Wyniki Szkolnego Konkursu Kompozytorskiego
09.04.2024
Do Konkursu Kompozytorskiego, który odbył się 9 kwietnia 2024 r., przystąpiło 11 uczestników reprezentujących klasy: fortepianu (6), gitary (3), akordeonu (1) i perkusji (1).
Kompozycje zostały ocenione przez jury w składzie:
mgr Joanna Ilisińska
mgr Bogna Wosińska-Hyży
mgr Anna Baranowska-Bober
mgr Anna Wróblewska
mgr Maciej Góra
które przyznało następujące miejsca:
WYRÓŻNIENIA:
Weronika Kwołek kl. III/c4 – (fortepian) – Pierścienie Saturna
Piotr Ziółkowski kl. I/c4 – (werbel) - Sonda
III NAGRODA EX AEQUO:
Dagmara Hewelt kl. II/c4 – (gitara) – Pierścienie Saturna
Weronika Elgert kl. V/c6 - (gitara) – Spadająca gwiazda, pomyśl życzenie
Weronika Tusk kl. IV/c4 – (akordeon) – Walc Auriga
II NAGRODA EX AEQUO:
Franciszek Elgert kl. III/c6 – (gitara) – Kosmiczna opowieść
Oskar Wiejak - Sochacki kl. II/c4 - (fortepian) - Kosmos
I NAGRODA EX AEQUO:
Duet: Dominika Reiter kl. II/c6, Łucja Tutkowska kl.II/c6 - (fortepian) – Spadający meteoryt
Dominika Reiter kl. II/c6 – (fortepian) – Odległe zakątki kosmosu
Franciszek Bemowski kl. II/c6 – (fortepian) – Powrót na Księżyc
Jury oceniając kompozycje przyjęło trzy główne kryteria:
1. Powiązanie tytułu z kompozycją, czyli intensywność jej przekazu jako utworu programowego.
2. Inwencja melodyczna, harmoniczna i rytmiczna.
3. Forma.
Siódma edycja Konkursu Kompozytorskiego wykazała rosnące zainteresowanie dzieci i młodzieży formą kreatywności muzycznej, jaką jest kompozycja. Tematyka konkursu doskonale zapłodniła świat dziecięcej wyobraźni muzycznej,
zaowocowała dziesięcioma utworami. Uczestnicy zaprezentowali swobodne formy muzyczne. Zgodnie z wymaganiami regulaminu konkursu mieli oni za zadanie przedstawić muzyczną interpretację kosmosu. Wszyscy kompozytorzy zastosowali niezwykle ciekawe techniki i narzędzia kompozytorskie wykazując się ogromnym potencjałem kreatywności angażując środki formalne, oraz wszystkie główne i poboczne elementy dzieła muzycznego.
Wyjątkowość tegorocznego konkursu objawiła się jego nieprawdopodobnie wysokim poziomem kompozytorskim uczniów młodszych klas - drugiej i trzeciej cyklu sześcioletniego, który zaskoczył wszystkich, również grono jurorów.
Jury bardzo wysoko oceniło jakość zaprezentowanych kompozycji zauważając jednocześnie ogromny skok jakościowy poziomu konkursu w stosunku do lat ubiegłych.