W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

"Lokomotywa" J. Tuwima w wykonaniu polskich dzieci

13.06.2021

13.06 w Salini Park w St. Paul’s Bay na Malcie odbył się występ polskich dzieci pt. „Wokół polskich opowieści”. Przedstawienie, podczas którego zaprezentowano „Lokomotywę” J. Tuwima, piosenki z filmu „Akademia Pana Kleksa” oraz repertuaru Majki Jeżowskiej, było zwieńczeniem zorganizowanych przez placówkę oraz studio tańca Storytelling in movement nieodpłatnych, kreatywnych warsztatów łączących czytanie i opowiadanie historii w j. polskim wraz z zajęciami tanecznymi oraz wokalnymi.

"Lokomotywa"

W zajęciach uczestniczyło ok. 20 dzieci z polskich rodzin. Zajęcia realizowane były przez 5 tygodni i prowadzone były przez profesjonalną tancerkę, choreograf i byłą stypendystkę MKiDN p. K. Mielczarek.

W nagrodę za przygotowanie występu dzieci otrzymały lody, przygotowane przez firmę Roll&Chill, prowadzoną przez polskich obywateli mieszkających na Malcie, oraz pamiątkowe gadżety z Biura Programu „Niepodległa”.

W wydarzeniu wzięli udział rodzice występujących dzieci oraz pracownicy placówki, w tym ambasador i konsul RP. W związku z obowiązującymi na Malcie ograniczeniami dot. liczby osób mogących uczestniczyć w publicznych zgromadzeniach i brakiem możliwości zaprezentowania występu szerszej publiczności, przedstawienie zostało zarejestrowane i będzie opublikowane na stronie www oraz w mediach społecznościowych placówki.

Celem projektu było stworzenie okazji do kontaktu z językiem i kulturą polską dla dzieci i młodzieży mieszkającej na Malcie. Na Malcie nie funkcjonuje szkoła polska ani punkt konsultacyjny, w których dzieci pochodzące z polskich rodzin mogłyby mieć zapewniony kontakt z językiem ojczystym i poszerzać wiedzę z historii i dziedzictwa kraju pochodzenia swych przodków. Nie ma też stowarzyszenia polonijnego, które prowadziłoby działalność edukacyjną lub kulturalną. Podczas zajęć dzieci miały możliwość nabywania i rozwijania nowej wiedzy i umiejętności językowych oraz współpracy i integracji z ich polskimi rówieśnikami.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}