W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej mObywatel (iOS)

Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mObywatel na system operacyjny iOS (wersja 4.25.0).

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji aplikacji: 2017-10-29.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-01-24.

Status pod względem zgodności z ustawą

Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  1. Przełączniki bez kontekstowej etykiety programowej: Niektóre kontrolki (typu switch) w aplikacji nie posiadają odpowiedniej kontekstowej etykiety programowej, co utrudnia zrozumienie ich funkcji dla użytkowników korzystających z czytnika VoiceOver.
  2. Sugestie formatu danych podczas ponownego logowania: Ekrany ponownego logowania nie posiadają informacji ani podpowiedzi dotyczących oczekiwanego formatu wprowadzanych danych ani warunków dotyczących hasła.
  3. Przyciski nieobsługiwane przez standardowe gesty nawigacyjne: Niektóre przyciski w interfejsie aplikacji nie reagują na standardowe gesty nawigacyjne czytnika VoiceOver, co wpływa na płynność i intuicyjność korzystania z aplikacji. Dotyczy to zwłaszcza gestu podwójnego stuknięcia, który nie jest obsługiwany przez określone przyciski.
  4. Brak obsługi niektórych gestów nawigacyjnych czytnika ekranu: W niektórych sytuacjach interfejs aplikacji nie obsługuje określonych gestów nawigacyjnych czytnika ekranu, zwłaszcza zamknięcia okna modalnego. To utrudnia korzystanie
    z aplikacji i wydłuża czas pracy dla użytkowników korzystających z czytnika ekranu VoiceOver.
  5. Niejednoznaczne etykiety programowe. Niektóre odczytywane etykiety programowe są niejednoznaczne, co może utrudniać zrozumienie kontekstu nawigacji dla użytkowników korzystających z czytnika ekranu VoiceOver.
  6. Pola formularzy bez etykiet programowych dla czytnika VoiceOver: Niektóre pola formularzy nie posiadają odpowiednich etykiet programowych odczytywanych przez czytnik ekranu VoiceOver, co utrudnia zrozumienie ich przeznaczenia.
  7. Komunikaty o błędach nieodczytywane w czasie rzeczywistym: Niektóre komunikaty o błędach nie są odczytywane dynamicznie przez czytnik ekranu VoiceOver, co może prowadzić do niejednoznacznych sytuacji dla użytkowników z dysfunkcjami wzroku.
  8. Niektóre elementy interfejsu odczytywane oraz oznaczone fokusem przez czytnik ekranu VoiceOver są umieszczone na wcześniejszych ekranach: Może to wprowadzać utrudnienia w zrozumieniu aktualnej pozycji oraz kontekstu nawigacji dla użytkowników niewidomych korzystających z czytnika ekranu VoiceOver.
  9. Kolejność odczytywanych informacji: W niektórych widokach i ekranach aplikacji, informacje dostępne dla czytnika ekranu VoiceOver nie są odpowiednio zoptymalizowane. Brak logicznego grupowania elementów oraz ustalenia właściwej kolejności odczytywania utrudniają zrozumienie treści.
  10. Znaki klawiatury ekranowej odczytywane w języku angielskim: Niektóre klawiatury ekranowe w aplikacji są odczytywane w języku innym niż domyślny. To może sprawić problemy dla osób korzystających z czytnika ekranu VoiceOver.
  11. Typy klawiatur: W niektórych przypadkach użyte w aplikacji typy klawiatur nie są zoptymalizowane, co utrudnia interakcję i wydłuża czas pracy dla użytkowników niewidomych korzystających z czytnika ekranowego VoiceOver.
  12. Identyfikacja wizualna aktywnego fokusu: W przypadku niektórych elementów, które wymagają poziomego przewijania, fokus czytnika VoiceOver nie jest zsynchronizowany
    z zaznaczonymi elementami. To prowadzi do dezorientacji użytkowników korzystających z technologii wspomagających, gdyż nie mogą precyzyjnie określić, który element jest aktualnie zaznaczony lub odczytywany.
  13. Identyfikacja wizualna aktywnych elementów: Niektóre aktywne elementy interfejsu aplikacji posiadają niski kontrast w porównaniu do tekstu podstawowego. To może sprawić trudności w jednoznacznej identyfikacji interaktywnych elementów aplikacji.
  14. Mały kontrast elementów interfejsu: Niektóre elementy interfejsu aplikacji mają niski kontrast, ale można go dostosować w ustawieniach platformy systemowej.
  15. Problemy z ucinaniem elementów tekstowych po powiększeniu kroju pisma w ustawieniach systemowych: Niektóre elementy tekstowe w interfejsie aplikacji nie dostosowują się do dynamicznych zmian ustawień wielkości kroju pisma, które mogą być modyfikowane w „ustawieniach dostępności” platformy systemowej iOS.
    W rezultacie, niektóre treści mogą być przycięte, co ogranicza ich czytelność i pełne zrozumienie treści przez użytkowników.
  16. Brak możliwości zmiany orientacji ekranu: Aplikacja nie umożliwia użytkownikom zmiany orientacji ekranu według ich preferencji, co może być uciążliwe dla osób korzystających z urządzenia w poziomym układzie.
  17. Brak alternatywnego mechanizmu obsługi animacji wywoływanej ruchem żyroskopu: Animacja wywoływana ruchem za pomocą żyroskopu nie posiada alternatywnego mechanizmu obsługi, co może ograniczać dostępność dla niektórych użytkowników.
  18. Brak możliwości zatrzymania ciągłej animacji. Użytkownik nie ma możliwości zatrzymania ciągłych animacji ani za pomocą funkcji w aplikacji, ani poprzez ustawienia systemowe swojego telefonu.
  19. Klawiatura: Niektóre przyciski interfejsu nie reagują na komunikaty nawigacyjne klawiatury fizycznej, takie jak zatwierdzenie akcji poprzez naciśnięcie klawisza spacji

Z badania dostępności cyfrowej aplikacji wyłączono funkcjonalności integrowane do aplikacji mObywatel, takie jak na przykład weryfikacja danych Profilem Zaufanym. W tej usłudze osoby korzystające z klawiatury fizycznej mogą doświadczać trudności z dostępnością obejmujące pułapkę na klawiaturę, kolejność oraz widoczność fokusu klawiatury. Usługa może sprawiać również znaczne trudności dla osób słabowidzących korzystających z powiększenia ekranu z powodu problemów ze skalowalnością komponentów oraz  kontrastem treści tekstowych i nietekstowych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia 2024-02-05. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez specjalistów ds. dostępności cyfrowej w Centralnym Ośrodku Informatyki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową na tej stronie internetowej zgłoś Karolinie Pyce – e-mailowo karolina.pyka@cyfra.gov.pl lub telefonicznie 453 026 533.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Masz prawo złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

W żądaniu napisz:

swoje imię i nazwisko

swoje dane kontaktowe

dokładny adres podstrony, na której jest niedostępny cyfrowo element

opis problemu i sposób jego rozwiązania, który byłby dla Ciebie najlepszy.

Na Twoje żądanie odpowiemy w ciągu 7 dni. Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności strony lub jej elementu w tym terminie, poinformujemy Cię o tym. Wyznaczymy nowy termin lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu.

Jeżeli nasz sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą według Ciebie niewłaściwe, masz prawo złożyć skargę.

Skargę możesz złożyć:

pocztą na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa lub osobiście w biurze podawczym

e-mailowo: kancelaria@cyfra.gov.pl

przez ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP

Możesz również poprosić Rzecznika Praw Obywatelskich o interwencję w swojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa

Wejście do budynku 

Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Królewskiej oznaczone literami A i B. Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia A jest podjazd dla wózków. Dla gości przeznaczone jest wejście A.

Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie i przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym jest recepcja budynku i posterunek ochrony – możliwość pomocy osobom z niepełnosprawnościami.

Opis budynku

W budynku w holu A jest winda dostosowana do wjazdu wózków, która pozwala osobom z niepełnosprawnością ruchową na dostęp do wszystkich pięter.

Korytarz łączący wejścia A i B jest niedostępny dla osób na wózkach inwalidzkich.

Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane, aby ułatwić poruszanie się osobom słabowidzącym.

Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową są na każdym piętrze.

W budynku jest system TOTUPOINT, który ułatwia dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.

Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dojazd

Samochodem: przed budynkiem jest płatny parking, a przed wejściem głównym A są dwa miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Autobusem: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08.

Tramwajem: przystanek Królewska.

Metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Na stronie Ministerstwa Cyfryzacji jest link do połączenia z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM). Usługa działa od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 16:00.

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej mObywatel (Android)

{"register":{"columns":[]}}