Zadania Sekcji ds. Organizacyjno - Kadrowych
Do zadań Sekcji ds. Organizacyjno - Kadrowych należy w szczególności:
W zakresie spraw dotyczących organizacji i archiwizacji:
- Realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
- Organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
- Opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
- Prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
- Prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
- Organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- Przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
- Opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
- Organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i Jednostek Ratowniczo - Gaśniczych;
- Realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
- Prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
- Zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
W zakresie kadr:
- Realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta powiatowego;
- Przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej w tym dowódców Jednostek Ratowniczo - Gaśniczych;
- Opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
- Opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- Ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
- Prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
- Sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- Realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- Analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- Realizowanie zadań kadrowo - mobilizacyjnych określonych odrębnymi przepisami;
- Prowadzenie spraw płacowych zatrudnionych pracowników (w zakresie przygotowywania angaży oraz decyzji personalnych dotyczących płac)