W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Monitoring pożarowy

Zarządzenie Nr 2/2013

Komendanta Powiatowego

Państwowej Straży Pożarnej

w Sulęcinie

z dnia 07 czerwca 2013 roku

        

w sprawie: wprowadzenia w użytkowanie wymagań organizacyjno – technicznych dotyczących uzgadniania przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie sposobu połączenia urządzeń sygnalizacyjno – alarmowych systemu sygnalizacji pożarowej z obiektem Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie.

 

Na podstawie art. 13 ust. 6 pkt 1 oraz pkt 11 Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku
o Państwowej Straży Pożarnej (t.j. Dz. U. z 2009r. Nr 12, poz. 68)

zarządzam, co następuje:

§1. Wprowadzam do stosowania wymagania organizacyjno – techniczne dotyczące uzgadniania przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie sposobu połączenia urządzeń sygnalizacyjno – alarmowych systemu sygnalizacji pożarowej z obiektem Komendy Powiatowej PSP w Sulęcinie, ul. E. Plater 8                  69-200 Sulęcin, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§2. Głównymi elementami ramowych wytycznych, o których mowa w §1, są:

    1. ogólne zasady uzgadniania sposobu podłączenia do systemu transmisji alarmu pożarowego,
    2. procedura przyłączania obiektu do systemu transmisji sygnałów alarmów pożarowych i uszkodzeniowych,
    3. zasady użytkowania systemu transmisji alarmu pożarowego,
    4. podstawowe wymagania techniczne dla elementów składowych systemów sygnalizacji pożarowej i systemów transmisji alarmów pożarowych i sygnałów uszkodzeniowych,
    5. eksploatacja, przeglądy techniczne i czynności konserwacyjne systemów monitoringu pożarowego.

§3. W odniesieniu do obiektów podłączonych do systemu transmisji alarmu pożarowego w dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia, należy zastosować procedurę ponownego uzgodnienia sposobu podłączenia przedmiotowego systemu. Dostosowanie do tych wymagań powinno nastąpić w drodze decyzji względem abonenta oraz umowy względem operatora, przy czym graniczną datę wprowadzenia koniecznych zmian wynikających z przywołanych wymagań ustala się na 31 grudnia 2013 roku.

§4. W zakresie wymagań dotyczących oceny zgodności wyrobów (badań i certyfikacji) dla urządzeń transmisji alarmów pożarowych sygnałów uszkodzeniowych i dla systemów transmisji alarmów pożarowych, należy odnosić się do stanu prawnego obowiązującego na dzień podpisania umowy pomiędzy Komendantem Powiatowym PSP w Sulęcinie a operatorem.

§5. Odpowiedzialnym za wykonanie zarządzenia czynię st. specjalistę ds. kontrolno – rozpoznawczych st. kpt. inż. Rafała Mazura.

§6. Zmiana całości lub części treści załącznika nie wymaga zmiany Zarządzenia.

§7. Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia sprawuje Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie.

 

§7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 07 czerwca 2013 r.

Materiały

Zarządzenie Nr 2/2013 Komenda Powiatowego
ZARZĄDZENIE.pdf 3.66MB
Załącznik nr 1 Do Zarządzenia Nr 2/2013 Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie z dnia 07 czerwca 2013 r.
Załącznik​_do​_Zarządzenia.doc 0.74MB
WNIOSEK o prowadzenie usługi w zakresie transmisji alarmów pożarowych systemu sygnalizacji pożarowej do centrum odbiorczego alarmów pożarowych PSP
Wniosek​_o​_realizację​_usługi​_operator.doc 0.05MB
WNIOSEK o połączenie urządzeń sygnalizacyjno-alarmowych systemu sygnalizacji pożarowej z centrum alarmowym PSP
Wniosek​_o​_podłączenie​_abonenta.doc 0.05MB
{"register":{"columns":[]}}