W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ostatnia wieczerza - pretekst do performensu w Plastyku

zapis działań

Projekt podejmuje interdyscyplinarne działania twórcze grupy uczniów i pedagogów, inspirowanych pracą Leonarda da Vinici  „Ostatnia wieczerza” , jak również licznymi interpretacjami wspomnianego dzieła w sztuce współczesnej. Działania twórcze  w projekcie dotyczą różnych środków przekazu wizualnego, jak: instalacja, malarstwo, rzeźba, fotografia, nie pomijając cyfrowych możliwości, jakie stwarza obecnie komputer, dostęp do internetu oraz  AI. Projekt przewiduje powstanie dzieła, które wspólnie zintegruje przestrzeń i czas w jednym zdarzeniu, tu i teraz, w czasie kryzysu energetycznego, klimatycznego, zdrowotnego, w czasie wojny, wpływającej na globalne, epokowe zmiany, gdzie stary porządek przestaje być bezpieczny dla populacji ludzkiej, gdzie rewolucja cyfrowa przyspiesza jak nigdy dotąd i prowadzi nie wiadomo dokąd. W tym właśnie momencie spotka się młode i starsze pokolenie artystów na wspólnej „Ostatniej wieczerzy”. Spotkanie to będzie manifestacją i odpowiedzią na pytanie „Co słychać w sztuce?”.

Za stołem będzie 12+1 czekających na rozwiązania plastyczne: sztalug, kubików, ekranów, zależnie od środków wypowiedzi plastycznej. Projekt w tym momencie ma formę otwartą i z pewnością, w miarę przygotowań będzie ewaluował zależnie od indywidualnej kreacji, wrażliwości, zdobytej wiedzy i własnego pojmowania świata.

Działania plastyczne zostaną poprzedzone wykładami z zakresu sztuki współczesnej, szczególnie polskiej z lat 80-90, które wzbogacą wiedzę uczniów sztuki zaangażowanej społecznie i pozwolą ewoluować w konceptach do ostatecznego rozwiązania.

Końcowym rozwiązaniem będzie wykonanie 12+1 dzieł, we wspólnej przestrzeni wieczernika, przy wspólnym stole oraz inne działania performatywne, symboliczne, realizowane z przekonaniem o prawdopodobnym - typowym dla naszych czasów oddziaływaniem publicystycznym. Działania artystyczne będą w czasie rzeczywistym transmitowane w szkole na dużym ekranie, w miejscu najbardziej dostępnym dla pozostałych uczniów i nauczycieli oraz w mediach społecznościowych. Jednocześnie działania dokumentowane są za pomocą filmu i zdjęć.
Zapraszamy do naszego kanału na YOUTUBE

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}