25.04.2024 Nasi uczniowie wykorzystują sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości
25.04.2023
W naszej szkole, dzięki programowi „Laboratoria przyszłości”, wykorzystujemy drukarki 3D na lekcjach informatyki i nie tylko. Z wydruków korzystają zarówno nauczyciele, jak i uczniowie. Oto kilka sposobów, w jaki drukarka 3D jest wykorzystywana na lekcjach informatyki w naszej szkole:
- Praktyczne projekty:
projektujemy praktyczne pomoce dydaktyczne, które wymagają wydrukowania trójwymiarowych modeli. Uczniowie projektują i drukują modele architektoniczne (np. kolumny greckie), pojazdy, nutki i klucze muzyczne oraz inne modele.
- Wizualizacja pojęć abstrakcyjnych:
drukowanie trójwymiarowych modeli pomaga uczniom w lepszym zrozumieniu abstrakcyjnych pojęć, takich jak molekuły chemiczne, diagramy techniczne, struktury matematyczne czy bryły.
- Programowanie i inżynieria:
Uczniowie projektują modele w programie do projektowania Tinkercad oraz programują drukarkę 3D w programie Flash Print, aby stworzyć fizyczne przedmioty, które reprezentują ich koncepcje i projekty. To pozwala na praktyczne zastosowanie umiejętności programowania i inżynierii.
- Rozwiązywanie problemów:
Nauczyciele informatyki zachęcają uczniów do rozwiązywania problemów i projektowania rozwiązań poprzez drukowanie 3D. Uczniowie mogą pracować w grupach, aby projektować i tworzyć swoje własne projekty, które potem mogą być testowane i udoskonalane.
- Kreatywność i innowacyjność:
Wykorzystanie drukarki 3D pobudza kreatywność i innowacyjność uczniów, zachęcając ich do eksperymentowania, projektowania i tworzenia własnych projektów.
Drukarki 3D są cennym narzędziem na lekcjach informatyki, które umożliwiają praktyczne stosowanie wiedzy i umiejętności uczniów, rozwijają kreatywność oraz zachęcają do myślenia projektowego i problemowego.