W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

5 Wydział Organizacyjny

Naczelnik 5 Wydziału Organizacyjnego:
Krzysztof Kopania

W ramch 5 Wydziału wyodrębniony jest Dział Wizytacji i Lustracji
Działem Wizytacji i Lustracji kieruje Kierownik Działu Aleksander Dębski.

Sekretariat
telefon: (42) 67-68-606
fax: (42) 67-68-607
e-mail: biuro.podawcze.poldz@prokuratura.gov.pl

Do podstawowych zadań wydziału należy:

1) prowadzenie i nadzorowanie postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne organy w sprawach karnych wskazanych przez Prokuratora Okręgowego,

2) udział w postępowaniach pierwszej instancji i odwoławczych prowadzonych przed sądami rejonowymi, okręgowymi i apelacyjnymi oraz w czynnościach sądowych w postępowaniu przygotowawczym w sprawach wskazanych w pkt 1),

3) sporządzanie kasacji, projektów wniosków o wniesienie kasacji nadzwyczajnej, odpowiedzi na kasacje, wniosków o wznowienie postępowania sądowego oraz skarg na wyroki sądów odwoławczych w sprawach, wskazanych w pkt 1), a także udział w posiedzeniach i rozprawach przed Sądem Najwyższym w przypadkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 kwietnia 2016 7 roku - Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1115 z późn. zm.),

4) sprawowanie zwierzchniego nadzoru służbowego, zleconego przez Prokuratora Okręgowego, nad śledztwami i dochodzeniami prowadzonymi w prokuraturach rejonowych poza sprawami pozostającymi we właściwości Wydziału 1 i 2, w tym przedłużanie śledztw na okres powyżej roku,

5) sprawowanie nadzoru instancyjnego w sprawach prokuratur rejonowych, za wyjątkiem spraw, o których mowa § 3 ust. 1 pkt 3, § 4 ust. 1 pkt 2 i ust. 2,

6) opracowywanie projektów rozstrzygnięć w przedmiocie sporów kompetencyjnych,

7) opracowywanie projektów rozstrzygnięć w przedmiocie wyznaczania właściwości podległych jednostek w oparciu o § 116 ust. 5 Regulaminu wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1115 z późn. zm.),

8) załatwianie wpływającej korespondencji ogólnej za wyjątkiem łączącej się z właściwością pozostałych Wydziałów,

9) rozpoznawanie skarg i wniosków,

10) organizacja pracy Prokuratury Okręgowej w Łodzi i jednostek podległych,

11) prowadzenie i nadzorowanie spraw kadrowych,

12) podejmowanie działań związanych ze szkoleniami prokuratorów i pozostałych pracowników Prokuratury Okręgowej w Łodzi i jednostek podległych,

13) sprawozdawczość i statystyka za wyjątkiem spraw wskazanych w § 9 ust. 1 pkt 12,

14) nadzór nad biurowością i pracą sekretariatu,

15) działalność rzecznika prasowego,

16) obrót prawny z zagranicą w zakresie spraw prowadzonych w Prokuraturze Okręgowej w Łodzi i jednostkach podległych,

17) pełnienie dyżurów zdarzeniowych i innych związanych z działalnością prokuratury.

{"register":{"columns":[]}}