W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

11.01.2025 Koncert Skrzypce i Fortepian

02.01.2025

Zapraszamy na Koncert Skrzypce i Fortepian, który odbędzie się 11 stycznia 2025 r. o godzinie 18:00 w sali koncertowej Szkoły Muzycznej w Jastrzębiu-Zdroju. Wejściówki do pobrania w Szkole Muzycznej w Jastrzębiu-Zdroju i na EVENTLY.PL

Plakat informujący dotyczący koncertu odbywającego si w dniu 11 stycznia 2025 o godz. 18:00

Zapraszamy na Koncert Skrzypce i Fortepian,  który odbędzie się 11 stycznia 2025 r. o godzinie 18:00 w sali koncertowej Szkoły Muzycznej w Jastrzębiu-Zdroju. Wejściówki do pobrania w Szkole Muzycznej w Jastrzębiu-Zdroju i na EVENTLY.PL/Pobierz bezpłatny BILET

Repertuar
C. Debussy – Sonata na skrzypce i fortepian
cz. I Allegro vivo
cz. II Intermède. Fantasque et léger
cz. III Finale. Très animé
 
S. Prokofiev – Sonata na skrzypce i fortepian f-moll op. 80 nr 1
cz. I Andante assai
cz. II Allegro brusco
cz. III Andante
cz. IV Allegrissimo – Andante assai
 
przerwa
 
G. Bacewicz – IV Sonata na skrzypce i fortepian
cz. I Moderato. Allegro non troppo
cz. II Andante ma non troppo
cz. III Scherzo. Molto vivo
cz. IV Finale. Con passione
 
O Artystkach:
 

dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, prof. AM

Bogna Czerwińska-Szymula jest Kierowniczką Katedry Kameralistyki Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Dyrektorką Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa oraz współzałożycielką i Dyrektorką Międzynarodowego Festiwalu Duetów Fortepianowych w Gdańsku.

Z wyróżnieniem ukończyła Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie fortepianu prof. Grażyny Fiedoruk–Sienkiewicz oraz studia podyplomowe w tej samej klasie. W czasie studiów kształciła się również w klasie kameralistyki prof. Anny Prabuckiej-Firlej.

W 2016 r. otrzymała odznakę honorową Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. W 2022 r. – tytuł Profesora Akademii Muzycznej w Gdańsku. W 2023 r. została odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi.

Artystka jest laureatką wielu konkursów krajowych  i międzynarodowych jako pianistka i kameralistka, m. in.: VII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. M. Ogińskiego w Smorgoniach (Białoruś, 2002),  III Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. J. Brahmsa w Gdańsku (2003), oraz XXXIII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Vittorio Gui we Florencji (2010). Koncertowała w wielu ośrodkach Polski oraz oraz we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Anglii, USA, Portugalii i Gruzji. Była zapraszana i występowała na międzynarodowych festiwalach muzycznych w Niemczech i we Francji oraz różnorodnych ogólnopolskich festiwalach muzycznych.

Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych  m.in. przez: Nelsona Goernera, Jerzego Marchwińskiego, Duo Pepicelli. Była stypendystką renomowanych letnich kursów muzycznych w Interlochen (USA) oraz wielokrotną stypendystką Prezydenta Miasta Gdańska.

Odnosi wyjątkowe sukcesy na międzynarodowych konkursach jako pedagog uczelnianych zespołów kameralnych – duetów fortepianowych i zespołów smyczkowych z fortepianem, m. in.: Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Bradshaw & Buono” w Nowym Jorku, Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Allegro Vivo” w San Marino, Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku, Międzynarodowym Konkursie Duetów Fortepianowych w Białymstoku, Międzynarodowym Konkursie Duetów Fortepianowych „Duettissimo” w Krakowie, Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym fundacji imienia Fryderyka Chopina „Rome” w Rzymie, Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Ruse (Bułgaria), Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Premio Citta’ di Padova w Padwie, Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Pietro Argento” w Gioia del Colle (Włochy), Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Reinholda Moritzevicha Glière’a (Moskwa), International Viennese Spring Music Competition (Wiedeń), Rome International Music Competition (Rzym), International Moscow Music Competition (Moskwa) i wielu innych.

W 2017 roku nakładem wydawnictwa DUX ukazała się ceniona przez recenzentów płyta Penderecki, Bacewicz, Tansman, na której w duecie ze skrzypaczką Karoliną Piątkowską-Nowicką wykonuje polskie sonaty i fantazję na skrzypce i fortepian.

W 2021 roku nagrała dla DUX fonograficzną premierę Kwartetu fortepianowego Józefa Krogulskiego wraz z muzykami: skrzypaczką Karoliną Piątkowską-Nowicką, altowiolistą Krzysztofem Komendarkiem-Tymendorf i wiolonczelistą Maciejem Kułakowskim w ramach katalogu dzieł „From the Forgotten Pages of Polish Chamber Music” vol. 1.

Artystka jest również propagatorem zapomnianych utworów polskich kompozytorów XIX wieku: Juliusza Zarębskiego, Karola Mikulego, Edwarda Wolffa, Emanuela Kani, Karola Lipińskiego, Stanisława Niewiadomskiego i Pauliny Szalit, a także Friedricha Kalkbrenner’a i Ferdynanda Ries’a. Pod jej redakcją utwory tych kompozytorów zostały opublikowane przez wydawnictwo Eufonium.

Brała czynny udział w wielu konferencjach naukowych dotyczących muzyki kameralnej o zasięgu międzynarodowym i ogólnopolskim. Wykładała i prowadziła mistrzowskie kursy kameralne na  II Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Artystycznej pt.: „Brahms – tajniki stylu” w Akademii Muzycznej w Katowicach oraz na Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Artystycznej z cyklu „Partnerstwo w muzyce” w UMFC w Warszawie. Ponadto głosiła wykłady na Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Kameralistyka a osobowość artysty kameralisty – pedagoga” w Bydgoszczy, Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Systemy kształcenia studentów – kameralistów w uczelniach muzycznych w Polsce” w Akademii Muzycznej w Krakowie, Ogólnopolskiej Sesji Naukowo-Artystycznej „Muzyka kameralna – wartości artystyczne, dydaktyczne i społeczne” w Gdańsku, Konferencji „Interdyscyplinarny model specjalności” poświęconej problemom kształcenia kameralnego (UMFC Warszawa), Jubileuszowej Konferencji Naukowej Katedry Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi „Kameralistyka wczoraj i dziś”, I Forum Polskich Duetów Fortepianowych w Warszawie (UMFC), Sesji Naukowo-Artystycznej „Wiolonczela 3.0 Nowe trendy wykonawcze” w Gdańsku oraz Międzynarodowej Konferencji odbywającej się przy IV Międzynarodowym Festiwalu Duetów Fortepianowych w Gdańsku.

Jest współautorką publikacji naukowych: „Muzyka kameralna – wartości artystyczne, dydaktyczne i społeczne” oraz „50 lat Katedry Kameralistyki Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku”.

 

Karolina Piątkowska-Nowicka – skrzypaczka, kameralistka, profesor Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Ukończyła Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie prof. Henryka Keszkowskiego. W latach 2004-2006 studiowała w Musikhochschule w Luzernie (Szwajcaria) w klasie prof. Sebastiana Hamanna.

Wielokrotnie uczestniczyła w mistrzowskich kursach muzycznych, kształcąc się pod kierunkiem m. in. Zakhara Brona, Edwarda Gracha, Petru Munteanu, Wandy Wiłkomirskiej, Wolfganga Marschnera.
Jest laureatką wielu konkursów kameralnych w Polsce i zagranicą, m.in. Ogólnopolski Konkurs Zespołów Kameralnych we Wrocławiu (I miejsce), Ogólnopolski Konkurs Zespołów Kameralnych im. G. Bacewicz w Łodzi (II miejsce), Międzynarodowy Konkurs Muzyki Współczesnej im. K. Pendereckiego w Krakowie (I miejsce), Międzynarodowy Konkurs Zespołów Kameralnych im. V. Gui we Florencji (nagroda specjalna). Otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Prezydenta Miasta Sopotu i Gdańska, Marszałka Województwa Pomorskiego, oraz Rotary Club. Dwukrotnie nominowana była do nagrody „Młodzi Twórcy Kultury”. W 1997 roku otrzymała skrzypce od niemieckiego lutnika Gottfrieda Raabsa, na których gra do dzisiaj.

Występuje z recitalami solowymi i kameralnymi w Polsce i za granicą, m.in. Niemcy, Francja, Holandia, Włochy, Finlandia, Estonia, Szwecja, Chiny, Korea, Ukraina, Rosja i wiele innych.
W latach 2002-2006 pełniła funkcję koncertmistrza w Polskiej Orkiestrze Kameralnej „Sinfonia Baltica” w Słupsku, od 2006 roku prowadzi grupę drugich skrzypiec w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku.

Od 2003 roku pracuje w macierzystej Uczelni, obecnie na stanowisku profesora w dyscyplinie sztuk muzycznych.
W 2017 r. otrzymała odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w 2023 r. Medal Komisji Edukacji Narodowej.
Od 2006 roku współtworzy kwartet smyczkowy NeoQuartet specjalizujący się w wykonawstwie muzyki współczesnej. Zespół ma w swoim dorobku 18 płyt wydanych przez wytwórnię DUX, Acte Prealable, Gavia Music, Soliton. Kwartet był dwukrotnie nominowany do nagrody muzycznej „Fryderyk”. W 2018 zespół otrzymał Pomorską Nagrodę Artystyczną w kategorii „Kreacje Artystyczne” z rąk Marszałka Województwa Pomorskiego. NeoQuartet wystąpił na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce (Warszawska Jesień, Musica Electronika Nova, Poznańska Wiosna Muzyczna, Festiwal Nostalgia, Gdański Festiwal Muzyczny) i na arenie międzynarodowej (Korea Południowa, Chiny, Japonia, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Ukraina, Rosja, Niemcy, i wiele innych). W 2012 i 2014 roku muzycy wystąpili z projektem „Głosy Gór” przy okazji oficjalnych wizyt Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego w Lozannie i Palermo. NeoQuartet jest organizatorem festiwalu NeoArte – Syntezator Sztuki odbywającego się rokrocznie w Gdańsku od 2012 roku.

{"register":{"columns":[]}}