W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polityka prywatności

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

NADLEŚNICTWA DOBIESZYN

 

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej: RODO, informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.

 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Nadleśnictwo Dobieszyn z siedzibą w Dobieszynie, ul. Dobieszynek 7, 26-804 Stromiec. Może się Pani/Pan z nim skontaktować drogą elektroniczną na adres e-mail dobieszyn@radom.lasy.gov.pl, telefonicznie pod numerem 48 6195379 lub tradycyjną pocztą na adres wskazany powyżej. Administrator danych, mając na uwadze założenia art. 5 RODO, stosuje przy przetwarzaniu danych zasady: zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości, ograniczenia celu, minimalizacji danych, prawidłowości, ograniczenia przechowywania oraz integralności i poufności.
  2. Administrator wyznaczył osobę odpowiedzialną za nadzorowanie przetwarzania danych osobowych, z którą można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, kierując korespondencję na adres wskazany powyżej lub poprzez adres e-mail: justyna.mendelewska@radom.lasy.gov.pl.
  3. Jako administrator będziemy przetwarzać Pani/Pana dane w szczególności:
  1. w celu realizacji umowy sprzedaży drewna lub usług oraz dzierżawy i najmu itp.;
  2. w celu zatrudnienia, jak również w celach rekrutacji;
  3. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności rachunkowych i podatkowych;
  4. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami;
  5. w celu zapobiegania nadużyciom i oszustwom statystycznym i archiwizacyjnym;
  6. w celu wykazania przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych przez okres, w którym jednostki organizacyjne PGL Lasy Państwowe, zobowiązane są do zachowania danych lub dokumentów je zawierających dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich przez organy publiczne.

 Dane te są przetwarzane wyłącznie w niezbędnym zakresie, uzasadnionym wyżej opisanym celem przetwarzania.

  1. Podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych przez jednostki organizacyjne PGL Lasy Państwowe są:
    1. art. 6 ust. 1 lit. a RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem, jeżeli osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
    2. art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
    3. art. 6 ust. 1 lit. c RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres:
    1. w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z umową, czyli przez okres przedawnienia roszczeń. Zgodnie z art. 118 Kodeksu cywilnego dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, termin przedawnienia wynosi 3 lata
    2. uzasadniony koniecznością przechowywania dokumentacji księgowej zgodnie z przepisami prawa. Zgodnie zaś z art. 74 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości dowody księgowe dotyczące środków trwałych w budowie, pożyczek, kredytów oraz umów handlowych, roszczeń dochodzonych w postępowaniu cywilnym lub objętych postępowaniem karnym albo podatkowym – przechowuje się przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postępowanie zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione. W związku z powyższym Pani/Pana dane przechowywane  będą przez czas obowiązywania umowy zawartej z klientami, a także po jej zakończeniu, maksymalnie przez okres 5 lat od dnia zakończenia roku obrotowego, w którym nastąpiło wykonanie umowy.
    3. w przypadku, gdy Pani/Pana dane przetwarzane są w celu zawarcia umowy - jeżeli nie dojdzie do zawarcia umowy w ciągu dwóch miesięcy, dane osobowe związane z rozmowami o tej umowie zostaną niezwłocznie usunięte (chyba że ich dalsze przetwarzanie będzie uzasadnione dalszym prowadzeniem rozmów negocjacyjnych w celu zawarcia umowy, przez okres prowadzenie tychże negocjacji wydłużony o dwa miesiące).
    4. 2 lat w celach rekrutacyjnych,
    5. 50 lat lub 10 lat dla pracowników zatrudnionych po 01.01.2019 r. w przypadku dokumentacji pracowniczej.
  3. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione uczestniczącym w procedurach przetargowych, jednostkom organizacyjnym PGL Lasy Państwowe, podmiotom współpracującym. Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp nasi podwykonawcy (podmioty przetwarzające), tj. firmy prawnicze, informatyczne oraz księgowe.
  4. Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu prawo:
    1.     dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
    2.     do sprostowania danych (art. 16. RODO),
    3.     do usunięcia danych (art. 17 RODO),
    4.     do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
    5.     do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
    6.     do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
    7. prawo do niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO).
  5. Podanie danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO jest dobrowolne, w pozostałych przypadkach jest obowiązkowe.
  6. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji

 

 

ROZPATRYWANIE WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH PRAW OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

Osoba której dane dotyczą jest uprawniony do złożenia wniosku w zakresie praw wynikających z RODO w formie elektronicznej lub bezpośrednio w siedzibie Nadleśnictwa które zobowiązane jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad:

  1. W ciągu 30 dni, licząc od dnia otrzymania żądania.
  2. W ciągu 90 dni, licząc od dnia otrzymania żądania o ile żądanie lub liczba żądań ma skomplikowany charakter.
  3. Nadleśnictwo udziela Państwu odpowiedzi na złożony wniosek na piśmie, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub elektronicznie na wskazany we wniosku adres e-mail.
  4. W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt z Nadleśnictwem pod adresem e-mail: dobieszyn@radom.lasy.gov.pl.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.08.2021 10:04 JUSTYNA MENDELEWSKA
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Justyna Mendelewska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Polityka prywatności 1.0 31.08.2021 10:04 JUSTYNA MENDELEWSKA

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}