2024.01.05 - Zapytanie ofertowe pn. „Przewóz zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium Wielospecjalistycznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. lub przechowalni w Kostrzynie nad Odrą oraz przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich w Kostrzynie nad Odrą na zlecenie Prokuratury Rejonowej w Słubicach”
05.01.2024
Gorzów Wielkopolski, dnia 5 stycznia 2024 r.
3038-7.262.1.2024
ZAPYTANIE OFERTOWE
Prokuratura Okręgowa w Gorzowie Wielkopolskim zaprasza do złożenia oferty na: „Przewóz zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium Wielospecjalistycznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. lub przechowalni w Kostrzynie nad Odrą oraz przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich w Kostrzynie nad Odrą na zlecenie Prokuratury Rejonowej w Słubicach” - zamówienie o wartości poniżej 130 000,00 zł netto, niepodlegające przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. 2023.1605 ze zm.).
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Przedmiot zamówienia obejmuje: Przewóz zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium Wielospecjalistycznego Szpitala Wojewódzkiego
w Gorzowie Wlkp. lub przechowalni w Kostrzynie nad Odrą oraz przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich w Kostrzynie nad Odrą na zlecenie Prokuratury Rejonowej w Słubicach.
- Zasięg działania Prokuratury Rejonowej w Słubicach: miasto Kostrzyn nad Odrą oraz gminy: Górzyca, Rzepin i Słubice;
- Termin realizacji zamówienia: 12 miesięcy;
- Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, który zaoferował najniższą cenę.
2. Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. do:
a) Świadczenia usług przewozu zwłok/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni na zlecenie Zamawiającego;
b) Świadczenia usług przechowywania zwłok ludzkich/szczątków ludzkich na zlecenie Zamawiającego.
Zamawiający wymaga, aby usługa wymieniona w pkt 2, ppkt b) była wykonywana
w Słubicach. W przypadku, gdy jest to niemożliwe, Zamawiający może dopuścić inną lokalizację.
3. Na przedmiot zamówienia określony w pkt 2, ppkt a) składają się następujące czynności:
3.1 przyjęcie zlecenia na wykonanie usługi
a) podstawą rozpoczęcia wykonywania usługi jest dyspozycja wydana telefonicznie, pisemnie lub faxem;
3.2 przyjazd na miejsce wskazane
a) po przybyciu na miejsce odbioru zwłok/szczątków ludzkich, zlecenie na przewóz podpisuje upoważniony prokurator;
b) czas dojazdu do miejsca zdarzenia maksymalnie 60 minut od momentu zgłoszenia;
3.3 włożenie zwłok/szczątków ludzkich do worka, następnie przeniesienie do pojazdu Wykonawcy;
a) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji usługi przewozu zwłok/szczątków ludzkich bez względu na stopień ich uszkodzenia lub stan ich rozkładu oraz miejsce znalezienia;
3.4 przewiezienie zwłok/szczątków ludzkich do miejsca wskazanego
a) przewiezienie zwłok/szczątków ludzkich w jak najkrótszym czasie od zgłoszenia i do miejsca wskazanego zgodnie z wnioskiem Prokuratury;
b) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz zwłok/szczątków ludzkich zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi;
c) zapewnienie przewozu zwłok/szczątków ludzkich środkiem transportu drogowego przeznaczonym do przewozu zwłok i szczątków ludzkich, który spełnia wymagania techniczne i sanitarne, określone w § 4 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok
i szczątków ludzkich (Dz. U.2007 nr 249 poz. 1866) i posiada aktualną opinię sanitarną wydaną przez właściwą stację Sanitarno-Epidemiologiczną;
d) w wyjątkowych sytuacjach zwłoki/szczątki ludzkie mogą być transportowane poza rejon działania Prokuratury Okręgowej w Gorzowie Wlkp. i Prokuratury Rejonowej
w Słubicach, ale może to mieć miejsce tylko na pisemne zlecenie prokuratora. W tej sytuacji do ceny w formie ryczałtu skalkulowanej dla jednorazowego przewozu zwłok zostanie doliczona kwota za każdy przejechany km poza wyżej opisanym zasięgiem działania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. 2002 nr 27 poz. 271 ze zm.).
3.5 przeniesienie zwłok/szczątków ludzkich w miejscu wskazanym oraz przekazanie uprawnionym osobom z ramienia instytucji, która przechowuje zwłoki/szczątki ludzkie lub udostępnia pomieszczenia do przeprowadzania sekcji;
3.6 zapewnienie niezbędnych środków technicznych i materiałów (pojazd specjalistyczny, nosze, worek);
3.7 Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia omawianych usług 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez okres 12 miesięcy.
4. Wytyczne dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia określonego w pkt 2, ppkt b):
4.1 przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich powinno mieć miejsce
w przeznaczonej do tego chłodni do czasu wydania przez upoważnionego prokuratora zezwolenia na pochówek;
4.2 Wykonawca zapewni pomieszczenie do przechowywania całych zwłok, jak również szczątków ludzkich oraz w stanie znacznego rozkładu i zwęglonych.
UWAGA!
- Obligatoryjnym załącznikiem do oferty jest zaświadczenie z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Słubicach o spełnianiu warunków higieniczno-sanitarnych przez pomieszczenia do przechowywania zwłok wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5. Ilość zleceń dokonywanych przez Zamawiającego będzie uzależniona od liczby zdarzeń rejestrowanych w tym zakresie.
6. Przy wykonywaniu zamówienia Wykonawca zobligowany będzie do przestrzegania wszystkich obowiązujących w zakresie przedmiotu zamówienia przepisów,
a w szczególności:
a) Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U. 2023 poz. 887 ze zm.);
b) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (tj. Dz. U. 2021 poz. 1910);
c) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zwłok i szczątków (Dz. U. 2011 nr 75 poz. 405);
d) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (tj. Dz. U. 2022, poz. 402);
e) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. 2007 nr 249 poz. 1866);
f) Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 kwietnia 1972 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładach anatomii patologicznej,
w prosekturach oraz w pracowniach histopatologicznych i histochemicznych (Dz. U. 1972 nr 17 poz. 123).
g) Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń
i chorób zakaźnych u ludzi (tj. Dz. U. 2023 poz. 1284 ze zm.) oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
7. Do rozliczenia kosztów wykonanych usług będą brane pod uwagę:
a) w zakresie przewozu zwłok/szczątków ludzkich- ilości usług w zakresie przewozu. Jako obowiązujące przyjmuje się ceny ryczałtowe brutto za 1 przewóz zgodnie z cenami zaoferowanymi przez Wykonawcę w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty- załączniki do zapytania ofertowego;
b) w zakresie przechowywania zwłok/szczątków ludzkich- ilości dób przechowania (dobę określa się jako 24 godziny liczone od momentu przywiezienia zwłok/szczątków ludzkich do prosektorium lub przechowalni). Jako obowiązujące przyjmuje się ceny ryczałtowe brutto za 1 dobę zgodnie z cenami zaoferowanymi przez Wykonawcę
w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty- załącznik do zapytania ofertowego.
c) w stosunku do odpłatności za usługi wymienione w ppkt b) stosuje się następującą zasadę, że do 12 godzin przechowywania połowa stawki, a powyżej 12 godzin pełna stawka za dobę.
8. Ilość usług w zakresie przewozu oraz ilość dób przechowywania zwłok/szczątków ludzkich będzie wynikała z potrzeb Zamawiającego. Zawarta w formularzu obliczenia ceny oferty ilość przewozów i ilość dób przechowywania zwłok/szczątków ludzkich w chłodni jest jedynie ilością szacunkową Zamawiającego.
9. Termin płatności: przelewem, do 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.
Oferty cenowe, na które składa się prawidłowo wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy- załącznik nr 1 do zapytania ofertowego oraz formularz obliczenia ceny oferty- załącznik nr 2 zapytania ofertowego, w formie skanu ww. dokumentów bądź
w formie elektronicznej/postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, proszę nadsyłać na adres:
paulina.karbowiak@prokuratura.gov.pl do dnia 12. 01. 2024 r. do godz. 12.00.
Osobami upoważnionymi do kontaktów są:
- Pani Paulina Karbowiak tel. 95 7392 066.
Materiały
Zapytanie ofertowezapytanie_ofertowe.pdf 7.25MB Zał. nr 1 - Formularz ofertowy
zał_nr_1_formularz_ofertowy.doc 0.05MB Zał. nr 2 - Formularz obliczenia ceny oferty
zał_nr_2_f_obliczenia_ceny_oferty.doc 0.05MB Projekt umowy
projekt_umowy.pdf 0.16MB