W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej mObywatel (iOS)

Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mObywatel dla systemu operacyjnego Apple iOS.

Stan dostępności cyfrowej

Ta aplikacja jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Obrazy dodane do artykułów w usłudze „Bezpiecznie w sieci” nie posiadają tekstu alternatywnego
  • Brak nagłówków na niektórych ekranach aplikacji może utrudniać poruszanie się użytkownikom czytników ekranowych po ich zawartości
  • W aplikacji występują formularze, w których etykiety są niepowiązane z kontrolkami
  • Użytkownik może mieć problemy z aktywacją niektórych pól tekstowych, dlatego powinien włączyć „Gesty klawiatury” za pomocą skróty TAB + G
  • Po przejściu na dowolny ekran aplikacji, fokus czytnika ekranowego ustawia się w losowym miejscu
  • Akceptacja regulaminów: Przełączniki (toggle) posiadają taką samą treść etykiety, która przekazywana jest do czytnika ekranowego
  • Bezpiecznie w sieci: Podczas akceptacji oświadczenia o przetwarzaniu danych osobowych, użytkownik czytnika ekranowego musi skorzystać z gestu pokrętła, aby zapoznać się z treścią oświadczenia

Nadmierne koszty

Poniżej publikujemy listę elementów cyfrowych, architektonicznych i komunikacyjno-informacyjnych, których nie udało nam się dostosować pod kątem dostępności.

Użytkownicy nie mogą korzystać z aplikacji w układzie poziomym

Zapewnienie dostępności dla tych funkcji/treści wiąże się z wysokimi kosztami.

Oceniliśmy to na podstawie analizy kosztów dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB). Zobacz pełny raport z samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Aplikacja nie jest w pełni dostępna dla użytkowników kalwiatury fizycznej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji możesz zgłosić do Martyny Kozik - mejlowo martyna.kozlik@cyfra.gov.pl lub telefonicznie +48 728 850 091.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail)
  • wskaż miejsce (krok procesu lub ekran), w którym występuje problem
  • opisz na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż do kierownictwa naszego urzędu:

 

Ministerstwo Cyfryzacji

  • listownie: Królewska 27, 00-060 Warszawa
  • mailowo: elzbieta.lukasik@cyfra.gov.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Przeczytaj opis placówki Ministerstwa Cyfryzacji przy ul. Królewskiej 27, 00-060 Warszawa

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podczas kontaktu z nami za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej takich jak: chat wideo możesz skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego.

Na stronie Ministerstwa Cyfryzacji jest link do połączenia z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM). Usługa działa od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 16:00.