Zalecenie dla Beneficjentów dotyczące zakupów materiałów promocyjnych w ramach projektów
Mając na uwadze to, że gadżety promocyjne stanowią jeden z najbardziej interesujących kanałów promocji Funduszy Europejskich, Instytucja Pośrednicząca przypomina o zaleceniach dotyczących ich zakupów w ramach projektów.
Zgodnie z Planem Komunikacji POKL z 6 grudnia 2011 r. kupując materiały promocyjne należy kierować się racjonalnością wydatków i relacją ponoszonych nakładów w stosunku do osiąganych celów komunikacyjnych. Należy mieć na uwadze konieczność powiązania rodzaju kupowanych gadżetów z celami projektu. Warto także korzystać przede wszystkim z gadżetów ekologicznych oraz wyprodukowanych zgodnie zasadami Sprawiedliwego handlu (Fair Trade). Kupując gadżety w drodze zamówień publicznych warto wykorzystywać klauzule społeczne i nabywać gadżety produkowane przez podmioty ekonomii społecznej lub osoby niepełnosprawne. W ten sposób również pośrednio projekty wspierają m.in. realizację polityk horyzontalnych Unii Europejskiej: rozwoju lokalnego, zrównoważonego rozwoju i zasady równości szans.
Materiały
Plan Komunikacji POKL z 6 grudnia 2011 r.;plankomunikacji_grudzien_2011_ost.pdf 0.37MB Stanowisko IŻ POKL z 13 października 2009 r.
Stanowisko_13_10_2009.pdf 0.20MB