W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania sekcji ds. finasów

Do zadań skecji ds. Fiansów należą:

1) w zakresie realizacji zadań z zakresu spraw finansowych:

  • sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta miejskiego nad gospodarką finansową,
  • prowadzenie rachunkowości komendy miejskiej,
  • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:

wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji    komendy miejskiej,
zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę miejską,
przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
zapewnieniu terminowego ściągania należności,

  • analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy miejskiej,
  • prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych) obejmującej:

prowadzenie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków,
badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciąganie zobowiązań finansowych    i  dokonywanie wydatków ze środków publicznych, udzielanie zamówień publicznych oraz zwrot środków publicznych,

  • koordynacja prac w zakresie prac nad projektem budżetu komendy miejskiej,
  • nadzór nad realizacją budżetu komendy miejskiej,
  • planowanie i przygotowywanie formalne inwentaryzacji w komendzie miejskiej oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
  • nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie syntetyczne inwentaryzacji majątku komendy miejskiej,
  • prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych,
  • rozliczanie dotacji dla OSP z KSRG w ramach przyznanych środków finansowych z budżetu państwa,
  • terminowa egzekucja należności, regulacja zobowiązań oraz dochodzenie roszczeń spornych,
  • obsługa kasowa i nadzór nad Pracowniczą Kasą Zapomogowo-Pożyczkową działającą przy komendzie miejskiej,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych oraz okresowych analiz wykonania dochodów i wydatków budżetowych oraz pozabudżetowych dotyczących komendy miejskiej dla Prezydenta, komendy wojewódzkiej PSP oraz innych jednostek,
  • realizacja innych zadań wynikających z odrębnych przepisów, w tym „Ustawy o rachunkowości” i „Ustawy o finansach publicznych”.

1. Sekcją kieruje główny księgowy.

 

{"register":{"columns":[]}}