W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

25.04.2024 Nasi uczniowie wykorzystują sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości

25.04.2023

Na granatowym tle, duże białe litery - napis: Laboratoria Przyszłości

W naszej szkole, dzięki programowi „Laboratoria przyszłości”, wykorzystujemy drukarki 3D na lekcjach informatyki i nie tylko. Z wydruków korzystają zarówno nauczyciele, jak i uczniowie. Oto kilka sposobów, w jaki drukarka 3D jest wykorzystywana na lekcjach informatyki w naszej szkole:

  1. Praktyczne projekty:

projektujemy praktyczne pomoce dydaktyczne, które wymagają wydrukowania trójwymiarowych modeli. Uczniowie projektują i drukują modele architektoniczne (np. kolumny greckie), pojazdy, nutki i klucze muzyczne oraz inne modele.

  1. Wizualizacja pojęć abstrakcyjnych:

drukowanie trójwymiarowych modeli pomaga uczniom w lepszym zrozumieniu abstrakcyjnych pojęć, takich jak molekuły chemiczne, diagramy techniczne, struktury matematyczne czy bryły.

  1. Programowanie i inżynieria:

Uczniowie projektują modele w programie do projektowania Tinkercad oraz programują drukarkę 3D w programie Flash Print, aby stworzyć fizyczne przedmioty, które reprezentują ich koncepcje i projekty. To pozwala na praktyczne zastosowanie umiejętności programowania i inżynierii.

  1. Rozwiązywanie problemów:

Nauczyciele informatyki zachęcają uczniów do rozwiązywania problemów i projektowania rozwiązań poprzez drukowanie 3D. Uczniowie mogą pracować w grupach, aby projektować i tworzyć swoje własne projekty, które potem mogą być testowane i udoskonalane.

  1. Kreatywność i innowacyjność:

Wykorzystanie drukarki 3D pobudza kreatywność i innowacyjność uczniów, zachęcając ich do eksperymentowania, projektowania i tworzenia własnych projektów.

Drukarki 3D są cennym narzędziem na lekcjach informatyki, które umożliwiają praktyczne stosowanie wiedzy i umiejętności uczniów, rozwijają kreatywność oraz zachęcają do myślenia projektowego i problemowego.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}