Ogłoszenie o Konkursie na staż urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Aleksandrowie Kujawskim
06.09.2024
Sygn. 3011 – 4.1111.2.2024
Zgodnie z art. 3 b ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (tekst jednolity w Dz. U. z 2018 roku, poz. 577) Prokurator Okręgowy we Włocławku ogłasza konkurs dla kandydatów na staż urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Aleksandrowie Kujawskim.
Konkurs zostanie przeprowadzony w trybie i na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 stycznia 2008 roku w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i prokuraturze (tekst jednolity w Dz. U. z 2014 roku, poz. 400).
W wyniku konkursu wyłoniony zostanie 1 kandydat na jeden etat urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Aleksandrowie Kujawskim z siedzibą przy ul. Narutowicza 16 w Aleksandrowie Kujawskim.
Kandydatem może być osoba, która odbyła staż urzędniczy w sądzie bądź w prokuraturze albo osoba gotowa podjąć staż urzędniczy w tej Prokuraturze. Staż urzędniczy ma na celu praktyczne i teoretyczne przygotowanie do wykonywania obowiązków urzędnika Prokuratury. Staż urzędniczy trwa 6 miesięcy i kończy się egzaminem. Zatrudniona na etacie stażysty osoba zostaje w tym czasie zatrudniona na podstawie umowy o pracę na czas określony.
Konkursu składa się z trzech etapów:
Etap I - selekcja wstępna zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu.
Etap II - praktyczny sprawdzian umiejętności.
Etap III - rozmowa kwalifikacyjna polegająca na ocenie umiejętności kandydata dotyczących wykorzystania w praktyce jego wiedzy z zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy urzędnika Prokuratury, w tym: zdolności analitycznych, kreatywności, komunikatywności, odporności na stres, poziomu wiedzy ogólnej i kultury osobistej oraz umiejętności pracy w zespole.
Zakres zadań na docelowym stanowisku „młodszego referenta" obejmuje:
1. wykonywanie czynności kancelaryjno - biurowych i pomocniczych, obsługa aplikacji biurowych i komputera,
2. zapewnienie sprawnego obiegu wpływających i sporządzanych dokumentów procesowych i innych dokumentów oraz ich ewidencjonowanie i rejestrowanie,
3. wykonywanie przydzielonych przez Kierownika Sekretariatu zadań oraz prowadzenie urządzeń ewidencyjnych określonych w przepisach regulujących zakres działania sekretariatów oraz innych działów administracji w powszechnych jednostkach organizacyjnych prokuratury,
4. porządkowanie materiału aktowego,
5. sporządzanie projektów pism, prowadzenie korespondencji,
6. obsługa urządzeń biurowych.
Wymagania stawiane kandydatom:
Kandydatem przystępującym do konkursu może zostać osoba:
a. która ma pełną zdolność do czynności prawnych,
b. o nieposzlakowanej opinii,
c. która nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
d. przeciwko której nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
e. posiadająca stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędnika,
f. posiadająca wykształcenie średnie oraz zdany egzamin maturalny
g. posiada ogólną znajomość systemu prawnego obowiązującego w RP,
h. posiada znajomość techniki pracy biurowej i sprawnej obsługi komputera.
Wymagane dokumenty:
a. wniosek o dopuszczenie do konkursu,
b. kwestionariusz osobowy - według załączonego do ogłoszenia wzoru,
c. własnoręcznie napisany życiorys,
d. oświadczenie kandydata o tym, że nie był karany za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe i nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe oraz, że korzysta z pełni praw publicznych - według załączonego do ogłoszenia wzoru
e. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jego danych osobowych do celów rekrutacji (na opublikowanie jego imienia i nazwiska na sporządzonych zgodnie z wymogami prawnymi listach kandydatów zakwalifikowanych do kolejnego etapu konkursu) - według załączonego do ogłoszenia wzoru,
f. oryginał bądź urzędowo poświadczony odpis dokumentu stwierdzającego wymagane wykształcenie, zaś osoby, które odbyły staż urzędniczy w sądzie lub w prokuraturze przedstawiają również dokument
potwierdzający odbycie tego stażu.
Mile widziani kandydaci posiadający orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
Kandydat może dołączyć również oryginały lub kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe umiejętności i kwalifikacje.
Kandydat, który poda dobrowolnie dane osobowe w szerszym zakresie niż wskazane w ogłoszeniu, winien dołączyć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych
Przebieg konkursu:
Komisja konkursowa, po przeprowadzeniu etapu I konkursu ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do etapu II. Nie później niż na 7 dni przed terminem rozpoczęcia etapu II konkursu Sekretarz Komisji zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie www Prokuratury Okręgowej we Włocławku oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Prokuratury Okręgowej we Włocławku ogłoszenie zawierające listę kandydatów dopuszczonych do II etapu konkursu oraz dokładne wskazanie miejsca, daty i godziny rozpoczęcia II etapu konkursu. Po przeprowadzeniu etapu II, nie później niż na 7 dni przed terminem rozpoczęcia etapu III konkursu w tych samych miejscach zamieszcza się ogłoszenie zawierające listę kandydatów dopuszczonych do III etapu oraz wskazanie miejsca, daty i godziny rozpoczęcia III etapu konkursu dla poszczególnych kandydatów. Po przeprowadzeniu etapu III konkursu Komisja podejmuje uchwałę o zakwalifikowaniu kandydata do odbycia stażu urzędniczego. Uchwała ta podana zostanie do publicznej wiadomości w miejscach publikowania ogłoszeń o przebiegu konkursu. O kandydacie wyłonionym w toku konkursu Prokurator Okręgowy we Włocławku zasięgnie informacji z Krajowego Rejestru Karnego.
Sposób składania podań przez kandydatów
Osoby zainteresowane udziałem w konkursie proszone są o złożenie wszystkich wymaganych dokumentów osobiście bądź przesłanie ich w terminie do dnia 19 września 2024 roku na adres: Prokuratura Okręgowa we Włocławku, ul. Orla 2, 87-800 Włocławek.
W podaniu proszę wskazać sygnaturę konkursu podaną w niniejszym ogłoszeniu. Za datę złożenia podania drogą pocztową uważa się datę stempla pocztowego.
INFORMACJA ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, danych osobowych jest Prokuratura Okręgowa we Włocławku, ul. Orla 2, 87-800 Włocławek, tel. 54 23 76 100.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Tadeusz Wawroń, tel. 54 23 76 138.
3. Dane osobowe zbierane są w celu realizacji zadań administratora związanych z naborem na wolne stanowisko
4. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r – Kodeks Pracy, ustawa z dnia 28 stycznia 2016 r. – Prawo o prokuraturze, ustawa z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury, a w zakresie wykraczającym poza przepisy prawa zgoda osoby, której dane dotyczą.
5. Dane osobowe są przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji celów w których są przetwarzane, zgodnie z zarządzeniem Prokuratora Generalnego w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury.
6. Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
• Dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia na zasadach określonych w art. 15-17 RODO;
• Ograniczenia przetwarzania danych, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
• Przenoszenia danych, na zasadach określonych w art. 20 RODO;
• Cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
• Wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa ( ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy oraz ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury ) jest wymogiem ustawowym. Podanie innych danych osobowych jest dobrowolne i wymaga wyrażenia zgody na ich przetwarzanie.
Prokurator Okręgowy
Michał Trafny
Materiały
Oświadczenia kandydataOświadczenia_kandydata.doc 0.03MB zgoda na przetwarzanie danych osobowych
zgoda_na_przetwarzanie_danych_osobowych.pdf 0.08MB Kwestionariusz osobowy kandydata
kwestionariusz_osobowy_kandydata.docx 0.01MB
- Pierwsza publikacja:
- 07.10.2024 12:48 Maciej Patrowicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Renata Piekarska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Ogłoszenie o Konkursie na staż urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Aleksandrowie Kujawskim | 1.0 | 07.10.2024 12:48 Maciej Patrowicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP