2021.11.18 - Zapytanie ofertowe pn. Przewóz zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni, udostępnianie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok oraz przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich na zlecenie Prokuratury Rejonowej w Słubicach”
18.11.2021
Gorzów Wielkopolski, dnia 18 listopada 2021 r.
3038-7.262.14.2021
ZAPYTANIE OFERTOWE
Prokuratura Okręgowa w Gorzowie Wielkopolskim zaprasza do złożenia oferty na: Przewóz zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni, udostępnianie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok oraz przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich na zlecenie Prokuratury Rejonowej w Słubicach- zamówienia publicznego o wartości poniżej 130 000,00 zł netto, niepodlegającego przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. 2021.1129 ze zm.).
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiot zamówienia obejmuje: Przewóz zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni, udostępnianie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok oraz przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich na zlecenie Prokuratury Rejonowej w Słubicach
- Zasięg działania Prokuratury Rejonowej w Słubicach: miasto Kostrzyn nad Odrą oraz gminy: Górzyca, Rzepin i Słubice;
- Termin realizacji zamówienia: 14 miesięcy;
- Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, który zaoferował najniższą cenę.
2. Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. do:
a) Świadczenia usług przewozu zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni na zlecenie Zamawiającego;
b) Świadczenia usług udostępniania pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok na zlecenie Zamawiającego;
c) Świadczenia usług przechowywania zwłok ludzkich/szczątków ludzkich na zlecenie Zamawiającego.
Zamawiający wymaga, aby usługi wymienione w pkt. 2b i 2c były wykonywane
w Słubicach. W przypadku, gdy jest to niemożliwe, Zamawiający może dopuścić inną lokalizację.
3. Na przedmiot zamówienia określony w pkt 2, ppkt a) składają się następujące czynności:
3.1 przyjęcie zlecenia na wykonanie usługi
a) podstawą rozpoczęcia wykonywania usługi jest dyspozycja wydana telefonicznie, pisemnie lub faxem;
3.2 przyjazd na miejsce wskazane
a) po przybyciu na miejsce odbioru zwłok/szczątków ludzkich, zlecenie na przewóz podpisuje upoważniony prokurator;
b) czas dojazdu do miejsca zdarzenia maksymalnie 60 minut od momentu zgłoszenia;
3.3 włożenie zwłok/szczątków ludzkich do worka, następnie przeniesienie do pojazdu Wykonawcy;
a) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji usługi przewozu zwłok/szczątków ludzkich bez względu na stopień ich uszkodzenia lub stan ich rozkładu oraz miejsce znalezienia;
3.4 przewiezienie zwłok/szczątków ludzkich do miejsca wskazanego
a) przewiezienie zwłok/szczątków ludzkich w jak najkrótszym czasie od zgłoszenia i do miejsca wskazanego zgodnie z wnioskiem Prokuratury;
b) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz zwłok/szczątków ludzkich zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi;
c) zapewnienie przewozu zwłok/szczątków ludzkich środkiem transportu drogowego przeznaczonym do przewozu zwłok i szczątków ludzkich, który spełnia wymagania techniczne i sanitarne, określone w § 4 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. z 2007 r. Nr 249 poz. 1866) i posiada aktualną opinię sanitarną wydaną przez właściwą stację Sanitarno-Epidemiologiczną;
d) w wyjątkowych sytuacjach zwłoki/szczątki ludzkie mogą być transportowane poza rejon działania Prokuratury Okręgowej w Gorzowie Wlkp. i Prokuratury Rejonowej w Słubicach, ale może to mieć miejsce tylko na pisemne zlecenie prokuratora. W tej sytuacji do ceny w formie ryczałtu skalkulowanej dla jednorazowego przewozu zwłok zostanie doliczona kwota za każdy przejechany km poza wyżej opisanym zasięgiem działania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. z 2002 r. nr 27 poz. 271 ze zm.).
3.5 przeniesienie zwłok/szczątków ludzkich w miejscu wskazanym oraz przekazanie uprawnionym osobom z ramienia instytucji, która przechowuje zwłoki/szczątki ludzkie lub udostępnia pomieszczenia do przeprowadzania sekcji;
3.6 zapewnienie niezbędnych środków technicznych i materiałów (pojazd specjalistyczny, nosze, worek);
3.7 Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia omawianych usług 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez okres 12 miesięcy.
4. Wytyczne dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia określonego w pkt 2, ppkt b):
4.1 świadczeniobiorca musi dysponować pomieszczeniem do przeprowadzania sekcji, które musi spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne i musi być wyposażone
w odpowiedni sprzęt;
4.2 podstawą wykonania sekcji będzie zlecenie opatrzone pieczątką Zamawiającego i podpisane przez upoważnionego prokuratora;
4.3 świadczeniobiorca będzie wykonywał usługę przy zachowaniu wszystkich wymogów określonych w przepisach szczegółowych, przez co rozumieć należy między innymi poszanowanie zwłok/szczątków ludzkich ze względu na cześć, którą darzy się osobę zmarłą oraz ochronę dóbr osobistych krewnych, a także prawną ochronę, jakiej podlegają ludzkie zwłoki i ich szczątki;
4.4 w cenie za jednorazowe udostępnienie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok należy uwzględnić udostępnienie urządzeń niezbędnych do przeprowadzenia sekcji. Zapewnienie pomocy fachowej przy wykonywaniu usługi, tj. technika (laboranta) sekcyjnego leży w gestii biegłego medycyny sądowej wykonującego sekcję.
5. Wytyczne dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia określonego w pkt 2, ppkt c):
5.1 przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich powinno mieć miejsce
w przeznaczonej do tego chłodni do czasu wydania przez upoważnionego prokuratora zezwolenia na pochówek;
5.2 Wykonawca zapewni pomieszczenie do przechowywania całych zwłok, jak również szczątków ludzkich oraz w stanie znacznego rozkładu i zwęglonych.
UWAGA!
- Obligatoryjnym załącznikiem do oferty jest zaświadczenie z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Słubicach o spełnianiu warunków higieniczno-sanitarnych przez pomieszczenia do przeprowadzania sekcji oraz przechowywania zwłok wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – Zamawiający dopuszcza termin jego dostarczenia w ciągu 2 miesięcy od daty podpisania umowy.
- Wykonawca zobligowany jest do zagospodarowania odpadów powstających podczas prokuratorskich sekcji zwłok we własnym zakresie i na własny koszt.
6. Ilość zleceń dokonywanych przez Zamawiającego będzie uzależniona od liczby zdarzeń rejestrowanych w tym zakresie.
7. Przy wykonywaniu zamówienia Wykonawca zobligowany będzie do przestrzegania wszystkich obowiązujących w zakresie przedmiotu zamówienia przepisów,
a w szczególności:
a) Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1947);
b) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 września 2021 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (tj. Dz. U. z 2021 r. poz.1910)
c) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zwłok i szczątków (Dz. U. z 2011 r. nr 75, poz. 405);
d) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. 2019, poz. 595);
e) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. z 2007 r. nr 249 poz. 1866);
f) Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 kwietnia 1972 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładach anatomii patologicznej,
w prosekturach oraz w pracowniach histopatologicznych i histochemicznych (Dz. U. z 1972 r. nr 17, poz. 123).
g) Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń
i chorób zakaźnych u ludzi (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1845 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
8. Do rozliczenia kosztów wykonanych usług będą brane pod uwagę:
a) w zakresie przewozu zwłok/szczątków ludzkich- ilości usług w zakresie przewozu. Jako obowiązujące przyjmuje się ceny ryczałtowe brutto za 1 przewóz zgodnie z cenami zaoferowanymi przez Wykonawcę w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty- załączniki do zapytania ofertowego;
b) w zakresie udostępniania pomieszczenia do wykonania sekcji zwłok- ilość usług w zakresie udostępniania (udostępnień). Jako obowiązującą przyjmuje się cenę ryczałtową brutto za 1 udostępnienie zgodnie z ceną zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty-załącznik do zapytania ofertowego;
c) w zakresie przechowywania zwłok/szczątków ludzkich- ilości dób przechowania (dobę określa się jako 24 godziny liczone od momentu przywiezienia zwłok/szczątków ludzkich do prosektorium lub przechowalni). Jako obowiązujące przyjmuje się ceny ryczałtowe brutto za 1 dobę zgodnie z cenami zaoferowanymi przez Wykonawcę w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty- załącznik do zapytania ofertowego.
9. Ilość usług w zakresie przewozu, ilość udostępnień pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok oraz ilość dób przechowywania zwłok/szczątków ludzkich będzie wynikała z potrzeb Zamawiającego. Zawarta w formularzu obliczenia ceny oferty ilość przewozów, ilość udostępnień i ilość dób przechowywania zwłok/szczątków ludzkich w chłodni jest jedynie ilością szacunkową Zamawiającego.
10. Termin płatności: przelewem, do 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.
Oferty cenowe, na które składa się prawidłowo wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy- załącznik nr 1 do zapytania ofertowego oraz formularz obliczenia ceny oferty stanowiący załącznik nr 2 zapytania ofertowego proszę nadsyłać na jeden
z podanych adresów do dnia 24. 11. 2021 r. :
- Prokuratura Okręgowa w Gorzowie Wlkp., ul. Moniuszki 2, 66-400 Gorzów Wlkp.
- magdalena.narolska@gorzow.po.gov.pl
- fax. 957-392-065
Materiały
Zapytanie ofertowe plus załącznikiskanowanie0078.pdf 4.30MB Projekt umowy
skanowanie0071_(1).pdf 4.03MB