W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Raport z badania satysfakcji obywateli z obsługi i dostępu do informacji publicznej w urzędach administracji samorządowej

W pierwszej dekadzie grudnia 2010 roku Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej (CEBOS) na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji przeprowadziła po raz trzeci badanie typu Omnibus na temat satysfakcji z obsługi i dostępu do informacji publicznej w urzędach JST, w szczególności w zakresie dostępności, terminowości, komunikatywności, kompetencji, uprzejmości i prezencji urzędników.

Badanie przeprowadzono w dniach od 30 listopada do 8 grudnia 2010 roku na liczącej 981 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski. Wywiady zrealizowano metodą bezpośredniego wywiadu ankietowego. Wyniki badania zostały zestawione z wynikami badań zrealizowanych przez CBOS na zlecenie MSWiA w analogicznym okresie w latach 2006 oraz 2007 dzięki czemu możliwe jest prześledzenie zmian jakie zachodzą na przestrzeni ostatnich lat w postrzeganiu funkcjonowania urzędów administracji samorządowej w Polsce. Zebrane wyniki wskazują na tendencję wzrostową odpowiedzi pozytywnych wyrażanych przez respondentów (zgadzam się lub raczej się zgadzam), średnio o ok. 5 pkt. procentowych, w porównaniu do wyników badań przeprowadzonych w latach 2006 oraz 2007 w stosunku do większości badanych zagadnień.

Przeprowadzone badanie opinii miało na celu zbadanie generalnej oceny poziomu obsługi i dostępu do informacji publicznej w JST bez względu na częstotliwość kontaktów z urzędem. Na podstawie wniosków z przeprowadzonej w roku 2009 kompleksowej diagnozy stanu funkcjonowania administracji samorządowej należy stwierdzić, iż odsetek pozytywnych opinii dotyczących funkcjonowania urzędów jest pozytywnie skorelowany z częstotliwością kontaktów z urzędami administracji samorządowej (osoby mające częsty kontakt z urzędem lepiej oceniają ich pracę od osób które w ciągu ostatniego roku nie załatwiały żadnych spraw w urzędzie).

Zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z wynikami badania. 

Materiały

Badanie z satysfakcji z obsługi oraz dostępu do informacji publicznej w urzędach JST
Badanie​_omnibus​_2010.pdf 0.81MB
{"register":{"columns":[]}}