W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacje dotyczące rekrutacji

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z najważniejszymi informacjami o rekrutacji na rok szkolny 2023/2024

Plakat o rekrutacji na rok szkolny 2023/2024. Na górze strony na żółtym tle po lewej stronie logo PSM i nazwa Państwowa Szkoła Muzyczna I st. w Strzelcach Opolskich. Poniżej na białym tle Ogłaszamy zapisy na rok szkolny 2023/2024, złóż podanie już dziś!. Niżej na pomarańczowym tle wymienione instrumenty, na jakich można się kształcić. Następnie na seledynowym tle informacje dotyczące badania przydatności. Na dole strony na granatowym tle dane kontaktowe szkoły.

Wszystkich zainteresowanych rekrutacją prosimy o wypełnienie podania o przyjęcie do szkoły (formularz przed wypełnieniem należy wydrukować - najlepiej dwustronnie) i złożenie go w sekretariacie szkoły.

Podania należy składać do dnia 10 maja 2023 r.

Termin badania przydatności: 17-18 maja 2023 r.


Prosimy o dwustronne drukowanie formularza.

Materiały

Wniosek o przyjęcie ucznia
WNIOSEK​_O​_PRZYJĘCIE​_UCZNIA.pdf 0.21MB
Zaświadczenie o stanie zdrowia
ZAŚWIADCZENIE​_​_O​_​_STANIE​_​_ZDROWIA.pdf 0.12MB
Klauzula RODO - rekrutacja
SZKOŁA​_MUZYCZNA​_klauzula​_RODO​_-​_rekrutacja.pdf 0.13MB

Ważne informacje

Szkoła prowadzi nauczanie w dwóch cyklach: 6-letnim i 4-letnim.

Warunki rekrutacji:
O przyjęcie do klasy pierwszej o sześcioletnim cyklu nauczania może ubiegać się kandydat, który w roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 Prawo Oświatowe (Dz.U. 2018 poz. 966 z późn. zm.) oraz nie więcej niż 10 lat.


O przyjęcie do klasy pierwszej o czteroletnim cyklu nauczania może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż 16 lat.

Zasady rekrutacji reguluje Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych i statut szkoły.


Po wpłynięciu wypełnionego kwestionariusza i ustaleniu harmonogramu, sekretariat szkoły będzie się z Państwem kontaktował w celu przekazania dokładnej daty i godziny badania przydatności kandydata.

Komplet dokumentacji kandydata obejmuje:
1.    Kwestionariusz kandydata
2.    Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia nauki w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej


Uwaga:
W przypadku dziecka, które w danym roku kalendarzowym nie ukończyło 7 lat, do pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego dopuszcza się kandydatów, którzy do wniosku o przyjęcie do szkoły dołączyli opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o psychofizycznej dojrzałości dziecka do podjęcia nauki szkolnej.

Materiały

Informacje dotyczące rekrutacji
INFORMACJA​_DOTYCZĄCA​_REKRUTACJI.pdf 0.21MB

Zakres i tematyka badania przydatności

Dla kandydatów do szkoły przeprowadza się badanie przydatności, które polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych (słuch wysokościowy, harmoniczny, poczucie rytmu, umiejętność zaśpiewania piosenki, pamięć muzyczna) a także predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie. Badanie przydatności kandydata trwa ok. 15 minut.


Komisja rekrutacyjna ustali i poda do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły (warunkiem jest prawidłowo złożona dokumentacja oraz osiągnięcie minimum punktów z badań przydatności).

Komisja rekrutacyjna ustali i poda do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych (w zależności od liczby posiadanych miejsc w szkole).

Wszystkie ww. listy zostaną podane do wiadomości na tablicy informacyjnej w budynku szkoły.

 

Zdjęcia (1)

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
17.03.2023 11:49 Aleksandra Witezy
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Tadeusz Widera
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacje dotyczące rekrutacji 2.0 21.03.2023 16:17 Aleksandra Witezy
Informacje dotyczące rekrutacji 1.0 17.03.2023 11:49 Aleksandra Witezy

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}