W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pozytywna opinia o urzędach

Zorientowanie na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawna obsługa to zdaniem klientów najmocniejsze strony polskich urzędów. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji publikuje raport TNS Polska odnośnie opinii klientów na temat urzędów w Polsce.

Badanie typu Omnibus miało na celu określenie poziomu satysfakcji z obsługi i dostępu do informacji publicznej w urzędach jednostek samorządu terytorialnego, zwłaszcza w kontekście  dostępności, terminowości i kompetencji urzędników. Przeprowadzone zostało na zlecenie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji na reprezentatywnej grupie w październiku tego roku.

Raport pokazuje, że w 2014 r. najczęściej odwiedzanymi urzędami przez badanych były urzędy skarbowe. W jakichkolwiek urzędach sprawy załatwiało czterech na dziesięciu Polaków.

Respondenci w większości mają pozytywną opinię o urzędach ogółem. Ich zdaniem urzędy gminy i dzielnicy działają sprawnie, terminowo i szybko. Ten aspekt oceniany jest najwyżej od 7 lat. W 2014 roku zgadza się z nim 59% badanych, dla porównania w 2013 roku było to 44%, a w 2012 46%. Również kompetencje urzędników są oceniane lepiej niż rok temu zwłaszcza pod kątem zorientowania na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawną obsługę. Polepszyła się również organizacja i struktura urzędów oraz system informacji, który ułatwia poruszanie się po urzędzie. Na uwagę zasługuje również fakt, że zwiększyła się świadomość klientów odnośnie ich praw i zasad, według których podejmowane są decyzje w ich sprawach.

MAiC przeprowadza takie badania cyklicznie, dzięki czemu możliwe jest prześledzenie zmian jakie zachodzą na przestrzeni ostatnich lat w postrzeganiu funkcjonowania urzędów administracji samorządowej w Polsce. Wyniki pokazują, że opinia o urzędnikach poprawiła się.

Zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z wynikami raportu. 

Materiały

Raport TNS Polska dla MAiC
Raport​_TNS​_Polska​_dla​_MAiC.pdf 3.08MB
{"register":{"columns":[]}}