W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Opinie dotyczące hoteli

Usługi hotelarskie mogą być świadczone w obiektach hotelarskich, które spełniają:

  • wymagania co do wielkości obiektu, jego wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług, ustalone dla rodzaju i kategorii, do których obiekt został zaszeregowany;
  • wymagania sanitarne, przeciwpożarowe oraz inne określone odrębnymi przepisami.

Spełnianie wymagań przeciwpożarowych dokumentuje się opinią właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej. 

Podstawa prawna:

  • Art. 35 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.
  • §4 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie

 


 

Wydanie opinii każdorazowo poprzedzone jest przeprowadzeniem czynności kontrolno - rozpoznawczych w obiekcie, które mają na celu stwierdzenie spełnienia przepisów przeciwpożarowych. Podczas czynności kontrolnych funkcjonariusze sprawdzają zarówno stan faktyczny obiektu oraz dokumentację urządzeń i instalacji.

Materiały

Wniosek o wydanie opinii dla obiektu hotelarskiego
Wniosek​_​_-​_obiekty​_hotelarskie.doc 0.03MB
{"register":{"columns":[]}}