W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Seminarium waltorniowe z prof. dr. hab. Dariuszem Mikulskim

Seminarium waltorniowe z prof. dr. hab. Dariuszem Mikulskim
2024-05-27 10:00
 

Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Opolu, Opole ul. Strzelców Bytomskich 18 Sala 205 oraz Sala Kameralna im. Emanuela Kani
  • KIEDY

    27 maja 2024 (poniedziałek)

    godz 10:00

    DODAJ DO KALENDARZA
  • GDZIE

    Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Opolu

    Opole ul. Strzelców Bytomskich 18

    Sala 205 oraz Sala Kameralna im. Emanuela Kani

w górnej części zdjęcia przedstawiające mężczyznę i kobietę trzymających waltornię, w prawym dolnym rogu logo szkoły oraz Mikulski Fundation ART, całośc na jasnym tle

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!

plakat seminarium waltorniowego


prof. dr hab. Dariusz Mikulski

Prof. dr hab. Dariusz Mikulski – dyrygent, waltornista  i pedagog

Urodzony w Zelowie – Dariusz Mikulski - profesor Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów  w Łodzi, World Brass Association, profesor gościnny Kazakh National University w Astanie, Mahidol University w Bangkoku i University of Manaus w Brazylii; dyrektor Orkiestry Sinfonia Masovia i Vienna Royal Artist Orchestra; konsultant artystyczny i dyrygent gościnny Thailand Philharmonic Orchestra w Bangkoku, w latach 2005-2010 Dyrektor Naczelny i Artystyczny Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu; dyrygent Opery Poznańskiej i Opery Wrocławskiej, Prezes Fundacji MikulskiART; dyrektor operacyjny Euopean Centre of Art & Education; założyciel i dyrektor MEETMIKULSKI Concert Management & Artists Agency w Berlinie.

Na stałe mieszkający w Łodzi i w Berlinie, współpracuje z renomowanymi orkiestrami jak Sinfonieorchester des NDR, Deutsche Oper w Berlinie, Wiener Kammerorchester, Thailand Philharmonic Orchestra, Berliner Sinfoniker, Athens National Opera, Thessaloniki State Orchestra i innymi.

Jest laureatem wielu prestiżowych nagród na konkursach muzycznych – ogólnopolskich w Częstochowie, Gdańsku i Łodzi, jak i międzynarodowych: „Praska Wiosna“, „Peter-Damm Horn Wettbewerb“, „Internationalen Hornwettbewerb in Toulon“, „Internationalen Instrumentalwettbewerb Marktneunkirchen“ i innych.

Profesjonalizm Dariusza Mikulskiego oparty jest na gruntownym wykształceniu muzycznym - w Polsce (AM w Łodzi), Niemczech (AM w Stuttgarcie) i Austrii (Mozarteum). Jest również absolwentem Podyplomowych Studiów Menedżerskich dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Jako dyrygent prezentuje szeroki repertuar orkiestrowy od dzieł barokowych po współczesne. W jego repertuarze znajdują się takie opery jak „Cyrulik Sewilski“,  „Wesele Figara“, „Don Giovanni“, „Cosi fan Tutte“, „La clemenza di Tito“, „Czarodziejski Flet“, „Traviata“, „Tosca“, „Aida” i inne.

Dariusz Mikulski za działalność artystyczną, jako jeden z najmłodszych w historii polskiej kultury został uhonorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2008 roku odznaczeniem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis“. W roku 2008 otrzymał Nagrodę Marszałka Województwa Dolnośląskiego „Za Szczególne Zasługi w Propagowaniu Kultury” a w roku 2011 „Srebrny Medal Miasta Berlina” za „Zasługi w Propagowaniu Kultury w Berlinie”. W roku 2022 otrzymał nagrodę „Muzyczne Orły” a w roku 2024 otrzymał tytuł Honorowego Obywatela Gminy Zelów.

www.mikulski.me
www.meetmikulski.com
www.mikulskiart.com
www.sinfoniamasovia.pl
www.ecentreart.com
www.youtube.com/dariuszmikulski


mgr Monika Paprotna-Całus

Monika Paprocka-Całus od 2017 roku jest solistką Filharmonii im. Tadeusza Szeligowskiego
w Poznaniu. W roku 2020 rozpoczęła współpracę z zespołem Chain Ensemble specjalizującym się w wykonywaniu muzyki najnowszej będącym pod egidą Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego i prowadzonym przez Andrzeja Bauera.

Ukończyła z wyróżnieniem Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Marcina Józefa Żebrowskiego w Częstochowie w klasie mgr. Maryli Limanowskiej. Również z wyróżnieniem otrzymała tytuł magistra sztuki w klasie prof. zw. dr hab. Wiesława Grochowskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Obecnie jako doktorantka na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi przygotowuje pracę poświęconą współczesnym polskim koncertom waltorniowym.

Swoje umiejętności szkoliła na licznych kursach krajowych oraz międzynarodowych pod okiem takich mistrzów waltorni jak: Radek Baborák, Christian Friedrich Dallmann, Kazimierz Machala, Jacek Muzyk, Will Sanders oraz Radovan Vlatković. Jest laureatką wielu konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych w kategoriach solowych oraz kameralnych. Wśród najważniejszych wymienia: 14. Internationaler Mozartwettbewerb w Salzburgu (Austria 2020), I nagrodę na V Ogólnopolskim Konkursie Waltornistów im. prof. Edwina Golnika w Łodzi (2018) oraz III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej (2018).

Prowadzi aktywną działalność koncertową jako kameralistka (głównie w składzie klasycznego kwintetu dętego) jak również, jako muzyk orkiestrowy. Swoje doświadczenie sceniczne zdobywa współpracując między innymi z: Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie, Orkiestrą Teatru Wielkiego w Poznaniu, Sinfoniettą Cracovią, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy – AUKSO, Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Santander Orchestra czy Młodą Polską Filharmonią.

Jako solistka występowała z Orkiestrą Filharmonii Częstochowskiej im. Bronisława Hubermana oraz Orkiestrą Filharmonii Śląskiej im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Katowicach. Koncertowała w najważniejszych salach w Polsce a także za granicą w: Austrii, Czechach, Portugalii, Węgrzech, Francji (Théâtre des Champs Elysées w Paryżu), Niemczech (Konzerhaus w Berlinie, Filharmonia w Kolonii) i Włoszech (Auditorium di Milano).

W swoim repertuarze ma dzieła kameralne oraz orkiestrowe od klasycznych po symfonikę XIX i XX wieku. Zapraszana jest także do udziału w projektach muzyki najnowszej dokonując licznych prawykonań. Regularnie bierze udział w nagraniach dla Polskiego Radia oraz wytwórni płytowej DUX. Angażuje się również w działalność dydaktyczną prowadząc warsztaty. W roku bieżącym nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukażą się dwie publikacje będące jej edycją nigdy dotąd niepublikowanych i niewykonywanych utworów Marcelego Popławskiego i Witolda Friemanna przygotowaną na podstawie manuskryptów.

{"register":{"columns":[]}}