Dostępność - Raport
MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Nazwa i adres podmiotu publicznego
NADLEŚNICTWO PIEŃSK ul. Wysoka 2 59-930 Pieńsk
Numer identyfikacyjny REGON
93102405000000
Stan w dniu 01.01.2021 r.
Termin przekazania: do 31.03.2021 r.
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu
piensk@wroclaw.lasy.gov.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
pawel.zasowski@wroclaw.lasy.gov.pl
Telefon kontaktowy
757786235
Data
2021-03-23
Miejscowość
Pieńsk
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
Powiat
Powiat zgorzelecki
Gmina
Pieńsk (miasto)
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
[ X ] 2) wojewody
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:
12
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?
[ X ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne:
1
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych?
[ X ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych:
1
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego?
[ X ] TAK
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
[ X ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób:
1
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
Nadleśnictwo Pieńsk, ul. Wysoka 2, 59-930 Pieńsk
Do budynku biurowego prowadzą dwa wejścia przez drzwi zewnętrzne :
- wejście główne,
- wejście od strony parkingowej budynku.
Osoby z problemami motorycznymi oraz niepełnosprawni poruszający się na wózkach inwalidzkich, a także rodzice z wózkami dziecięcymi mają zapewniony swobodny dostęp poprzez podjazd zewnętrzny umiejscowiony od strony parkingowej budynku.
Pojazdy parkowane są na miejscach parkingowych zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa. Parking posiada stanowisko przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek, którym należy przywołać obsługę.
Architektura budynku pozwala na poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich jedynie na parterze, a dostępność na pierwsze piętro utrudniają schody. Pomieszczenia na parterze nie są ograniczone architektonicznie. Drzwi do budynku i pomieszczeń na parterze nie posiadają progów oraz spełniają warunki technicznej minimalnej szerokości wynoszącej 91 cm.
Do osób niepełnosprawnych sekretariat wzywa merytorystę odpowiedzialnego za prowadzenie spraw z którymi osoba ta zgłosiła się do Nadleśnictwa.
Na parterze znajduje się toaleta, przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Nie ma możliwości skorzystania z tłumaczenia języka migowego na miejscu.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nadleśnictwo posiada 11 kancelarii leśnictw do obsługi interesantów, stanowiących odrębne budynki lub lokale w
budynkach mieszkalnych, z czego tylko w 1 budynku znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych.W budynkach nie ma
toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
Liczba stron: 2
Liczba aplikacji: 0
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
ID a11y-url https://piensk.wroclaw.lasy.gov.pl/
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2020-07-20
ID a11y-url https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_piensk
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2020-07-20
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności
Liczba stron: 0
Liczba aplikacji: 0
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
W budynkach nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Budynki nie posiadają pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
1) brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);
2) na stronie występują elementy o niewystarczającym minimalnym kontraście.
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] TAK
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych [ X ] TAK
e. Przesyłanie faksów [ X ] NIE
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?
[ X ] NIE
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
2
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
[ X ] TAK
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
[ X ] NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
[ X ] TAK
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?
[ X ] NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?
[ X ] NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?
[ X ] NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?
[ X ] NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
[ X ] NIE
Materiały
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 2021raport_o_stanie_zapewnienia_dostępności_podmiotu_publicznego_II.pdf 0.07MB
- Pierwsza publikacja:
- 24.08.2021 10:16 Paweł Zasowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Paweł Zasowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Dostępność - Raport | 3.0 | 11.04.2024 10:01 Justyna Masina - Borecka |
Dostępność - Raport | 2.0 | 11.04.2024 09:57 Justyna Masina - Borecka |
Dostępność - Raport | 1.0 | 24.08.2021 10:16 Paweł Zasowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP