Opinie dotyczące hoteli
Usługi hotelarskie mogą być świadczone w obiektach hotelarskich, które spełniają:
- wymagania co do wielkości obiektu, jego wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług, ustalone dla rodzaju i kategorii, do których obiekt został zaszeregowany;
- wymagania sanitarne, przeciwpożarowe oraz inne określone odrębnymi przepisami.
Spełnianie wymagań przeciwpożarowych dokumentuje się opinią właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej.
Podstawa prawna:
- Art. 35 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.
- §4 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie
Wydanie opinii każdorazowo poprzedzone jest przeprowadzeniem czynności kontrolno - rozpoznawczych w obiekcie, które mają na celu stwierdzenie spełnienia przepisów przeciwpożarowych. Podczas czynności kontrolnych funkcjonariusze sprawdzają zarówno stan faktyczny obiektu oraz dokumentację urządzeń i instalacji.
Materiały
Wniosek o wydanie opinii dla obiektu hotelarskiegoWniosek__-_obiekty_hotelarskie.doc 0.03MB