W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Warsztaty pedagogiczne dla Rodziców

Warsztaty pedagogiczne dla Rodziców
2024-11-18 17:00
 
Aula szkoły
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Stanisława Moniuszki w Słubicach, Słubice ul. Wojska Polskiego 142 
  • KIEDY

    18 listopada 2024 (poniedziałek)

    godz 17:00

    Aula szkoły

    DODAJ DO KALENDARZA
  • GDZIE

    Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Stanisława Moniuszki w Słubicach

    Słubice ul. Wojska Polskiego 142

Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Stanisława Moniuszki w Słubicach serdecznie zaprasza wszystkich Rodziców uczniów na spotkanie z mgr Martyną Koberling, które odbędzie się 18 listopada 2024 roku o godzinie 17:00 w Auli Szkoły.

Baner zapowiadający warsztaty, tytuł i nazwisko prowadzącego.

Cele spotkania rodziców z nauczycielem lub gościem, który omówi rolę rodzica w nauce dziecka w szkole muzycznej, mogą obejmować następujące punkty:

  1. Zrozumienie znaczenia zaangażowania rodzica:

    • Podkreślenie, jak codzienne wsparcie rodziców wpływa na sukces dziecka w nauce gry na instrumencie. Rodzice dowiedzą się, dlaczego ich regularna obecność i motywacja mają kluczowe znaczenie dla postępów dziecka.
  2. Tworzenie odpowiednich warunków do ćwiczeń:

    • Omówienie, jak rodzice mogą wspierać dzieci poprzez stworzenie optymalnego środowiska do nauki w domu, zapewniając spokój, regularne godziny ćwiczeń i przestrzeń wolną od rozpraszaczy.
  3. Rola emocjonalnego wsparcia:

    • Wyjaśnienie, jak motywować dzieci w trudnych momentach, jak zarządzać stresem związanym z egzaminami, oraz dlaczego ważne jest unikanie nadmiernej krytyki czy porównań z innymi uczniami.
  4. Współpraca z nauczycielem:

    • Podkreślenie, jak ważne jest, aby rodzice ufali nauczycielowi i wspierali jego metody nauczania, a także aktywnie uczestniczyli w procesie edukacyjnym poprzez obecność na lekcjach, aby lepiej rozumieć oczekiwania wobec dziecka.
  5. Znaczenie systematyczności:

    • Omówienie, jak regularne, codzienne ćwiczenia są kluczowe dla postępów, i jak rodzic może pomóc dziecku w utrzymaniu odpowiedniej dyscypliny.
  6. Rozwój muzyczny jako proces długoterminowy:

    • Przekazanie rodzicom, że rozwój muzyczny dziecka to proces trwający wiele lat, który wymaga cierpliwości i akceptowania indywidualnego tempa nauki.
  7. Wzajemne korzyści wynikające z muzycznej edukacji dziecka:

    • Przedstawienie, jak zaangażowanie rodzica może pozytywnie wpłynąć nie tylko na rozwój dziecka, ale także na budowanie silniejszej więzi rodzinnej i wspólne czerpanie radości z postępów muzycznych.

Spotkanie ma na celu wyposażyć rodziców w wiedzę, narzędzia i odpowiednie podejście, aby mogli wspierać dziecko na każdym etapie jego muzycznej edukacji.

Rola rodzica w edukacji muzycznej dziecka jest niezwykle istotna i może znacząco wpłynąć na rozwój umiejętności muzycznych młodego muzyka. Na początkowym etapie nauki, to właśnie rodzic pełni funkcję przewodnika, wspierając dziecko w codziennym ćwiczeniu, które odbywa się poza szkołą. Ponieważ nauczyciel spotyka się z uczniem tylko kilka razy w tygodniu, rodzic staje się kluczowym wsparciem, pomagając w utrzymaniu systematyczności i prawidłowej techniki gry na instrumencie.

Rodzice powinni stworzyć sprzyjające warunki do nauki w domu, zapewniając spokój i odpowiednią przestrzeń do ćwiczeń. Ważne jest także emocjonalne wsparcie, motywowanie dziecka do wytrwałości i akceptowanie jego tempa rozwoju, bez porównywania z innymi uczniami. Rodzic, który uczestniczy w lekcjach jako obserwator, nie tylko pokazuje swoje zaangażowanie, ale również lepiej rozumie zalecenia nauczyciela, co pomaga w dalszym wsparciu dziecka w domu.

Rola rodzica nie ogranicza się tylko do technicznych aspektów nauki gry na instrumencie. Wspiera on także dziecko emocjonalnie, pomaga przezwyciężać stres związany z egzaminami i przesłuchaniami, które są częścią edukacji muzycznej. To dzięki rodzicielskiemu zaangażowaniu dziecko ma większe szanse na wszechstronny rozwój, zarówno muzyczny, jak i osobowościowy. Dobrze zorganizowana współpraca między nauczycielem, rodzicem a dzieckiem jest kluczem do sukcesu w edukacji muzycznej.

Warto pamiętać, że zaangażowanie rodziców jest nie tylko poświęceniem czasu, ale również inwestycją w przyszłość dziecka. Nawet jeśli wiąże się to z rezygnacją z pewnych wygód, efektem tego jest silna więź z dzieckiem i jego lepsze radzenie sobie z wyzwaniami edukacyjnymi. Przykłady takie jak metoda Suzuki podkreślają, że wczesna i odpowiednia stymulacja muzyczna, w tym wsparcie rodziców, ma kluczowe znaczenie dla rozwoju dziecka.

 

Tekst - mgr Weronika Kozanecka

Bibliografia:

1. https://www.45minut.pl/publikacje/33823/
2. https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/Content/70277/6_kumik_rodzina.pdf
3. https://mamarytmiczka.pl/chce-wyslac-dziecko-do-szkoly-muzycznej-poradnik-dla-rodzicow/

 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}