W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt unijny FERS dla Kadry 2023-2025

Plakat FERS

Plakat przedstawia po prawej stronie wizerunki osób różnych narodowości i płci. W chmurkach dialogowych zostały umieszczone powitania w języku niemieckim, angielski, hiszpańskim, polskim. Na seledynowym tle znajduje się nazwa Państwowego liceum Sztuk Plastycznych w Poznaniu, nazwa projektu: Nowe metody i język w praktyce - europejski rozwój PLSP w Poznaniu oraz kwota dofinansowania z UE w wysokości 288565.42. Dodatkowo na plakacie zamieszczono adres strony www.mapadotacji.gov. W dolnej części plakatu zamieszczone zostały cztery logotypy: od lewej Fundusze Europejskie, flaga z barwami Rzeczpospolitej Polski, Dofinansowane przez Unię Europejską oraz logo Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Poznaniu. W niebieskim prostokącie widnieje napis: Fundusze Europejskie.

O projekcie:
Projekt Nowe metody i język w praktyce – europejski rozwój PLSP w Poznaniu o numerze 2023-1-PL01-KA122-SCH-000117626 jest realizowany przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej
w ramach programu Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej  współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+,
w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+.
Projekt jest realizowany w PLSP w Poznaniu w okresie od 29.12.2023 r. do 29.06.2025 r. Czas realizacji projektu to 18 miesięcy. Udział nauczycieli w projekcie jest bezpłatny.
Podstawowym działaniem zaplanowanym w ramach projektu jest wyjazd 21 nauczycieli na 2-tygodniowe mobilności do krajów UE i udział w intensywnych kursach: metodycznych, językowych i związanych z rozwojem innych kompetencji przydatnych w trakcie nauczania. Wyjazdy będą rozłożone w czasie: od 2 kwartału 2024 r. do czerwca roku 2025. Wybrane miasta docelowe to: Cork i Dublin (Irlandia), Swieqi, St. Julians, Kercem i St. Paul’s Bay, wyspa Gozo (Malta), Florencja i Wenecja (Włochy), Barcelona (Hiszpania).
Wybrane kursy często łączą różne obszary tematyczne i pozwalają na wszechstronny rozwój, jednak ogólnie można podzielić je na trzy grupy:
Kursy metodyczne i związane z nowymi technologiami:
- 21st Century Skills - Practical Methodology and English Language Development for Teachers
- Teacher Training Refresher,
- Audiovisuals and Social Media for the Classroom,
- The Creative Classroom: Tools and Tips for Language Teachers.
Kursy wyróżniają się bogatymi programami zajęć nt. nowoczesnych metod nauczania – uwzględniają takie tematy jak: practical teaching, drama, task-based learning, tworzenie filmików i dodawanie napisów lub dubbingu, content-based instruction, CLIL, metoda komunikacyjna, metoda projektu, wykorzystanie social media. Będzie czas na wymianę doświadczeń, przewidziano integrację, a także zajęcia kulturowe oraz zwiedzanie miast mobilności.
Kursy związane z dobrostanem psychicznym:
- Recharging Educational Professionals - A wellbeing workshop for teachers and education Staff
- Happy Teachers for a Happy School: Introduction to Mindfulness and Positive Education
Kursy mają formę warsztatową – wprowadzają i utrwalają techniki radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, wprowadzają tematy takie jak: wellbeing, mindfulness, pozytywna edukacja, znaczenie humoru, obserwacja bez oceniania, joga, chi kung, medytacja, rozwój mocnych stron, równowaga emocjonalna.
Kursy językowe
- Ogólne kursy j. angielskiego
- Ogólny kurs j. włoskiego
- Fluency and English Language Development for Educators
- Intensive English and Arts and Wellbeing
- Language Development for Teachers
- English Language Training And Irish Culture
Wybrane kursy językowe będą polegały na intensywnej, codziennej nauce j. angielskiego lub włoskiego. Uczestnicy będą rozwijali najważniejsze obszary znajomości j. obcego – mówienie, rozumienie ze słuchu, czytanie, pisanie. W planie są zajęcia na temat wymowy, intonacji, słownictwa potocznego, gramatyki, częstych błędów. Uczestnicy rozwiną swoje kompetencje komunikacyjne. Wezmą udział także w programie zajęć dodatkowych (integracyjnych, kulturoznawczych).
Niektóre kursy mają rozbudowany program zajęć tematycznych: kulturowych, poświęconych sztuce oraz tematowi wellbeing (strategie radzenia sobie ze stresem: mindfulness, joga, medytacja). Dzięki nim nauczyciele będą uczyć się języka i dodatkowo rozwijać inne kompetencje.

Kursy językowe, w których weźmie udział 14 nauczycieli wraz z możliwością używania języka na co dzień i intensywną nauką języka przed i po mobilności, pozwolą na realizację celu związanego z podniesieniem kompetencji językowych o jeden poziom CEFR. Kursy metodyczne, wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych krajów oraz obserwacja trenerów prowadzących kursy umożliwią realizację celu wdrożenia 10 nowych metod. Dzięki pobytowi 21 nauczycieli w istotnych
ośrodkach kulturalnych Europy będziemy mogli pozyskać liczne materiały nt. sztuki (albumy, katalogi, foldery, książki, plakaty) zgodnie z wytyczonym celem. Udział w programie Erasmus+ pozwoli na nawiązywanie szerokich kontaktów i pozyskanie minimum 4 partnerów – szkół o profilu artystycznym, z którymi będziemy realizowali projekty. Kursy tematyczne poświęcone zdrowiu psychicznemu umożliwią nam wdrożenie technik radzenia sobie ze stresem, by poprawić jakość
funkcjonowania uczniów i nauczycieli w szkolnej społeczności.
Po powrocie nauczycieli ze szkoleń, w szkole odbędzie się szereg licznych wydarzeń językowo-kulturowych dla uczniów, rodziców i społeczności lokalnej. Wydarzeń będą miały na celu upowszechnienie rezultatów projektowych.

 

{"register":{"columns":[]}}