Nowelizacja Rozporządzenia w sprawie Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej
14.04.2021
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji skierowało do konsultacji projekt Rozporządzenia w sprawie Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP).
Opisany w rozporządzeniu minimalny zbiór funkcjonalności SWD PSP, obejmuje rozwiązania umożliwiające realizację ustawowych zadań nałożonych na Państwową Straż Pożarną, w szczególności ustawą o ochronie przeciwpożarowej. Określono funkcjonalności umożliwiające interakcję z innymi systemami, z którymi SWD PSP ma współpracować na podstawie stosownych przepisów, w szczególności z Systemem Informatycznym Powiadamiania Ratunkowego.
W przypadku wystąpienia awarii systemu, kluczowe zadania tj. przyjmowanie zgłoszeń alarmowych z centrów powiadamiania ratunkowego oraz obsługa zdarzeń ratowniczych, realizowane będą z wykorzystaniem łączności telefonicznej oraz radiowej.
W rozporządzeniu uregulowano kwestię przydzielania, zawieszania i uchylania uprawnień użytkownikom Państwowej Straży Pożarnej oraz jednostkom ochrony przeciwpożarowej. Uprawnienia w tym zakresie powierzono właściwym terytorialnie komendantom Państwowej Straży Pożarnej, przy czym przydzielenie, zawieszenie i uchylenie uprawnień będzie wymagało stosownego wniosku.
Wejście w życie znowelizowanego rozporządzenia planowane jest na 4 maja 2021 roku.
Opracowanie: Zespół prasowy KG PSP