2023.05.11 - Zapytanie ofertowe pn. „Przewóz zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni, udostępnianie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok oraz przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich na zlecenie Prokuratury Rejonowej w Sulęcinie”
11.05.2023
Gorzów Wielkopolski, dnia 11.05.2023 r.
3038-7.262.9.2023
ZAPYTANIE OFERTOWE
Prokuratura Okręgowa w Gorzowie Wielkopolskim zaprasza do złożenia oferty na: Przewóz zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni, udostępnianie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok oraz przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich na zlecenie Prokuratury Rejonowej w Sulęcinie- zamówienie o wartości poniżej 130 000,00 zł netto, niepodlegające przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U.2022.1710 ze zm.).
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiot zamówienia obejmuje: Przewóz zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni, udostępnianie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok oraz przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich na zlecenie Prokuratury Rejonowej w Sulęcinie.
Zasięg działania Prokuratury Rejonowej w Sulęcinie - gminy: Krzeszyce, Lubniewice; Ośno Lubuskie, Słońsk, Sulęcin i Torzym;
Termin realizacji zamówienia: 12 miesięcy od dnia podpisania umowy;
Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, który zaoferuje najniższą cenę.
2. Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. do:
a) Świadczenia usług przewozu zwłok z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni na zlecenie Zamawiającego;
b) Świadczenia usług przewozu szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni na zlecenie Zamawiającego;
c) Świadczenia usług udostępniania pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok na zlecenie Zamawiającego;
d) Świadczenia usług przechowywania zwłok ludzkich na zlecenie Zamawiającego;
e) Świadczenia usług przechowywania szczątków ludzkich na zlecenie Zamawiającego.
Zamawiający wymaga aby usługi wymienione w pkt. 2c, 2d i 2e były wykonywane
w Sulęcinie. W przypadku gdy jest to niemożliwe Zamawiający może dopuścić inną lokalizację.
3. Na przedmiot zamówienia określony w pkt 2, ppkt a) i ppkt b) składają się następujące czynności:
3.1 przyjęcie zlecenia na wykonanie usługi
a) podstawą rozpoczęcia wykonywania usługi jest dyspozycja wydana telefonicznie, pisemnie lub faxem;
3.2 przyjazd na miejsce wskazane
a) po przybyciu na miejsce odbioru zwłok lub szczątków, zlecenie na przewóz podpisuje upoważniony prokurator;
b) czas dojazdu do miejsca zdarzenia maksymalnie do 60 minut od momentu zgłoszenia;
3.3 włożenie zwłok lub szczątków do worka, następnie przeniesienie ich z miejsca ich ujawnienia do pojazdu Wykonawcy
a) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji usługi przewozu zwłok lub szczątków bez względu na stopień ich uszkodzenia lub stan ich rozkładu oraz miejsce znalezienia;
3.4 przewiezienie zwłok lub szczątków do miejsca wskazanego
a) przewiezienie zwłok lub szczątków w jak najkrótszym czasie od zgłoszenia
i do miejsca wskazanego zgodnie z wnioskiem Prokuratury;
b) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz zwłok lub szczątków zgodnie
z obowiązującymi przepisami sanitarnymi;
c) zapewnienie przewozu zwłok lub szczątków środkiem transportu drogowego przeznaczonym do przewozu zwłok i szczątków ludzkich, który spełnia wymagania techniczne i sanitarne, określone w § 4 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. z 2007 r. nr 249 poz. 1866) i posiada aktualną opinię sanitarną wydaną przez właściwą stację Sanitarno-Epidemiologiczną;
d) w szczególnych przypadkach zwłoki/szczątki ludzkie mogą być transportowane poza rejon działania Prokuratury Rejonowej w Sulęcinie, ale może to mieć miejsce tylko na pisemne zlecenie prokuratora. W tej sytuacji do ceny w formie ryczałtu skalkulowanej dla jednorazowego przewozu zwłok zostanie doliczona kwota za każdy przejechany km poza wyżej opisanym zasięgiem działania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. z 2002 r. nr 27 poz. 271 ze zm.).
3.5 przeniesienie zwłok lub szczątków w miejscu wskazanym oraz przekazanie uprawnionym osobom z ramienia instytucji, która przechowuje zwłoki/szczątki lub udostępnia pomieszczenia do przeprowadzania sekcji;
3.6 zapewnienie niezbędnych środków technicznych i materiałów (pojazd specjalistyczny, nosze, worek);
3.7 Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia omawianych usług 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez okres 12 miesięcy.
4. Wytyczne dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia określonego w pkt 2, ppkt c):
4.1 świadczeniobiorca musi dysponować pomieszczeniem do przeprowadzania sekcji, które musi spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne i musi być wyposażone
w odpowiedni sprzęt;
4.2 podstawą wykonania sekcji będzie zlecenie opatrzone pieczątką Zamawiającego i podpisane przez upoważnionego prokuratora;
4.3 świadczeniobiorca będzie wykonywał usługę przy zachowaniu wszystkich wymogów określonych w przepisach szczegółowych, przez co rozumieć należy między innymi poszanowanie zwłok ludzkich ze względu na cześć, którą darzy się osobę zmarłą oraz ochronę dóbr osobistych krewnych, a także prawną ochronę, jakiej podlegają ludzkie zwłoki
i ich szczątki;
4.4 w cenie za jednorazowe udostępnienie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok ludzkich należy uwzględnić udostępnienie urządzeń niezbędnych do przeprowadzenia sekcji oraz zapewnienie pomocy fachowej przy wykonywaniu usługi, tj. technika (laboranta) sekcyjnego.
5. Wytyczne dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia określonego w pkt 2, ppkt d)
i ppkt e):
5.1 przechowywanie zwłok lub szczątków powinno mieć miejsce w przeznaczonej do tego chłodni do czasu wydania przez upoważnionego prokuratora zezwolenia na pochówek;
5.2 Wykonawca zapewni pomieszczenie do przechowywania całych zwłok, jak również szczątków ludzkich oraz w stanie znacznego rozkładu i zwęglonych;
UWAGA!
Obligatoryjnym załącznikiem do oferty jest zaświadczenie z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sulęcinie o spełnianiu warunków higieniczno-sanitarnych przez pomieszczenia do przeprowadzania sekcji oraz przechowywania zwłok wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykonawca zobligowany jest do zagospodarowania odpadów powstających podczas prokuratorskich sekcji zwłok we własnym zakresie i na własny koszt.
6. Ilość zleceń dokonywanych przez Zamawiającego będzie uzależniona od liczby zdarzeń rejestrowanych w tym zakresie.
7. Przy wykonywaniu zamówienia Wykonawca zobligowany będzie do przestrzegania wszystkich obowiązujących w zakresie przedmiotu zamówienia przepisów,
a w szczególności:
a) Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz.U. 2020 poz. 1947 ze zm.);
b) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1910);
c) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zwłok i szczątków (Dz. U. z 2011 r. nr 75, poz. 405);
d) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. 2022 poz. 402);
e) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. z 2007 r. nr 249 poz. 1866);
f) Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 kwietnia 1972 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładach anatomii patologicznej,
w prosekturach oraz w pracowniach histopatologicznych i histochemicznych (Dz. U. z 1972 r. nr 17, poz. 123);
g) Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń
i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1657) oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
8. Do rozliczenia kosztów wykonanych usług będzie brana pod uwagę:
a) w zakresie przewozu zwłok- ilość usług w zakresie przewozu. Jako obowiązującą przyjmuje się cenę ryczałtową brutto za 1 przewóz zgodnie z ceną zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty- załączniki do zapytania ofertowego;
b) w zakresie przewozu szczątków- ilość usług w zakresie przewozu. Jako obowiązującą przyjmuje się cenę ryczałtową brutto za 1 przewóz zgodnie z ceną zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty- załączniki do zapytania ofertowego;
c) w zakresie udostępniania pomieszczenia do wykonania sekcji zwłok- ilość usług w zakresie udostępniania (udostępnień). Jako obowiązującą przyjmuje się cenę ryczałtową brutto za 1 udostępnienie zgodnie z ceną zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty- załączniki do zapytania ofertowego;
d) w zakresie przechowywania zwłok i szczątków - ilość dób przechowania (dobę określa się jako 24 godziny liczone od momentu przywiezienia zwłok do prosektorium lub przechowalni). Jako obowiązujące przyjmuje się ceny ryczałtowe brutto za 1 dobę zgodnie z cenami zaoferowanymi przez Wykonawcę w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty- załączniki do zapytania ofertowego;
e) w stosunku do odpłatności za usługi wymienione w punkcie „d” stosuje się następującą zasadę, że do 12 godzin przechowywania połowa stawki, a powyżej 12 godzin pełna stawka za dobę.
9. Ilość usług w zakresie przewozu, ilość udostępnień pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok oraz ilość dób przechowywania zwłok lub szczątków będzie wynikała z potrzeb Zamawiającego. Zawarta w formularzu obliczenia ceny oferty ilość przewozów, ilość udostępnień i ilość dób przechowywania zwłok w chłodni jest jedynie ilością szacunkową Zamawiającego.
10. Termin płatności: przelewem, do 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.
Oferty cenowe, na które składa się prawidłowo wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy- załącznik nr 1 do zapytania ofertowego oraz formularz obliczenia ceny oferty stanowiący załącznik nr 2 do zapytania ofertowego proszę nadsyłać do dnia 19.05.2023 r. do godz. 12.00 na adres:
paulina.karbowiak@prokuratura.gov.pl
Materiały
zapytanie_ofertowezapytanie_ofertowe.pdf 0.60MB formularz_ofertowy_zał_1
formularz_ofertowy_zał_1.doc 0.04MB formularz_obliczenia_ceny_oferty_zał_2
formularz_obliczenia_ceny_oferty_zał_2.doc 0.04MB projekt_umowy
projekt_umowy.pdf 0.15MB