W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o rekrutacji

Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Zygmunta Noskowskiego w Świebodzinie
przeprowadza co roku rekrutację kandydatów do klas pierwszych.
O przyjęcie do:

  • klasy pierwszej szkoły muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia może ubiegać się
    kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6 lat w
    przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo Oświatowe, oraz nie więcej
    niż 10 lat,
  • klasy pierwszej szkoły muzycznej I stopnia o czteroletnim cyklu kształcenia może ubiegać się
    kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż
    16 lat.

Zasady rekrutacji reguluje Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe,
Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w
sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych
placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych i statut szkoły.

Warunkiem dopuszczenia do badania przydatności jest dostarczenie przez rodzica:

  • do dnia 8 czerwca 2024 r. kwestionariusza osobowego kandydata oraz wniosku
    o przyjęcie do szkoły (do pobrania poniżej)
  • najpóźniej do dnia do 10 czerwca 2024 zaświadczenia od lekarza rodzinnego
    stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do nauki w szkole muzycznej
  • do dnia 8 czerwca 2024 r. oświadczenia potwierdzającego spełnianie przez
    kandydata kryteriów branych pod uwagę w drugim etapie rekrutacji (przewodniczący
    komisji może żądać podczas badania przydatności dokumentów potwierdzających
    okoliczności zawarte w oświadczeniu)
  • najpóźniej do dnia do 4 sierpnia 2024 r. zaświadczenia o korzystaniu z
    wychowania przedszkolnego, o którym mowa w art. 36 ust. 2 pkt. 1 ustawy, albo opinię,
    o której mowa w art. 36 ust. 2 pkt. 2 ustawy – w przypadku szkoły muzycznej I stopnia
    o sześcioletnim cyklu kształcenia, jeżeli kandydat w danym roku kalendarzowym
    ukończył minimum 6 lat.

Wymagane dokumenty rodzic kandydata przesyła do sekretariatu mailem na
adres sekretariat@psm.swiebodzin.pl lub osobiście w sekretariacie szkoły
najpóźniej do dnia 4 sierpnia 2024 r.

Dla kandydatów do Państwowej Szkoły Muzycznej I st. im. Z. Noskowskiego
w Świebodzinie przeprowadza się badanie przydatności w zakresie uzdolnień
muzycznych takich jak: słuch muzyczny, poczucie rytmu i pamięć muzyczna oraz
predyspozycji do gry na określonym instrumencie.

Badanie przydatności kandydatów w zakresie uzdolnień muzycznych
przeprowadzane jest indywidualnie w oparciu o test i oceniane jest w skali od 0
do 38 punktów

Test ustny opracowany przez nauczycieli Szkoły składa się z następujących
elementów:

  • śpiewanie przygotowanej wcześniej piosenki
  • powtórzenie głosem zagranej krótkiej melodii
  • wyklaskanie krótkich rytmów zademonstrowanych przez nauczyciela
    prowadzącego badanie
  • ocena predyspozycji do gry na instrumencie

Szkoła uwzględniając specyfikę i zakres przeprowadzanego badania przydatności
zapewnia równe i właściwe warunki ich przeprowadzania, polegające w
szczególności na:

  • zapewnieniu indywidualnego przeprowadzenia dla każdego kandydata
    badania przydatności
  • zapewnieniu warunków lokalowych adekwatnych do potrzeb kandydata
  • zapewnieniu odpowiedniego wyposażenia niezbędnego do
    przeprowadzenia badania przydatności

Minimalna liczba punktów kwalifikująca kandydata do przyjęcia do klasy pierwszej
Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Świebodzinie to 18 punktów

Materiały

Kwestionariusz osobowy
Kwestionariusz​_osobowy.pdf 0.08MB
Wniosek o przyjęcie do PSM
Wniosek​_o​_przyjęcie​_do​_PSM.pdf 0.05MB
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda​_na​_przetwarzanie​_danycho​_sobowych.pdf 0.04MB
Informacja dodatkowa 2024-25
Informacja​_dodatkowa​_2024-25.pdf 0.15MB
Zaświadczenie lekarskie do druku
Zaświadczenie​_lekarskie​_do​_druku.pdf 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.04.2024 12:16 Bartłomiej Górski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jadwiga Pietsch
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja o rekrutacji 1.0 10.04.2024 12:16 Bartłomiej Górski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}