W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

2024.06.12 - Zapytanie ofertowe pn. „Przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich i udostępnianie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok na zlecenie Prokuratury Okręgowej i Prokuratury Rejonowej w Gorzowie Wlkp., Prokuratury Rejonowej w Strzelcach Krajeńskich, Międzyrzeczu i Słubicach”

12.06.2024

Gorzów Wielkopolski, dnia 12 czerwca 2024 r.

3038-7.262.15.2024

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

           

Prokuratura Okręgowa w Gorzowie Wielkopolskim zaprasza do złożenia oferty na: „Przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich i udostępnianie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok na zlecenie Prokuratury Okręgowej i Prokuratury Rejonowej w Gorzowie Wlkp., Prokuratury Rejonowej w Strzelcach Krajeńskich, Międzyrzeczu i Słubicach”- zamówienie o wartości poniżej 130 000,00 zł netto, niepodlegające przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U.2023.1605 ze zm.).

 

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1. Przedmiot zamówienia obejmuje: „Przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich
i udostępnianie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok na zlecenie Prokuratury Okręgowej i Prokuratury Rejonowej w Gorzowie Wlkp., Prokuratury Rejonowej w Strzelcach Krajeńskich, Międzyrzeczu i Słubicach”.

 

  1. Zasięg działania Prokuratury Okręgowej i Prokuratury Rejonowej w Gorzowie Wlkp.- miasto Gorzów Wlkp. oraz gminy: Bogdaniec, Deszczno, Kłodawa, Lubiszyn, Santok i Witnica;
  2. Zasięg działania Prokuratury Rejonowej w Strzelcach Krajeńskich- gminy: Dobiegniew, Drezdenko, Stare Kurowo, Strzelce Krajeńskie oraz Zwierzyń;
  3. Zasięg działania Prokuratury Rejonowej w Międzyrzeczu, gminy: Bledzew, Międzyrzecz, Przytoczna, Pszczew, Skwierzyna i Trzciel.
  4. Zasięg działania Prokuratury Rejonowej w Słubicach- miasto Kostrzyn nad Odrą oraz gminy: Górzyca, Rzepin i Słubice.

 

2.  Termin realizacji zamówienia: 12 miesięcy

3.  Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, który zaoferuje najniższą cenę.

4. Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. do:

a)         Świadczenia usług udostępniania pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok na zlecenie Zamawiającego;

b)         Świadczenia usług przechowywania zwłok ludzkich na zlecenie Zamawiającego;

  1. Świadczenia usług przechowywania szczątków ludzkich na zlecenie Zamawiającego.

Zamawiający wymaga, aby usługi wymienione w pkt 1 były wykonywane w Gorzowie Wlkp.

 

5. Wytyczne dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia określonego w pkt 4, ppkt a):

 

5.1       świadczeniobiorca musi dysponować pomieszczeniem do przeprowadzania sekcji, które musi spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne i musi być wyposażone
w odpowiedni sprzęt;

5.2       podstawą wykonania sekcji będzie zlecenie opatrzone pieczątką Zamawiającego i podpisane przez upoważnionego prokuratora;

5.3       świadczeniobiorca będzie wykonywał usługę przy zachowaniu wszystkich wymogów określonych w przepisach szczegółowych, przez co rozumieć należy między innymi poszanowanie zwłok ludzkich ze względu na cześć, którą darzy się osobę zmarłą oraz ochronę dóbr osobistych krewnych, a także prawną ochronę, jakiej podlegają ludzkie zwłoki
 i ich szczątki;

5.4       w cenie za jednorazowe udostępnienie pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok ludzkich należy uwzględnić udostępnienie urządzeń niezbędnych do przeprowadzenia sekcji.

5.5 Zapewnienie pomocy fachowej przy wykonywaniu usługi, tj. technika (laboranta) sekcyjnego leży w gestii biegłego medycyny sądowej wykonującego sekcję;

 

6. Wytyczne dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia określonego w pkt 4, ppkt b)
i c):

6.1       przechowywanie zwłok/szczątków ludzkich powinno mieć miejsce
w przeznaczonej do tego chłodni do czasu wydania przez upoważnionego prokuratora zezwolenia na pochówek;

6.2       Wykonawca zapewni pomieszczenie do przechowywania całych zwłok, jak również szczątków ludzkich oraz w stanie znacznego rozkładu i zwęglonych.

UWAGA!

  1. Obligatoryjnym załącznikiem do oferty jest zaświadczenie z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gorzowie Wlkp. o spełnianiu warunków higieniczno-sanitarnych przez pomieszczenia do przeprowadzania sekcji oraz do przechowywania zwłok wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
  2. Wykonawca zobligowany jest do zagospodarowania odpadów powstających podczas prokuratorskich sekcji zwłok we własnym zakresie i na własny koszt.

 

7. Ilość zleceń dokonywanych przez Zamawiającego będzie uzależniona od liczby zdarzeń rejestrowanych w tym zakresie.

8. Przy wykonywaniu zamówienia Wykonawca zobligowany będzie do przestrzegania wszystkich obowiązujących w zakresie przedmiotu zamówienia przepisów,
a w szczególności:

a)         Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz.U. 2024 poz. 576);

b)         Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1910);

c)         Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zwłok i szczątków (Dz. U. z 2011 r. nr 75, poz. 405);

d)         Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. z 2022 r. poz. 402);

e)         Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 kwietnia 1972 r.
w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładach anatomii patologicznej,
w prosekturach oraz w pracowniach histopatologicznych i histochemicznych (Dz. U. z 1972 r. nr 17,  poz. 123).

  1. Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1284 ze zm.) oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie.

 

9. Do rozliczenia kosztów wykonanych usług będzie brana pod uwagę:

a)         w zakresie udostępniania pomieszczenia do wykonania sekcji zwłok- ilość usług w zakresie udostępniania (udostępnień). Jako obowiązującą przyjmuje się cenę ryczałtową brutto za 1 udostępnienie zgodnie z  ceną zaoferowaną przez Wykonawcę
w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty- załączniki do zapytania ofertowego;

b)         w zakresie przechowywania zwłok i szczątków - ilość dób przechowania (dobę określa się jako 24 godziny liczone od momentu przywiezienia zwłok/szczątków ludzkich do prosektorium lub przechowalni). Jako obowiązującą przyjmuje się cenę ryczałtową brutto za 1 dobę zgodnie z  ceną zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym i formularzu obliczenia ceny oferty- załączniki do zapytania ofertowego;

  1. w stosunku do odpłatności za usługi wymienione w punkcie „a” i „b” stosuje się następującą zasadę, że do 12 godzin przechowywania połowa stawki, a powyżej 12 godzin pełna stawka za dobę.

 

10. Ilość udostępnień pomieszczenia do przeprowadzania sekcji zwłok oraz ilość dób przechowywania zwłok/szczątków ludzkich będzie wynikała z potrzeb Zamawiającego. Zawarta w formularzu obliczenia ceny oferty  ilość udostępnień i ilość dób przechowywania zwłok/szczątków ludzkich w chłodni jest jedynie ilością szacunkową Zamawiającego.

 

11. Termin płatności: przelewem, do 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.

 

            Oferty cenowe, na które składa się prawidłowo wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy- załącznik nr 1 do zapytania ofertowego oraz formularz obliczenia ceny oferty- załącznik nr 2 zapytania ofertowego, w formie skanu ww. dokumentów bądź w formie elektronicznej/postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, proszę nadsyłać do dnia 19.06.2024 r. na adres:

 

  • paulina.karbowiak@prokuratura.gov.pl

 

 

Materiały

Zapytanie ofertowe
zapytanie​_ofertowe.pdf 2.28MB
Zał. nr 1 - Formularz ofertowy
zał​_nr​_1​_formularz​_ofertowy​_​_przechowywanie​_zwłok.doc 0.04MB
Zał. nr 2 - Formularz obliczenia ceny
zał​_nr​_2​_formularz​_obliczenia​_ceny​_oferty​_przech​_zwłok.doc 0.04MB
Projekt umowy
projekt​_umowy.pdf 0.15MB
{"register":{"columns":[]}}