Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej mObywatel (iOS)
Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mObywatel dla systemu operacyjnego Apple iOS.
Stan dostępności cyfrowej
Ta aplikacja jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Obrazy dodane do artykułów w usłudze „Bezpiecznie w sieci” nie posiadają tekstu alternatywnego
- Brak nagłówków na niektórych ekranach aplikacji może utrudniać poruszanie się użytkownikom czytników ekranowych po ich zawartości
- W aplikacji występują formularze, w których etykiety są niepowiązane z kontrolkami
- Użytkownik może mieć problemy z aktywacją niektórych pól tekstowych, dlatego powinien włączyć „Gesty klawiatury” za pomocą skróty TAB + G
- Po przejściu na dowolny ekran aplikacji, fokus czytnika ekranowego ustawia się w losowym miejscu
- Akceptacja regulaminów: Przełączniki (toggle) posiadają taką samą treść etykiety, która przekazywana jest do czytnika ekranowego
- Bezpiecznie w sieci: Podczas akceptacji oświadczenia o przetwarzaniu danych osobowych, użytkownik czytnika ekranowego musi skorzystać z gestu pokrętła, aby zapoznać się z treścią oświadczenia
Nadmierne koszty
Poniżej publikujemy listę elementów cyfrowych, architektonicznych i komunikacyjno-informacyjnych, których nie udało nam się dostosować pod kątem dostępności.
Użytkownicy nie mogą korzystać z aplikacji w układzie poziomym
Zapewnienie dostępności dla tych funkcji/treści wiąże się z wysokimi kosztami.
Oceniliśmy to na podstawie analizy kosztów dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB). Zobacz pełny raport z samooceny.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Aplikacja nie jest w pełni dostępna dla użytkowników kalwiatury fizycznej.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji możesz zgłosić do Martyny Kozik - mejlowo martyna.kozlik@cyfra.gov.pl lub telefonicznie +48 728 850 091.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie, podaj:
- swoje imię i nazwisko
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail)
- wskaż miejsce (krok procesu lub ekran), w którym występuje problem
- opisz na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż do kierownictwa naszego urzędu:
Ministerstwo Cyfryzacji
- listownie: Królewska 27, 00-060 Warszawa
- mailowo: elzbieta.lukasik@cyfra.gov.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Przeczytaj opis placówki Ministerstwa Cyfryzacji przy ul. Królewskiej 27, 00-060 Warszawa
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podczas kontaktu z nami za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej takich jak: chat wideo możesz skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego.
Na stronie Ministerstwa Cyfryzacji jest link do połączenia z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM). Usługa działa od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 16:00.