Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2021-07-01.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-26.
Strona BIP zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia 2021.07.01 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Marek Matecki: tel. 22 185 53 63; email: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Lipusz, ul. Brzozowa 2, 83-424 Lipusz.
Budynek nadleśnictwa posiada 2 kondygnacje użytkowe + piwnicę. W części biurowej budynku może przebywać 70 osób jednocześnie. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:30 – 15:30.
Wejście główne do siedziby znajduje się od strony północnej, gdzie usytuowany jest parking dla kardy kierowniczej. Do budynku prowadzą 6-stopniowe schody. Ponadto budynek posiada drugie wejście od strony wschodniej przy którym znajduje się Budynek podjazd do wejścia przystosowany dla osób niepełnosprawnych wraz z dzwonkiem przywołującym. Wejście do budynku szerokości 90 cm.
Parkingi ogólnodostępne znajdują się wokół budynku od strony północnej, wschodniej i południowej. Ponadto od strony południowej usytuowany jest parking dla pracowników biura nadleśnictwa. Na tym parkingu zlokalizowane miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Jest ono oznakowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Wejście główne prowadzi do korytarza, z którego można dostać się do kasy, części pomieszczeń biurowych oraz sekretariatu, gdzie dokonuje się rejestracji gości. Goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni.
Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku możliwe jest tylko na poziomie "0" z wyjątkiem wejścia głównego, przed którym istnieje utrudnienie dostępu w postaci schodów. Nie ma możliwości poruszania się przez osoby niepełnosprawne po wyższych poziomach.
Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.
Korytarze przebiegają na poziomie piwnicy, parteru i piętra przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
W budynku brak jest toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.
- Pierwsza publikacja:
- 23.08.2021 12:27 Bożena Suchy Lipińska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Bożena Suchy Lipińska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 2.0 | 26.03.2024 09:53 Bożena Suchy-Lipińska |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 23.08.2021 12:27 Bożena Suchy Lipińska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP