Sekcja ds. organizacyjno - kadrowych
kpt. mgr Monika Żuk
Kierownik sekcji
tel. 95 755 0056
monika.zuk@straz.sulecin.pl
Barbara Nowacka
Technik
tel. 95 755 0054
Do zadań sekcji ds. organizacyjno – kadrowych należy w szczególności:
- W zakresie spraw kadrowych:
1) realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta powiatowego, w tym sporządzanie list płac;
2) przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi
w komendzie powiatowej w tym dowódców jednostek ratowniczo – gaśniczych;
3) opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy
w komendzie powiatowej;
4) opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
5) ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
6) prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów
i rencistów komendy powiatowej;
7) sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków
i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
8) realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
9) analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego.
- W zakresie spraw organizacyjnych:
1) realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
2) organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
3) opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji
i wytycznych komendanta powiatowego;
4) prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
5) organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
6) organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy powiatowej przez rzecznika prasowego,
7) przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
8) opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
9) organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostek ratowniczo – gaśniczych;
10) realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
11) prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
12) zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
13) prowadzenie obsługi mieszkaniowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy powiatowej;
14) prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódców jrg i kierowników komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
- W zakresie spraw szkoleniowych:
1) analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego oraz kierowanie strażaków do szkół pożarniczych,
2) prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego strażaków
i pracowników cywilnych komendy powiatowej,
3) inicjowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego podległych pracowników w zakresie problematyki prowadzonej przez komórki organizacyjne,
4) analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych.
- W zakresie systemu zarządzania jakością:
1) nadzór na utrzymaniem Systemu Zarządzania Jakością w Komedzie;
2) przedstawienie Pełnomocnikowi ds. Systemu Zarządzania Jakością sprawozdań dotyczących funkcjonowania i doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością
w Komedzie;
3) upowszechnianie w Komedzie świadomości dotyczącej wymagań klienta;
4) prowadzenie auditów wewnętrznych;
5) nadzorowanie dokumentacji Systemu Zarządzania jakością obowiązującą
w Komedzie;
6) inicjowanie działań korygujących i zapobiegawczych związanych z nadzorowaniem systemu jakości, nadzór nad ich realizacją oraz ocena skuteczności podejmowanych działań.
- W zakresie archiwizacji:
1) prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. przyjmowanie dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów.
- Pierwsza publikacja:
- 22.11.2020 10:35 asp. Mariusz Szabat
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- asp. Szabat Mariusz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja ds. organizacyjno - kadrowych | 4.0 | 20.11.2024 10:54 asp. Mariusz Szabat |
Sekcja ds. organizacyjno - kadrowych | 3.0 | 30.11.2023 17:51 asp. Mariusz Szabat |
Sekcja ds. organizacyjno - kadrowych | 2.0 | 16.11.2021 11:27 asp. Mariusz Szabat |
Sekcja ds. organizacyjno - kadrowych | 1.0 | 22.11.2020 10:35 asp. Mariusz Szabat |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP