.

Uwaga:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”) informujemy, że:

  1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu (63-900 Rawicz, ul. Scherwentkego 13, tel. 47 771 90 00, e-mail: kppsprawicz@psp.wlkp.pl ).
  2. W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: (61-767 Poznań ul. Masztalarska 3, tel.: 47 771 61 89.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia obecnego naboru do służby wraz z przeprowadzeniem postępowania kwalifikacyjnego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, wz. art. 28b  ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej
    oraz art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dla danych osobowych niewymaganych i podanych przez Pani/Pana dodatkowo.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą – nie dotyczy
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres obecnego naboru, a także przez 30 dni od momentu zakończenia postępowania kwalifikacyjnego w zakresie złożonych aplikacji oraz przez okres 6 miesięcy od momentu zakończenia postępowania kwalifikacyjnego w zakresie informacji o uzyskanym wyniku z testu sprawności fizycznej.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji  międzynarodowej.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do treści swoich danych, prawo
    ich sprostowania i ograniczenia przetwarzania. Natomiast dla danych osobowych przetwarzanych w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dodatkowo przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia tych danych osobowych.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531-03-00. fax. 22 531-03-01, e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
  9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie dobrowolne. Odmowa podania danych obligatoryjnych spowoduje nie objęcie Pani/Pana procesem naboru.
  10. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

Zasady prowadzenia naboru

Nabór do służby jest otwarty i konkurencyjny. Składa się z następujących etapów:

ETAP I - ocena dokumentów (bez udziału kandydata)

ETAP II - test sprawności fizycznej

ETAP III - sprawdzian z pływania

ETAP IV – sprawdzian lęku wysokości (akrofobia)

ETAP V – ocena dokumentów (bez udziału kandydata)

ETAP VI – rozmowa kwalifikacyjna

ETAP VII – ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej

I ETAP - OCENA DOKUMENTÓW (BEZ UDZIAŁU KANDYDATA)

Polega na weryfikacji dokumentów złożonych przez kandydatów. Ocenia się ich kompletność oraz dokonuje w oparciu o nie, wstępnej oceny spełnienia przez kandydata wymagań określonych w ustawie o PSP.

Wyniki I etapu (numery identyfikacyjne kandydatów zakwalifikowanych do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego) zostaną ogłoszone do dnia 04.01.2024 r. na stronie internetowej KP PSP w Rawiczu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie KP PSP w Rawiczu

II ETAP - PRZEPROWADZENIE TESTU SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ

Przeprowadzenie testu sprawności fizycznej, odbędzie się 05.01.2024 r. od godz. 6:00  na sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 4 w Rawiczu – ul. Władysława Broniewskiego 5.

Przed przystąpieniem do testu sprawności fizycznej:

  1. Kandydat okazuje dokument potwierdzający tożsamość;
  2. Kandydat przedstawienia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do przystąpienia do testu sprawności fizycznej, wystawionego nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przedmiotowego testu (załącznik nr 2) przez lekarzy medycyny, w tym specjalności: rodzinnych, internistów, medycyny pracy, profilaktyków.
  3. Komisja zapoznaje kandydata z celem, zakresem i ze sposobem przeprowadzenia danego etapu postępowania kwalifikacyjnego oraz ze sposobem jego oceniania.

Test sprawności fizycznej składa się z prób sprawnościowych oraz próby wydolnościowej, które przeprowadza się w sposób i na zasadach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 42 ust. 3 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U. z 2022 poz. 1969 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2021 roku w sprawie postepowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U z 2021 r. poz. 1772). Na teście sprawności obowiązuje strój sportowy. Kandydat może podejść do każdej z prób dwukrotnie. Podejście drugie może nastąpić wyłącznie w dniu, w którym przeprowadzono pierwsze podejście do danej próby. Do oceny ogólnej zostaje wybrany korzystniejszy wynik podejścia uzyskany przez kandydata.

Test sprawności fizycznej dla kandydatów (mężczyzn i kobiet) na stanowisko związane bezpośrednio z udziałem w działaniach ratowniczo - gaśniczych obejmuje:

  1. Próby sprawnościowe:
        1. Rzut piłką lekarską (dla kandydatów - kobiet)

Kandydat ustawia się przed linią, przodem do kierunku rzutu. Unosi piłkę lekarską o wadze 2 kg oburącz za głowę i wykonuje rzut. Odległość rzutu wyznacza punkt, w którym piłka zetknęła się z podłożem. Przekroczenie linii w momencie wykonania rzutu lub bezpośrednio po rzucie, a przed kontaktem piłki z podłożem, powoduje niezaliczenie próby.

        1. Podciąganie się na drążku (dla kandydatów - mężczyzn)

Drążek jest umieszczony na wysokości doskocznej, pozwalającej na swobodny zwis ciała, bez dotykania podłoża. W przypadku braku możliwości doskoczenia do drążka, kandydat ma prawo do uzyskania pomocy osób przeprowadzających test sprawności fizycznej. Kandydat zajmuje pozycję w zwisie na drążku (nachwytem lub podchwytem) o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych. Na komendę „start" podciąga się, tak aby broda znalazła się powyżej drążka i wraca do pozycji wyjściowej, następnie ponawia ćwiczenie. Oceniający głośno podaje liczbę zaliczonych podciągnięć. Jeżeli kandydat nie wykona ćwiczenia zgodnie z opisem, np. nie podciągnie się na drążku do wymaganej pozycji lub nie wróci do zwisu na drążku o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych, oceniający powtarza ostatnią liczbę prawidłowo zaliczonych podciągnięć. Podczas wykonywania ćwiczenia jest dozwolona praca tułowia i nóg. Wynikiem końcowym jest liczba prawidłowo zaliczonych podciągnięć.

        1. Bieg po kopercie (dla kandydatów – mężczyzn i kobiet)

Konkurencja jest przeprowadzana na polu prostokąta o wymiarach 3 x 5 m, na którym w wyznaczonych miejscach (naklejone z taśmy o szerokości 5 cm krzyże mają wymiary 20 x 20 cm) ustawia się tyczki o wysokości 160-180 cm - podstawa tyczki w całości musi zakrywać naklejony krzyż (sposób rozmieszczenia tyczek przedstawia rysunek). Sposób przeprowadzenia konkurencji: kandydat na komendę „na miejsca" podchodzi do linii startu i zajmuje pozycję startową. Na komendę „start" kandydat rozpoczyna bieg zgodnie z oznaczonym na rysunku kierunkiem (A-B-E-C-D-E-A), omijając tyczki od strony zewnętrznej. Kandydat pokonuje trasę trzykrotnie. Podczas wykonywania próby obowiązuje całkowity zakaz chwytania i przytrzymywania stojących tyczek. W przypadku przewrócenia lub przesunięcia tyczki z punktu jej ustawienia, kandydat musi ją ustawić na wcześniej zajmowanym miejscu i dopiero kontynuować bieg. W przypadku nieustawienia tyczki na wcześniej zajmowanym miejscu i kontynuowaniu biegu, kandydatowi przerywa się próbę i uznaje się ją jako niezaliczoną. Kandydat może popełnić 1 falstart, kolejny go dyskwalifikuje. Wynikiem końcowym jest czas pokonania ćwiczenia, z dokładnością do 0,01 sekundy. Pomiar czasu będzie dokonywany przy pomocy ręcznych urządzeń pomiarowych (stoper).

Sposób rozmieszczenia tyczek podczas próby: "Bieg po kopercie"

        1. Próba wydolnościowa (dla kandydatów – mężczyzn i kobiet)

Próba wydolnościowa (Beep test) polega na bieganiu między dwoma znacznikami (liniami), oddalonymi od siebie o 20 metrów w określonym, stale rosnącym tempie. Szerokość toru wynosi 1,5 m. Tempo nadaje sygnał dźwiękowy, podczas trwania, którego kandydat musi znajdować się poza wyznaczoną linią dwiema nogami. Jeżeli kandydat dotrze do linii przed sygnałem, powinien zatrzymać się za nią i ruszyć do kolejnego odcinka po usłyszeniu sygnału. Koniec testu następuje w momencie, gdy kandydat dwukrotnie nie przebiegnie kolejnych 20 metrów w wyznaczonym czasie lub dwukrotnie pod rząd wystartuje do kolejnych odcinków przed sygnałem. Ostateczny wynik to liczba rozpoczętego poziomu oraz liczba pełnych przebiegniętych 20-metrówek na tym poziomie (np. 10-9) gdzie 10 oznacza poziom, a 9 - numer 20-metrowego odcinka. Zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 marca 2018 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych badań profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018, poz. 673).

Liczba odcinków

1

odc.

2

odc.

3

odc.

4

odc.

5

odc.

6

odc.

7

odc.

8

odc.

9

odc.

10

odc.

11

odc.

12

odc.

Czas odcinka (s)

Poziom

Przebiegnięty dystans (m)

1

20

40

60

80

100

120

140

 

 

 

 

 

9,0

2

160

180

200

220

240

260

280

300

 

 

 

 

8,0

3

320

340

360

380

400

420

440

460

 

 

 

 

7,5

4

480

500

520

540

560

580

600

620

640

 

 

 

7,2

5

660

680

700

720

740

760

780

800

820

 

 

 

6,8

6

840

860

880

900

920

940

960

980

1000

1020

 

 

6,5

7

1040

1060

1080

1100

1120

1140

1160

1180

1200

1220

 

 

6,2

8

1240

1260

1280

1300

1320

1340

1360

1380

1400

1420

1440

 

6,0

9

1460

1480

1500

1520

1540

1560

1580

1600

1620

1640

1660

 

5,7

10

1680

1700

1720

1740

1760

1780

1800

1820

1840

1860

1880

 

5,5

11

1900

1920

1940

1960

1980

2000

2020

2040

2060

2080

2100

2120

5,3

12

2140

2160

2180

2200

2220

x

x

x

x

x

x

x

5,1

Zakres oceny sprawności fizycznej

Uwaga!

Warunkiem zaliczenia testu sprawności jest przystąpienie kandydata do każdej konkurencji i jej zaliczenie. Niezaliczenie jednej z konkurencji eliminuje kandydata z dalszego postępowania kwalifikacyjnego.

Test sprawności fizycznej uznaje się za zaliczony, w przypadku zaliczenia każdej z trzech prób oraz osiągnięcia wyniku końcowego dla: mężczyzn - co najmniej 50 pkt, kobiet - co najmniej 46 pkt.

W przypadku gdy liczba kandydatów, którzy zaliczyli test sprawności fizycznej, jest mniejsza od liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór, obniża się minimalny do osiągnięcia wynik końcowy testu sprawności fizycznej do 41 pkt.

Uzyskany przez kandydata wynik z testu sprawności fizycznej pozostaje ważny przez okres 6 miesięcy liczony od dnia jego zakończenia i może być wykorzystywany przy postępowaniu kwalifikacyjnym w innej jednostce organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej.

Przy ustalaniu liczby punktów z testu sprawności fizycznej nie są brane pod uwagę punkty preferencyjne dodawane ze względu na wiek kandydata – punkty preferencyjne dotyczą tylko i wyłącznie funkcjonariuszy będących w służbie.

III ETAP - SPRAWDZIAN Z PŁYWANIA

Sprawdzian z pływania odbędzie się 11.01.2024 r. od godz. 10:00 na basenie Ośrodka Sportu                    i Rekreacji w Rawiczu, ul. Spokojna 1a.  Sprawdzian z pływania uznaje się za zaliczony jeśli kandydat przepłynie 50 m dowolnym stylem w czasie nie dłuższym niż 90 sekund. Czas liczony jest od sygnału startera (z poziomu wody bez skoku) do momentu dotknięcia ściany basenu jedną lub dwiema dłońmi po przepłynięciu całego dystansu. Sprawdzian z pływania będzie przeprowadzony na basenie o długości 25 m – do przepłynięcia 2 długości basenu.

Sprawdzian z pływania ocenia się dychotomicznie, tj. zaliczone/niezaliczone.

Uwaga! obowiązuje strój kąpielowy.

IV ETAP  – SPRAWDZIAN BRAKU LĘKU WYSOKOŚCI (AKROFOBIA)

Sprawdzian braku lęku wysokości (akrofobia) odbędzie się 11.01.2024 r. od godz. 12:00 w Komendzie Powiatowej PSP w Rawiczu ul. Scherwentkego 13. Sprawdzian braku lęku wysokości (akrofobia) uznaje się za zaliczony, jeżeli asekurowany kandydat samodzielnie wszedł na wysokość 20 m po wolnostojącej drabinie mechanicznej (nie opartej) ustawionej pod kątem 75 stopni i zszedł z niej. Ćwiczenie wykonuje się z asekuracją i zabezpieczeniem przed upadkiem. Test próby wysokościowej ocenia się dychotomicznie, tj. zaliczone/niezaliczone.

V ETAP  – OCENA DOKUMENTÓW (BEZ UDZIAŁU KANDYDATA)

Kandydat zakwalifikowany do rozmowy kwalifikacyjnej zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Komendy Powiatowej PSP w Rawiczu przy ul. Scherwentkego 13 w Rawiczu, w terminie do dnia 12.01.2024 r. do godz. 15:30:

  1. kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, o ile wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby;
  2. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności;
  3. zaświadczenie o udziale w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, o ile kandydat jest członkiem ochotniczej straży pożarnej (wzór  - załącznik nr 4).

Komisja dokonuje oceny złożonych dokumentów, która polega na sprawdzeniu ich kompletności oraz spełnienia wszystkich wymogów określonych w ogłoszeniu. Złożenie przez kandydata dokumentów niekompletnych lub niespełnienie przez niego wymogów określonych w ogłoszeniu jest równoznaczne z uzyskaniem negatywnego wyniku z postępowania kwalifikacyjnego. Posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności są oceniane w systemie punktowym. Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania wynosi 60.

System punktowy stosowany do oceny preferencji z tytułu posiadanego przez kandydatów  do służby w Państwowej Straży Pożarnej wykształcenia, wyszkolenia lub posiadanych umiejętności, jest określony w załączniki do rozporządzenia.

Preferencje, za które obligatoryjnie są przyznawane punkty:

  1. szkolenie podstawowe w zawodzie strażak - 20 punktów;
  2. posiadanie tytułu zawodowego technik pożarnictwa - 25 punktów;
  3. posiadanie tytułu zawodowego inżynier pożarnictwa - 30 punktów;
  4. posiadanie tytułu zawodowego inżynier i dyplomu ukończenia w Szkole Głównej Służby Pożarniczej studiów w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w specjalności inżynieria bezpieczeństwa pożarowego, wydanego do dnia 30 września 2019 r., lub studiów
    na kierunku inżynieria bezpieczeństwa w zakresie bezpieczeństwa pożarowego, wydanego po dniu 30 września 2019 r., lub dyplomu ukończenia w Akademii Pożarniczej studiów
    na kierunku inżynieria bezpieczeństwa w zakresie inżynieria bezpieczeństwa pożarowego - 15 punktów;
  5. uzyskanie kwalifikacji ratownika, o których mowa w art. 13 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2020 r. poz. 882, 2112, i 2401
    oraz z 2021 r. poz. 159, 1559 i 1641) - 5 punktów;
  6. uprawnienia do wykonywania zawodu ratownika medycznego, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym - 15 punktów;
  7. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP - 5 punktów;
  8. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP+RT - 10 punktów;
  9. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP+RT+RW
    - 15 punktów;
  10. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP według programu z dnia 17 listopada 2015 r. - 15 punktów;
  11. ukończone liceum ogólnokształcące lub technikum w klasie, w której były nauczane przedmioty dotyczące funkcjonowania ochrony przeciwpożarowej, dla których zostały opracowane w szkole programy nauczania włączone do szkolnego zestawu programów nauczania - 5 punktów;

Preferencje, za które są przyznawane dodatkowe punkty:

  1.  prawo jazdy kategorii C – 5 punktów
  2.  prawo jazdy kategorii C+E - 10 punktów
  3.  prawo jazdy kategorii D – 5 punktów,
  4.  inne kwalifikacje lub uprawnienia wymagane na danym stanowisku – w sumie do 15 punktów, nie więcej niż 5 punktów za jedno uprawnienie.

- Uprawnienia do napełniania zbiorników ciśnieniowych wydanych przez UDT - 5 punktów,

- Uprawnienia do obsługi podestów ruchomych przejezdnych - 5 punktów

- Uprawnienia elektroenergetyczne powyżej 1KV - 5 punktów

Sposób liczenia punktów:

  1. za kwalifikacje wymienione w pkt 1-3 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową:
  2. za kwalifikacje wymienione w pkt 5 i 6 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;
  3. za kwalifikacje wymienione w pkt 7-10 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;
  4. za kwalifikacje wymienione w pkt 7-10 przyznaje się punkty jedynie w przypadku potwierdzenia przez właściwego dla działalności ochotniczej straży pożarnej komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej aktywnego członkostwa przez udokumentowany udział w co najmniej dwóch zdarzeniach - w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub w ćwiczeniach organizowanych przez jednostkę organizacyjną Państwowej Straży Pożarnej (w okresie jednego roku poprzedzającego datę publikacji ogłoszenia, tj. terminu składania dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 4 pkt 3 rozporządzenia);

Wyjaśnienie użytych skrótów:

  1. SP - szkolenie podstawowe strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej;
  2. RT - szkolenie z zakresu ratownictwa technicznego dla strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej;
  3. RW - szkolenie strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej z zakresu działań przeciwpowodziowych oraz ratownictwa na wodach.

VI ETAP - ROZMOWA KWALIFIKACYJNA

Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się 16.01.2024 r. od godz. 10.00 w Komendzie Powiatowej PSP w Rawiczu – ul. Scherwentkego 13.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej ocenie podlega:

  1. autoprezentacja, kandydata, w tym wskazanie zainteresowań, doświadczeń i osiągnięć oraz oczekiwań związanych ze służbą w Państwowej Straży Pożarnej”
  2. kompetencje społeczne niezbędne do służby w Państwowej straży Pożarnej oraz ich wpływ na motywację kandydata do podjęcia służby w Państwowej Straży Pożarnej;
  3. umiejętność komunikacji, w tym przekazywania, odbierania i rozumienia informacji oraz jasnego i wyrazistego formułowania wypowiedzi;

Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej każdy z członków komisji odrębnie ocenia kandydata. Maksymalna liczba punktów możliwa do przyznania przez członka komisji za każdy z elementów wynosi 10. Liczbę punktów uzyskanych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej ustala się na podstawie średniej arytmetycznej liczby punktów przyznanych przez członków komisji z dokładnością do jednego miejsca po przecinku. Pozytywny wynik z rozmowy kwalifikacyjnej osiąga kandydat, który uzyska co najmniej 16 punktów.

OCENA KOŃCOWA - suma punktów uzyskanych podczas procesu kwalifikacyjnego zostanie opublikowana na stronie internetowej Komendy Powiatowej PSP w Rawiczu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Komendy Powiatowej PSP w Rawiczu w dniu 16.01.2024 r.

ETAP VII – USTALENIE ZDOLNOŚCI FIZYCZNEJ I PSYCHICZNEJ

Kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów, z uwzględnieniem liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór do służby w Państwowej Straży Pożarnej, kieruje się do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych w celu orzeczenia zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej. W przypadku gdy komisja lekarska podległa ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych orzeknie, że kandydat jest niezdolny do służby w Państwowej Straży Pożarnej, na badania lekarskie kieruje się kolejnego kandydata z najwyższą liczbą punktów uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym.

Nie stawienie się kandydata na komisji lekarskiej, wyklucza go z procesu rekrutacji.

HARMONOGRAM NABORU

ETAP I - WERYFIKACJA DOKUMENTÓW

czynność

data

godzina

Miejsce

złożenie dokumentów

do 3.01.2024 r.

7:30-15:30

Sekretariat Komendanta Powiatowego PSP w Rawiczu ul. Scherwentkego 13

ogłoszenie listy zakwalifikowanych do kolejnego etapu

4.01.2024 r.

do godz. 15:30

strona internetowa i siedziba KP PSP w Rawiczu

ETAP II - TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ

czynność

data

godzina

Miejsce

podciąganie się na drążku

5.01.2024 r.

od godz. 6:00

Sala gimnastyczna w Szkole Podstawowej nr 4 w Rawiczu – ul. Władysława Broniewskiego 5.

bieg po kopercie

od godz. 6:00

próba wydolnościowa

od godz. 6:00

Publikacja wyników II etapu

8.01.2024 r.

strona internetowa i siedziba KP PSP w Rawiczu

ETAP III - SPRAWDZIAN Z PŁYWANIA

czynność

data

godzina

Miejsce

sprawdzian z pływania

11.01.2024 r.

od godz. 10:00

Ośrodek Sportu i Rekreacji w Rawiczu. ul. Spokojna 1a

Publikacja wyników III etapu

11.01.2024 r.

strona internetowa i siedziba KP PSP w Rawiczu

ETAP IV - SPRAWDZIAN Z LĘKU WYSOKOŚCI

czynność

data

godzina

Miejsce

sprawdzian z lęku wysokości

11.01.2024 r.

od godz. 12:00

Komenda Powiatowa PSP w Rawiczu ul. Scherwentkego 13

Publikacja wyników IV etapu

11.01.2024 r.

strona internetowa i siedziba KP PSP w Rawiczu

ETAP V - OCENA DOKUMENTÓW

czynność

data

godzina

Miejsce

złożenie dokumentów kandydatów zakwalifikowanych do rozmowy kwalifikacyjnej

12.01.2024 r.

7:30-15:30

Sekretariat Komendanta Powiatowego PSP w Rawiczu ul. Scherwentkego 13

Publikacja wyników V etapu

15.01.2024 r.

strona internetowa i siedziba KP PSP w Rawiczu

ETAP VI - ROZMOWA KWALIFIKACYJNA

czynność

data

godzina

Miejsce

rozmowa kwalifikacyjna

16.01.2024 r.

godz. 10:00

Komenda Powiatowa PSP w Rawiczu ul. Scherwentkego 13

Publikacja wyników IV etapu

16.01.2024 r.

strona internetowa i siedziba KP PSP w Rawiczu

Komendant Powiatowy PSP w Rawiczu zastrzega zmianę terminów poszczególnych etapów postępowania w przypadku nieprzewidzianych okoliczności.

Informacja o naborze do służby w KP PSP w Rawiczu zostanie umieszczona w następujących miejscach:

  • na tablicy ogłoszeń w siedzibie KP PSP w Rawiczu, ul. Scherwentkego 13,
  • na stronie internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu,
  • na stronie internetowej BIP - Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu,
  • w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rawiczu.

Ważne informacje:

  1. Kandydat okazuje dokument potwierdzający jego tożsamość przed rozpoczęciem każdego z etapów postępowania kwalifikacyjnego.
  2. Kandydaci w postępowaniu kwalifikacyjnym zobowiązani są do śledzenia informacji o przebiegu naboru na stronie internetowej KP PSP w Rawiczu lub na tablicy ogłoszeń w siedzibie Komendy, gdzie będą publikowane informacje na temat ewentualnych zmian w przebiegu naboru lub kandydatów zakwalifikowanych do dalszych etapów.
  3. Honorowane będą tylko zaświadczenia lekarskie i oświadczenia na drukach pobranych ze strony internetowej KP PSP w Rawiczu. Przedłożenie zaświadczeń, oświadczeń na innych drukach, brak kompletu dokumentów jest równoznaczne z uzyskaniem negatywnego wyniku z postępowania kwalifikacyjnego.
  4. Kandydat może przystąpić do danego etapu tylko i wyłącznie w dniu, kiedy dany etap został zaplanowany.
  5. W przypadku testów, na kandydatów, którzy nie zgłosili się w czasie ich przeprowadzania komisja oczekuje do 15 minut po zakończeniu próby przez ostatniego kandydata. Nie przystąpienie przez kandydata do próby w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z jego wykluczeniem z dalszego postępowania rekrutacyjnego.
  6. Informujemy, że przyjęty do służby kandydat zobowiązany jest do odbycia szkolenia podstawowego w zawodzie strażak. Szkolenie odbywa się w systemie skoszarowanym w szkołach PSP, ośrodkach szkolenia PSP na terenie kraju. Szkolenie odbywa się w pierwszych miesiącach służby w PSP.
  7. Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 47 771-90-00.

Wymagania stawiane kandydatom do służby w Państwowej Straży Pożarnej opracowano na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 1940 z późn. zm.)
  2. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 września 2021 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1772).
  3. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 marca 2018 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych badań profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018, poz. 673).
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 lutego 2023 roku w sprawie stanowisk służbowych w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2023 r., poz.466).

Materiały

20240329​_Protokół​_końcowy
20240329​_Protokół​_końcowy.pdf 0.33MB
20240116​_Protokół​_VI
20240116​_Protokół​_VI.pdf 0.56MB
20240115​_Protokół​_V
20240115​_Protokół​_V.pdf 0.61MB
20240111​_Protokól​_IV
20240111​_Protokól​_IV.pdf 0.56MB
20240111​_Protokól​_III
20240111​_Protokól​_III.pdf 0.46MB
20240108​_Protokól​_II
20240108​_Protokól​_II.pdf 0.64MB
20240104​_Protokół​_I
20240104​_Protokół​_I.pdf 0.62MB
ogłoszenie​_nabór​_2024
ogłoszenie​_nabór​_2024.pdf 5.35MB
Załącznik-nr-1​_-​_podanie​_o​_przyjęcie​_do​_służby​_w​_PSP​_Rawicz-1
Załącznik-nr-1​_-​_podanie​_o​_przyjęcie​_do​_służby​_w​_PSP​_Rawicz-1.pdf 0.32MB
Załacznik​_Nr​_2​_-​_zaświadczenie​_lekarskie
Załacznik​_Nr​_2​_-​_zaświadczenie​_lekarskie.pdf 0.25MB
Załącznik​_Nr​_3​_-​_oświadczenie​_docx
Załącznik​_Nr​_3​_-​_oświadczenie​_docx.pdf 0.30MB
załącznik​_nr​_4​_zaświadczenie​_o​_udziale​_w​_działaniach
załącznik​_nr​_4​_zaświadczenie​_o​_udziale​_w​_działaniach.PDF 0.07MB
{"register":{"columns":[]}}