W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyjazd edukacyjny do Włoch - GR I

Rzym zwiedzanie miasta

Fotorelacja z wycieczki do Włoch (1 grupa) w dniach 25.02 - 04.03 2024 r.
Mieliśmy okazję zobaczyć na własne oczy wiele różnych ciekawych regionów Italii oraz wiele... naprawdę WIELE zabytków i niesamowitych dzieł sztuki. Zacznijmy od wizyty w San Marino gdzie zwiedzaliśmy miasto na Monte Titano, oraz przeszliśmy się na wieczorny spacer po plaży w  Rimini. Kolejny przystanek był w Asyżu, gdzie zwiedziliśmy Bazylikę św. Franciszka oraz Kościół św. Klary. Następne miejsce jakie odwiedziliśmy to Rzym, gdzie zrobiliśmy tour wokół Placu Weneckiego, Fontanny Di Trevi, Piazza del Polo oraz Piazza del Navona. Odwiedziliśmy również Coloseum oraz Panteon. Ostatnim miejscem jakie zobaczyliśmy tego dnia były Schody Hiszpańskie - " ...to był dłuuugi ale niesamowity dzień pełen wrażeń ".
Kolejnym punktem naszej wycieczki było Opactwo Benedyktynów i Cmentarz Żołnierzy Polskich przy Monte Cassino. Stamtąd pojechaliśmy zwiedzić Pompeje i ujrzeliśmy wulkan Wezuwiusz w całej swojej okazałości. "Momentami czuliśmy grozę tamtych chwil" W południowej stolicy Włoch - w Neapolu -  bezpośrednio zwiedziliśmy Plac Municipio z Palazzo Reale oraz Castel Nuovo. Fantastyczne, barwne i spokojne miejsce. Następne wróciliśmy do Rzymu gdzie zwiedziliśmy Fora cesarskie oraz Kapitol - jest to symbol państwa Starożytnych Rzymian. Mieliśmy nieco więcej czasu wolnego, więc mogliśmy zobaczyć street performance muzyczny oraz mieszkańców miasta żyjących codziennym życiem.
Ten dzień zakończyliśmy w Bazylice św. Piotra w Watykanie. "Chyba było to najlepsze miejsce jakie zwiedziliśmy do tej pory. Wszystko w środku było takie ogromne i niezwykle bogate"
Ostatnim już punktem naszej wycieczki była Florencja gdzie zwiedziliśmy Katedrę Santa Maria del Fiore, Babtysterium, Kościół św. Krzyża, Plac Signoria z ratuszem, Most Złotników oraz zakończyliśmy pobyt wizytą w Muzeum Ufizzi gdzie widzieliśmy dzieła Michała Anioła, Caravaggia, Leonarda da Vinciego oraz wielu, naprawdę WIELU innych wybitnych artystów.
Opiekunowie: Renata Kasprzycka, Romualda Anioł-Lubas, Łukasz Laskowski, Marcin Sichelski