W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r.

13.04.2022

PROTOKÓŁ KOŃCOWY Z NABORU z 30 czerwca 2022 r. znajduje się w "Materiałach" (dół strony) PROTOKÓŁ Z V ETAPU NABORU z 30 czerwca 2022 r. znajduje się w "Materiałach" (dół strony) PROTOKÓŁ Z IV ETAPU NABORU z 13 kwietnia 2022 r. znajduje się w "Materiałach" (dół strony) PROTOKÓŁ Z III ETAPU NABORU z 11 kwietnia 2022 r. znajduje się w "Materiałach" (dół strony) PROTOKÓŁ Z II ETAPU NABORU z 8 kwietnia 2022 r. znajduje się w "Materiałach" (dół strony) PROTOKÓŁ Z I ETAPU NABORU z 7 kwietnia 2022 r. znajduje się w "Materiałach" (dół strony)

 

 

 

PK.1110.2.2022                                                                    Rawicz, dnia 22 marca 2022 r.

 

 

Ogłoszenie nr 1/N/2022

O naborze do służby przygotowawczej

w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu

 

 

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu ogłasza nabór kandydatów do pełnienia służby przygotowawczej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu, w sekcji ds. kontrolno-rozpoznawczych.

  1. Liczba stanowisk, na które prowadzony jest nabór: 1 osoba.
  2. Stanowisko: stażysta – (etat docelowy: starszy inspektor sztabowy).
  3. Miejsce pełnienia służby: Sekcja ds. kontrolno-rozpoznawczych Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu, ul. Scherwentkego 13.
  4. Rozkład czasu służby: system codzienny 8 godzinny.
  5. Przewidywany termin przyjęcia do służby: II kwartał 2022 r.

Postępowanie kwalifikacyjne odbywa się zgodnie z ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U. z 2021 poz. 1940 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 września 2021 roku w sprawie postepowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U z 2021 r. poz. 1772).

Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzi komisja kwalifikacyjna powołana przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu.

Wymagania konieczne:

Kandydat, ubie­ga­jący się o przy­ję­cie do służby w Państwowej Straży Pożarnej musi spełniać wyma­ga­nia okre­ślone w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia  24 sierp­nia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej. (t.j. Dz. U. z 2021 roku  poz. 1940 z późn. zm.)

      1. posia­dać oby­wa­tel­stwo pol­skie,
      2. niekaralność za prze­stęp­stwo lub prze­stęp­stwo skar­bowe,
      3. korzy­stać w pełni z praw publicz­nych,
      4. posia­dać co naj­mniej wykształ­ce­nie śred­nie lub średnie branżowe,
      5. posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby.

Wymagania preferowane:

  1. wykształcenie wyższe na kierunku budownictwo, prawo, administracja, ochrona środowiska,
  2. prawo jazdy kategorii ,,B’’,
  3. doświadczenia zawodowe na stanowisku administracyjnym,
  4. znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
  5. znajomość ustawy o Ochronie Przeciwpożarowej,
  6. znajomość ustawy Prawo Budowlane,
  7. wysoka etyka zawodowa i kultura osobista,
  8. umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej,
  9. umiejętność pracy pod presją,
  10. zdolność analitycznego myślenia,
  11. kurs kwalifikowanej pierwszej pomocy,
  12. bardzo dobra obsługa komputera, pakietu Microsoft Office.

 

ZAKRES CZYNNOŚCI NA STANOWISKU:

 

  1. rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych;
  2. współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
  3. inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
  4. opracowywanie i aktualizacja katalogu i mapy zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
  5. opracowywanie projektów decyzji i postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
  6. analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się;
  7. opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych;
  8. organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania i przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych;
  9. rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
  10. przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych;
  11. przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
  12. wykonywanie zadań w stosunku do zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku w zakresie zapobiegania poważnym awariom przemysłowym w oparciu o ustawę prawo ochrony środowiska;
  13. wdrażanie w działalności kontrolno-rozpoznawczej nowych wymagań zawartych w znowelizowanych przepisach techniczno - budowlanych, o ochronie ppoż. oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego;
  14. nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy powiatowej;
  15. opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym;
  16. nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z komendą
  17. prowadzenie spraw związanych z gospodarką mandatową komendy

Wymagane dokumenty:

  1. Podanie o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej, załącznik nr 1.
  2. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do przystąpienia do testu sprawności fizycznej, wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przystąpienia do tego testu – dopuszczalnym jest złożenie zaświadczenia w dniu przystąpienia do testu sprawności fizycznej – załącznik nr 2.
  3. Oświadczenie kandydata, że nie będzie wnosił roszczeń w stosunku do komendy i jej funkcjonariuszy w przypadku nieszczęśliwego wypadku w czasie postepowania, załącznik nr 3.

Druki wymaganych dokumentów i oświadczeń należy pobrać ze strony internetowej komendy ( https://www.gov.pl/web/kppsp-rawicz ).      

 

Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie z napisem: „NABÓR DO SŁUŻBY 1/N/2022” - Imię i Nazwisko w terminie do: 06.04.2022 roku, w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Rawiczu przy ul. Scherwentkego 13, w godz. 7:30-15:30 osobiście lub przesłane listem poleconym na adres:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu

ul. Scherwentkego 13, 63-900 Rawicz

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 47 771-90-00

Po złożeniu przez kandydata ww. dokumentów, komisja nadaje kandydatowi numer identyfikacyjny. Numer identyfikacyjny będzie składał się z numeru ogłoszenia i kolejności zgłoszenia, np.: 1/N/2022/1, 1/N/2022/2 itd. Informacja o numerze identyfikacyjnym zostanie przekazana kandydatowi osobiście przy składaniu dokumentów lub telefonicznie (na adres poczty elektronicznej) w przypadku przesłania dokumentacji.

Oferty przesłane po terminie (liczy się data wpływu, a nie stempla pocztowego) lub niekompletne, nie będą rozpatrywane. Na odrzucone oferty nie odpowiadamy. Nieodebranie dokumentów osób niezakwalifikowanych do kolejnego etapu w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników spowoduje ich zniszczenie. Dokumenty kandydata wyłonionego w naborze zostaną dołączone do jego akt osobowych.

Niezwłocznie po udostępnieniu ogłoszenia Komendant Powiatowy PSP w Rawiczu, powołuje komisję i wyznacza jej przewodniczącego. Otwarcie kopert nastąpi w dniu weryfikacji dokumentów dokonywanej przez ww. Komisję.

Zasady prowadzenia naboru

Nabór do służby jest otwarty i konkurencyjny. Składa się z następujących etapów:

  1. Ocena dokumentów - podanie o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej.
  2. Test sprawności fizycznej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 09.03.2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018 poz.673).
  3. Ocena dokumentów (kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, o ile wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby, kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub umiejętności, zaświadczenie o udziale w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, o ile kandydat jest członkiem Ochotniczej Straży Pożarnej).
  4. Rozmowa kwalifikacyjna.
  5. Ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej.

I ETAP naboru, polega na weryfikacji złożonych dokumentów przez kandydatów. Ocenia się ich kompletność.

Wyniki I etapu zostaną ogłoszone do dnia 07.04.2022 r. na stronie internetowej KP PSP w Rawiczu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie KP PSP w Rawiczu - lista kandydatów (nr identyfikacyjne) zakwalifikowanych do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.

II ETAP - przeprowadzenie testu sprawności fizycznej, odbędzie się 8.04.2022 r. od godz. 6.00 na sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 4 w Rawiczu – ul. Władysława Broniewskiego 5. Kandydat przystępujący do testu sprawności fizycznej zobowiązany jest do przedstawienia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do przystąpienia do testu sprawności fizycznej, wystawionego nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przedmiotowego testu. Na teście sprawności obowiązuje strój sportowy.

Test sprawności fizycznej dla kandydatów (mężczyzn) na stanowisko niezwiązane z bezpośrednim udziałem w działaniach ratowniczo - gaśniczych obejmuje:

  1. podciąganie na drążku,
  2. bieg po kopercie,
  3. próbę wydolnościową.

Test sprawności fizycznej dla kandydatów (kobiet) na stanowisko niezwiązane z bezpośrednim udziałem w działaniach ratowniczo - gaśniczych obejmuje:

  1. rzut piłką lekarską,
  2. bieg po kopercie,
  3. próbę wydolnościową.

Kandydat może podejść do każdej z prób dwukrotnie. Podejście drugie musi nastąpić wyłącznie w dniu, w którym przeprowadzono pierwsze podejście do danej próby. Do oceny zostaje wybrany korzystniejszy wynik podejścia uzyskany przez kandydata.

Podciąganie się na drążku (drążek na wysokości doskocznej).

Drążek jest umieszczony na wysokości doskocznej, pozwalającej na swobodny zwis ciała, bez dotykania podłoża. W przypadku braku możliwości doskoczenia do drążka, kandydat ma prawo do uzyskania pomocy osób przeprowadzających test sprawności fizycznej. Kandydat zajmuje pozycję w zwisie na drążku (nachwytem lub podchwytem) o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych. Na komendę „start" podciąga się, tak aby broda znalazła się powyżej drążka i wraca do pozycji wyjściowej, następnie ponawia ćwiczenie. Oceniający głośno podaje liczbę zaliczonych podciągnięć. Jeżeli kandydat nie wykona ćwiczenia zgodnie z opisem, np. nie podciągnie się na drążku do wymaganej pozycji lub nie wróci do zwisu na drążku o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych, oceniający powtarza ostatnią liczbę prawidłowo zaliczonych podciągnięć. Podczas wykonywania ćwiczenia jest dozwolona praca tułowia i nóg. Wynikiem końcowym jest liczba prawidłowo zaliczonych podciągnięć.

Rzut piłką lekarską

Kandydat ustawia się przed linią, przodem do kierunku rzutu. Unosi piłkę lekarską o wadze 2 kg oburącz za głowę i wykonuje rzut. Odległość rzutu wyznacza punkt, w którym piłka zetknęła się z podłożem.

Przekroczenie linii w momencie wykonania rzutu lub bezpośrednio po rzucie, a przed kontaktem piłki z podłożem, powoduje niezaliczenie próby.

Bieg po kopercie

Konkurencja jest przeprowadzana na polu prostokąta o wymiarach 3 x 5 m, na którym w wyznaczonych miejscach (naklejone z taśmy o szerokości 5 cm krzyże mają wymiary 20 x 20 cm) ustawia się tyczki o wysokości 160-180 cm - podstawa tyczki w całości musi zakrywać naklejony krzyż (sposób rozmieszczenia tyczek przedstawia rysunek). Sposób przeprowadzenia konkurencji: kandydat na komendę „na miejsca" podchodzi do linii startu i zajmuje pozycję startową. Na komendę „start" kandydat rozpoczyna bieg zgodnie z oznaczonym na rysunku kierunkiem (A-B-E-C-D-E-A), omijając tyczki od strony zewnętrznej. Kandydat pokonuje trasę trzykrotnie. Podczas wykonywania próby obowiązuje całkowity zakaz chwytania i przytrzymywania stojących tyczek. W przypadku przewrócenia lub przesunięcia tyczki z punktu jej ustawienia, kandydat musi ją ustawić na wcześniej zajmowanym miejscu i dopiero kontynuować bieg. W przypadku nieustawienia tyczki na wcześniej zajmowanym miejscu i kontynuowaniu biegu, kandydatowi przerywa się próbę i uznaje się ją jako niezaliczoną. Kandydat może popełnić 1 falstart, kolejny go dyskwalifikuje. Wynikiem końcowym jest czas pokonania ćwiczenia, z dokładnością do 0,01 sekundy. Pomiar czasu będzie dokonywany przy pomocy ręcznych urządzeń pomiarowych (stoper).

 

 

 

Sposób rozmieszczenia tyczek podczas próby: "Bieg po kopercie"

Próba wydolnościowa

Próba wydolnościowa (Beep test) polega na bieganiu między dwoma znacznikami (liniami), oddalonymi od siebie o 20 metrów w określonym, stale rosnącym tempie. Szerokość toru wynosi 1,5 m. Tempo nadaje sygnał dźwiękowy, podczas trwania, którego kandydat musi znajdować się poza wyznaczoną linią dwiema nogami. Jeżeli kandydat dotrze do linii przed sygnałem, powinien zatrzymać się za nią i ruszyć do kolejnego odcinka po usłyszeniu sygnału. Koniec testu następuje w momencie, gdy kandydat dwukrotnie nie przebiegnie kolejnych 20 metrów w wyznaczonym czasie lub dwukrotnie pod rząd wystartuje do kolejnych odcinków przed sygnałem. Ostateczny wynik to liczba rozpoczętego poziomu oraz liczba pełnych przebiegniętych 20-metrówek na tym poziomie (np. 10-9) gdzie 10 oznacza poziom, a 9 - numer 20-metrowego odcinka. Zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 marca 2018 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych badań profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018, poz. 673).

Test sprawności fizycznej uznaje się za zaliczony, w przypadku zaliczenia każdej z trzech prób oraz osiągnięcia wyniku końcowego dla: mężczyzn - co najmniej 50 pkt, kobiet - co najmniej 46 pkt.

W przypadku gdy liczba kandydatów, którzy zaliczyli test sprawności fizycznej, jest mniejsza od liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór, obniża się minimalny do osiągnięcia wynik końcowy testu sprawności fizycznej do 41 pkt.

Uzyskany przez kandydata wynik z testu sprawności fizycznej pozostaje ważny przez okres 6 miesięcy liczony od dnia jego zakończenia i może być wykorzystywany przy postępowaniu kwalifikacyjnym w innej jednostce organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej.

Tabela punktowa uzyskanych wyników w przeliczeniu na punkty stanowi załącznik nr 3 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 marca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018 poz.673).

Wyniki II etapu zostaną ogłoszone w dniu przeprowadzania testu na stronie internetowej KP PSP w Rawiczu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie KP PSP w Rawiczu - lista kandydatów (nr identyfikacyjne) zakwalifikowanych do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.

III ETAP - ocena dokumentów.

Kandydat zakwalifikowany do rozmowy kwalifikacyjnej w terminie do dnia 11.04.2022 r. do godz. 15:30, zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Komendy Powiatowej PSP w Rawiczu przy ul. Scherwentkego 13, 63-900 Rawicz:

  1. kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, o ile wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby;
  2. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności;
  3. zaświadczenie o udziale w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, o ile kandydat jest członkiem ochotniczej straży pożarnej. Załącznik nr 4.

Preferencje, za które obligatoryjnie są przyznawane punkty:

  1. szkolenie podstawowe w zawodzie strażak - 20 punktów;
  2. posiadanie tytułu zawodowego technik pożarnictwa - 25 punktów;
  3. posiadanie tytułu zawodowego inżynier pożarnictwa - 30 punktów;
  4. posiadanie tytułu zawodowego inżynier w specjalności inżynieria bezpieczeństwa pożarowego, uzyskanego w Szkole Głównej Służby Pożarniczej - 15 punktów;
  5. uzyskanie kwalifikacji ratownika, o których mowa w art. 13 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2020 r. poz. 882, 2112, i 2401 oraz z 2021 r. poz. 159, 1559 i 1641) - 5 punktów;
  6. uprawnienia do wykonywania zawodu ratownika medycznego, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym - 15 punktów;
  7. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP - 5 punktów;
  8. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP+RT - 10 punktów;
  9. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP+RT+RW - 15 punktów;
  10. wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP według programu z dnia 17 listopada 2015 r. - 15 punktów;
  11. ukończone liceum ogólnokształcące lub technikum w klasie, w której były nauczane przedmioty dotyczące funkcjonowania ochrony przeciwpożarowej, dla których zostały opracowane w szkole programy nauczania włączone do szkolnego zestawu programów nauczania - 5 punktów;

 

Preferencje, za które są przyznawane dodatkowe punkty:

  1.  wykształcenie wyższe o kierunku przydatnym w Państwowej Straży Pożarnej na danym stanowisku, na które jest prowadzone postępowanie kwalifikacyjne, w codziennym rozkładzie czasu służby – 15 punktów.
  2.  inne kwalifikacje lub uprawnienia wymagane na danym stanowisku – w sumie do 15 punktów, nie więcej niż 5 punktów za jedno uprawnienie.
  3.  za zatrudnienie powyżej 12 miesięcy w służbie cywilnej lub na stanowisku pomocniczym lub stanowisku obsługi w jednostce organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej, przy realizowaniu zadań zbliżonych do zadań zbliżonych do zadań na stanowisku, na które jest prowadzony nabór – 15 punktów.

Sposób liczenia punktów:

  1. za kwalifikacje wymienione w pkt 1-3 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową:
  2. za kwalifikacje wymienione w pkt 5 i 6 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;
  3. za kwalifikacje wymienione w pkt 7-10 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;
  4. za kwalifikacje wymienione w pkt 7-10 przyznaje się punkty jedynie w przypadku potwierdzenia przez właściwego dla działalności ochotniczej straży pożarnej komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej aktywnego członkostwa przez udokumentowany udział w co najmniej dwóch zdarzeniach - w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub w ćwiczeniach organizowanych przez jednostkę organizacyjną Państwowej Straży Pożarnej (w okresie jednego roku poprzedzającego datę publikacji ogłoszenia, tj. terminu składania dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 1 rozporządzenia);

Wyjaśnienie użytych skrótów:

  1. SP - szkolenie podstawowe strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej;
  2. RT - szkolenie z zakresu ratownictwa technicznego dla strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej;
  3. RW - szkolenie strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej z zakresu działań przeciwpowodziowych oraz ratownictwa na wodach.

Wyniki III etapu zostaną ogłoszone do dnia 12.04.2022 r. na stronie internetowej KP PSP w Rawiczu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie KP PSP w Rawiczu - lista kandydatów (nr identyfikacyjne) zakwalifikowanych do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.

IV ETAP - rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się 13.04.2022 r. od godz. 10.00 w Komendzie Powiatowej PSP w Rawiczu – ul. Scherwentkego 13.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej ocenie podlega:

  1. autoprezentacja, kandydata, w tym wskazanie zainteresowań, doświadczeń i osiągnięć oraz oczekiwań związanych ze służbą w Państwowej Straży „Pożarnej oraz z zadaniami na stanowisku, którego dotyczy postępowanie kwalifikacyjne;
  2. kompetencje społeczne niezbędne do służby w Państwowej straży Pożarnej oraz ich wpływ na motywację kandydata do podjęcia służby w Państwowej Straży Pożarnej;
  3. umiejętność komunikacji, w tym przekazywania, odbierania i rozumienia informacji oraz jasnego i wyrazistego formułowania wypowiedzi;

Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej każdy z członków komisji odrębnie ocenia kandydata. Maksymalna liczba punktów możliwa do przyznania przez członka komisji za każdy z elementów wynosi 10. Liczbę punktów uzyskanych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej ustala się na podstawie średniej arytmetycznej liczby punktów przyznanych przez członków komisji z dokładnością do jednego miejsca po przecinku. Pozytywny wynik z rozmowy kwalifikacyjnej osiąga kandydat, który uzyska co najmniej 16 punktów.

OCENA KOŃCOWA - suma punktów uzyskanych podczas procesu kwalifikacyjnego zostanie opublikowana na stronie internetowej Komendy Powiatowej PSP w Rawiczu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Komendy Powiatowej PSP w Rawiczu w dniu 13.04.2022 r.

Zastrzega się zmianę terminów poszczególnych etapów postępowania w przypadku nieprzewidzianych okoliczności.

V ETAP - ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej.

Kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów, z uwzględnieniem liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór do służby w Państwowej Straży Pożarnej, kieruje się do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych w celu orzeczenia zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej. W przypadku gdy komisja lekarska podległa ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych orzeknie, że kandydat jest niezdolny do służby w Państwowej Straży Pożarnej, na badania lekarskie kieruje się kolejnego kandydata z najwyższą liczbą punktów uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym.

Nie stawienie się kandydata na komisji lekarskiej, wyklucza go z procesu rekrutacji.

Informacja o naborze do służby w KP PSP w Rawiczu zostanie umieszczona:

  1. na tablicy ogłoszeń w siedzibie KP PSP w Rawiczu, ul. Scherwentkego 13,
  2. na stronie internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu,
  3. na stronie internetowej BIP - Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu,
  4. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rawiczu.

 

Ważne informację:

  1. Przed przystąpieniem do każdego z etapów naboru (testy, rozmowa kwalifikacyjna) kandydat jest zobowiązany okazać komisji dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość.
  2. Kandydaci w postępowaniu kwalifikacyjnym zobowiązani są do śledzenia informacji o przebiegu naboru na stronie internetowej KP PSP w Rawiczu i na tablicy ogłoszeń w siedzibie Komendy, gdzie będą publikowane informacje na temat ewentualnych zmian w przebiegu naboru lub kandydatów zakwalifikowanych do dalszych etapów.
  3. Kandydat może przystąpić do danego etapu tylko i wyłącznie w dniu, kiedy dany etap został zaplanowany.
  4. W przypadku testów, na kandydatów, którzy nie zgłosili się w czasie ich przeprowadzania komisja czeka do 15 minut po zakończeniu próby przez ostatniego kandydata. Nie przystąpienie przez kandydata do próby w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z jego wykluczeniem z dalszego postępowania rekrutacyjnego.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej "RODO") informujemy, że:

Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest:

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu (63-900 Rawicz, ul. Scherwentkego 13, tel. 47 771 90 00. fax. 65 322-43-18, e-mail: kppsprawicz@psp.wlkp.pl).

  1. W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: (61-767 Poznań ul. Masztalarska 3, tel.: 61 22 20 585, kontakt elektroniczny: http://www.psp.wlkp.pl/iod/).
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia obecnego naboru do służby wraz z przeprowadzeniem postępowania kwalifikacyjnego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) i c) RODO, ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 września 2021 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1772).
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres obecnego naboru, zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi archiwizacji.
  4. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  5. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531-03-00. fax. 22 531-03-01, e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
  6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie dobrowolne. Odmowa podania danych obligatoryjnych spowoduje nie objęcie Pani/Pana procesem naboru.
  7. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

 

Wymagania stawiane kandydatom do służby w Państwowej Straży Pożarnej opracowano na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 1940 z późn. zm.)
  2. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 września 2021 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1772).
  3. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 marca 2018 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych badań profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018, poz. 673).

Materiały

Ogłoszenie​_o​_naborze
nabór​_PSP​_2022.pdf 4.64MB
Załącznik​_Nr​_1​_-​_podanie​_o​_przyjęcie​_do​_służby​_w​_PSP
Załącznik​_Nr​_1​_-​_podanie​_o​_przyjęcie​_do​_służby​_w​_PSP.docx 0.01MB
Załacznik​_Nr​_2​_-​_zaświadczenie​_lekarskie
Załacznik​_Nr​_2​_-​_zaświadczenie​_lekarskie.docx 0.02MB
Załącznik​_Nr​_3​_-​_oświadczenie​_docx
Załącznik​_Nr​_3​_-​_oświadczenie​_docx.docx 0.01MB
Załącznik​_Nr​_4​_-​_zaświadczenie​_o​_udziale​_w​_działaniach
Załącznik​_Nr​_4​_-​_zaświadczenie​_o​_udziale​_w​_działaniach.docx 0.01MB
Protokół​_I​_etap
Protokół​_I​_etap.pdf 0.62MB
Protokół​_II​_etap
Protokół​_II​_etap.pdf 0.64MB
Protokół​_III​_etap
Protokół​_III​_etap.pdf 0.70MB
Protokół​_IV​_etap
Protokół​_IV​_etap.pdf 0.39MB
protokół​_V​_etap
protokół​_V​_etap.pdf 0.34MB
protokół​_końcowy​_1
protokół​_końcowy​_1.pdf 0.36MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.03.2022 19:37 Krzysztof Skrzypczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
str. Sylwia Sierpowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r. 10.0 01.07.2022 14:21 Krzysztof Skrzypczak
Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r. 9.0 01.07.2022 13:40 Krzysztof Skrzypczak
Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r. 8.0 13.04.2022 23:05 Krzysztof Skrzypczak
Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r. 7.0 12.04.2022 08:27 Krzysztof Skrzypczak
Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r. 6.0 11.04.2022 14:20 Krzysztof Skrzypczak
Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r. 5.0 08.04.2022 14:55 Krzysztof Skrzypczak
Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r. 4.0 07.04.2022 14:58 Krzysztof Skrzypczak
Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r. 3.0 07.04.2022 14:55 Krzysztof Skrzypczak
Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r. 2.0 07.04.2022 14:53 Krzysztof Skrzypczak
Stażysta - sekcja d/s kontrolno-rozpoznawczych_22.03.2022 r. 1.0 22.03.2022 19:37 Krzysztof Skrzypczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}