Polityka prywatności
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
NADLEŚNICTWA DOBIESZYN
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej: RODO, informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Nadleśnictwo Dobieszyn z siedzibą w Dobieszynie, ul. Dobieszynek 7, 26-804 Stromiec. Może się Pani/Pan z nim skontaktować drogą elektroniczną na adres e-mail dobieszyn@radom.lasy.gov.pl, telefonicznie pod numerem 48 6195379 lub tradycyjną pocztą na adres wskazany powyżej. Administrator danych, mając na uwadze założenia art. 5 RODO, stosuje przy przetwarzaniu danych zasady: zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości, ograniczenia celu, minimalizacji danych, prawidłowości, ograniczenia przechowywania oraz integralności i poufności.
- Administrator wyznaczył osobę odpowiedzialną za nadzorowanie przetwarzania danych osobowych, z którą można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, kierując korespondencję na adres wskazany powyżej lub poprzez adres e-mail: justyna.mendelewska@radom.lasy.gov.pl.
- Jako administrator będziemy przetwarzać Pani/Pana dane w szczególności:
- w celu realizacji umowy sprzedaży drewna lub usług oraz dzierżawy i najmu itp.;
- w celu zatrudnienia, jak również w celach rekrutacji;
- w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności rachunkowych i podatkowych;
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami;
- w celu zapobiegania nadużyciom i oszustwom statystycznym i archiwizacyjnym;
- w celu wykazania przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych przez okres, w którym jednostki organizacyjne PGL Lasy Państwowe, zobowiązane są do zachowania danych lub dokumentów je zawierających dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich przez organy publiczne.
Dane te są przetwarzane wyłącznie w niezbędnym zakresie, uzasadnionym wyżej opisanym celem przetwarzania.
- Podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych przez jednostki organizacyjne PGL Lasy Państwowe są:
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem, jeżeli osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres:
- w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z umową, czyli przez okres przedawnienia roszczeń. Zgodnie z art. 118 Kodeksu cywilnego dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, termin przedawnienia wynosi 3 lata
- uzasadniony koniecznością przechowywania dokumentacji księgowej zgodnie z przepisami prawa. Zgodnie zaś z art. 74 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości dowody księgowe dotyczące środków trwałych w budowie, pożyczek, kredytów oraz umów handlowych, roszczeń dochodzonych w postępowaniu cywilnym lub objętych postępowaniem karnym albo podatkowym – przechowuje się przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postępowanie zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione. W związku z powyższym Pani/Pana dane przechowywane będą przez czas obowiązywania umowy zawartej z klientami, a także po jej zakończeniu, maksymalnie przez okres 5 lat od dnia zakończenia roku obrotowego, w którym nastąpiło wykonanie umowy.
- w przypadku, gdy Pani/Pana dane przetwarzane są w celu zawarcia umowy - jeżeli nie dojdzie do zawarcia umowy w ciągu dwóch miesięcy, dane osobowe związane z rozmowami o tej umowie zostaną niezwłocznie usunięte (chyba że ich dalsze przetwarzanie będzie uzasadnione dalszym prowadzeniem rozmów negocjacyjnych w celu zawarcia umowy, przez okres prowadzenie tychże negocjacji wydłużony o dwa miesiące).
- 2 lat w celach rekrutacyjnych,
- 50 lat lub 10 lat dla pracowników zatrudnionych po 01.01.2019 r. w przypadku dokumentacji pracowniczej.
- Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione uczestniczącym w procedurach przetargowych, jednostkom organizacyjnym PGL Lasy Państwowe, podmiotom współpracującym. Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp nasi podwykonawcy (podmioty przetwarzające), tj. firmy prawnicze, informatyczne oraz księgowe.
- Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu prawo:
- dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
- do sprostowania danych (art. 16. RODO),
- do usunięcia danych (art. 17 RODO),
- do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
- do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
- do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
- prawo do niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO).
- Podanie danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO jest dobrowolne, w pozostałych przypadkach jest obowiązkowe.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji
ROZPATRYWANIE WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH PRAW OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Osoba której dane dotyczą jest uprawniony do złożenia wniosku w zakresie praw wynikających z RODO w formie elektronicznej lub bezpośrednio w siedzibie Nadleśnictwa które zobowiązane jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad:
- W ciągu 30 dni, licząc od dnia otrzymania żądania.
- W ciągu 90 dni, licząc od dnia otrzymania żądania o ile żądanie lub liczba żądań ma skomplikowany charakter.
- Nadleśnictwo udziela Państwu odpowiedzi na złożony wniosek na piśmie, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub elektronicznie na wskazany we wniosku adres e-mail.
- W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt z Nadleśnictwem pod adresem e-mail: dobieszyn@radom.lasy.gov.pl.
- Pierwsza publikacja:
- 31.08.2021 10:04 JUSTYNA MENDELEWSKA
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Justyna Mendelewska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Polityka prywatności | 1.0 | 31.08.2021 10:04 JUSTYNA MENDELEWSKA |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP