W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna

tel. 85 722 99 11, 47 711 84 40, MSW 711 84 40

Mariusz Miszkin

mł. bryg. mgr inż. MARIUSZ N. MISZKIN – Kierownik Sekcji

(w tym Stanowisko pracy ds. BHP)


Zbigniew Makar

mgr inż. ZBIGNIEW MAKAR – Starszy Specjalista


Do  zadań  Sekcji  Kwatermistrzowsko -Technicznej  należą
 w szczególności:

  1. Zadania kwatermistrzowskie:
  1. administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie,
  2. opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego,
  3. prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy powiatowej,
  4. dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych,
  5. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych,
  6. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy powiatowej,
  7. prowadzenie gospodarki składnikami rzeczowymi majątku ruchomego, w który wyposażona jest jednostka,
  8. likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku,
  9. sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej,
  10. prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej,
  11. nadzór nad prawidłowym korzystaniem z pojazdów służbowych oraz wykonywania obsługi transportowej w komendzie,
  12. systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego                                            i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów,
  13. realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł,
  14. ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej,
  15. prowadzenie spraw związanych z finansowaniem jednostek ochrony przeciwpożarowej włączonych do KSRG oraz nadzór nad celowością wykorzystania dotacji.

 

  1. Zadania  z zakresu techniki:
  1. inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego,
  2.  prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych,
  3.  obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej,
  4.  prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi,
  5.  nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy powiatowej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych,
  6.  organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń i instalacji technicznych,
  7.  wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego,
  8.  wprowadzanie i utrzymywania na bieżąco bazy danych SWD-ST w zakresie informacyjnym zgodnie z kompetencjami i przydzielonymi uprawnieniami,
  9.  administracja systemami w wymaganym lub  możliwym zakresie.
  10. rozliczanie okresowych kart pracy pojazdów oraz sprzętu silnikowego.

 

  1. Zadania informatyczne:
  1.  analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
  2.  zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
  3.  nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów KSRG oraz wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej,
  4.  współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami
    w zakresie rozwoju technik informatycznych,
  5.  planowanie i wdrażanie w jednostkach KSRG nowoczesnych technik informatycznych,
  6.  sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki,
  7.  wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych,
  8.  systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej,
  9.  realizacja zadań administratora systemów, sieci i środowisk programowych, w tym w zakresie określonym w Polityce Bezpieczeństwa Informacji KP PSP w Sokółce,
  10. utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych,
  11. nadzór nad stroną internetową komendy powiatowej, kontami pocztowymi
    i pocztą elektroniczną,

 

 

  1. Zadania w zakresie łączności:
  1. planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania
    a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy powiatowej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania,
  2. nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy powiatowej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów KSRG oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione,
  3. zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
  4. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami
    w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności,
  5. analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej,
  6. koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek KRSG na obszarze działania komendy powiatowej,
  7. planowanie i wdrażanie w jednostkach KSRG na obszarze działania komendy powiatowej nowoczesnych technik łączności,
  8. sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności.

 

  1. Zadania z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy:
  1.  prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  2.  sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz
    w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
  3.  prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych
    i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  4.  przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  5.  ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
  6.  współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami,
    w szczególności   w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
  7.  uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
{"register":{"columns":[]}}