Monitoring pożarowy
Zarządzenie Nr 2/2013
Komendanta Powiatowego
Państwowej Straży Pożarnej
w Sulęcinie
z dnia 07 czerwca 2013 roku
w sprawie: wprowadzenia w użytkowanie wymagań organizacyjno – technicznych dotyczących uzgadniania przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie sposobu połączenia urządzeń sygnalizacyjno – alarmowych systemu sygnalizacji pożarowej z obiektem Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie.
Na podstawie art. 13 ust. 6 pkt 1 oraz pkt 11 Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku
o Państwowej Straży Pożarnej (t.j. Dz. U. z 2009r. Nr 12, poz. 68)
zarządzam, co następuje:
§1. Wprowadzam do stosowania wymagania organizacyjno – techniczne dotyczące uzgadniania przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie sposobu połączenia urządzeń sygnalizacyjno – alarmowych systemu sygnalizacji pożarowej z obiektem Komendy Powiatowej PSP w Sulęcinie, ul. E. Plater 8 69-200 Sulęcin, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§2. Głównymi elementami ramowych wytycznych, o których mowa w §1, są:
-
- ogólne zasady uzgadniania sposobu podłączenia do systemu transmisji alarmu pożarowego,
- procedura przyłączania obiektu do systemu transmisji sygnałów alarmów pożarowych i uszkodzeniowych,
- zasady użytkowania systemu transmisji alarmu pożarowego,
- podstawowe wymagania techniczne dla elementów składowych systemów sygnalizacji pożarowej i systemów transmisji alarmów pożarowych i sygnałów uszkodzeniowych,
- eksploatacja, przeglądy techniczne i czynności konserwacyjne systemów monitoringu pożarowego.
§3. W odniesieniu do obiektów podłączonych do systemu transmisji alarmu pożarowego w dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia, należy zastosować procedurę ponownego uzgodnienia sposobu podłączenia przedmiotowego systemu. Dostosowanie do tych wymagań powinno nastąpić w drodze decyzji względem abonenta oraz umowy względem operatora, przy czym graniczną datę wprowadzenia koniecznych zmian wynikających z przywołanych wymagań ustala się na 31 grudnia 2013 roku.
§4. W zakresie wymagań dotyczących oceny zgodności wyrobów (badań i certyfikacji) dla urządzeń transmisji alarmów pożarowych sygnałów uszkodzeniowych i dla systemów transmisji alarmów pożarowych, należy odnosić się do stanu prawnego obowiązującego na dzień podpisania umowy pomiędzy Komendantem Powiatowym PSP w Sulęcinie a operatorem.
§5. Odpowiedzialnym za wykonanie zarządzenia czynię st. specjalistę ds. kontrolno – rozpoznawczych st. kpt. inż. Rafała Mazura.
§6. Zmiana całości lub części treści załącznika nie wymaga zmiany Zarządzenia.
§7. Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia sprawuje Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie.
§7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 07 czerwca 2013 r.
Materiały
Zarządzenie Nr 2/2013 Komenda PowiatowegoZARZĄDZENIE.pdf 3.66MB Załącznik nr 1 Do Zarządzenia Nr 2/2013 Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie z dnia 07 czerwca 2013 r.
Załącznik_do_Zarządzenia.doc 0.74MB WNIOSEK o prowadzenie usługi w zakresie transmisji alarmów pożarowych systemu sygnalizacji pożarowej do centrum odbiorczego alarmów pożarowych PSP
Wniosek_o_realizację_usługi_operator.doc 0.05MB WNIOSEK o połączenie urządzeń sygnalizacyjno-alarmowych systemu sygnalizacji pożarowej z centrum alarmowym PSP
Wniosek_o_podłączenie_abonenta.doc 0.05MB