Rekrutacja do klasy pierwszej PSM II stopnia
Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia kształci tylko w zakresie przedmiotów muzycznych w dwóch specjalnościach:
- instrumentalistyka przez 6 lat w specjalizacjach w grze na następujących instrumentach: akordeon, altówka, fagot, flet,
fortepian, gitara, harfa, klarnet, kontrabas, obój, perkusja, puzon, saksofon, skrzypce, trąbka, waltornia i wiolonczela - wokalistyka przez 4 lata w specjalizacji śpiew. Zajęcia odbywają się w godzinach popołudniowych.
Szkoła prowadzi nieodpłatnie:
- poradnictwo o warunkach rekrutacji, programie kształcenia i warunkach nauki w Szkole,
- zajęcia przygotowawcze z zakresu zadań i treści przewidzianych na egzaminach wstępnych dla kandydatów do klas pierwszych PSM II stopnia
(harmonogram spotkań informacyjnych dostępny poniżej w sekcji Materiały lub w Sekretariacie Szkoły).
ZASADY PRZYJĘĆ DO KLASY PIERWSZEJ PAŃSTWOWEJ SZKOŁY MUZYCZNEJ II STOPNIA
O przyjęcie do klasy pierwszej szkoły muzycznej II stopnia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 10 lat oraz nie więcej niż 23 lata.
Wymagane dokumenty rekrutacyjne:
- Wniosek o przyjęcie do PSM II st. (dostępny poniżej w sekcji Materiały lub w Sekretariacie Szkoły).
- Obowiązkowe załączniki do wniosku:
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej,
- w przypadku specjalności instrumentalistyka – specjalizacji instrumentów dętych, zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia na instrumencie dętym, wydane przez lekarza specjalistę w dziedzinie pulmonologii,
- w przypadku specjalności wokalistyka – specjalizacja śpiew, zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia głosu, wydane przez lekarza specjalistę w dziedzinie foniatrii,
- potwierdzone własnoręcznym podpisem zapoznanie się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych (dostępna poniżej w sekcji Materiały lub w Sekretariacie Szkoły).
3. Dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów z Ustawy Prawo Oświatowe:
- oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
- orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 426 i 568),
- prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
- dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1111, 924 i 1818)
Termin składania dokumentów:od 01 marca do 21 maja 2024 r.
Dokumenty należy złożyć osobiście w sekretariacie Szkoły lub za pośrednictwem listu poleconego na adres:
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. Mieczysława Karłowicza w Zielonej Górze,
ul. B. Chrobrego 26, 65-052 Zielona Góra.
Niezłożenie w/w wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w wyznaczonym terminie skutkuje brakiem możliwości dopuszczenia kandydata do egzaminu.
ZASADY KWALIFIKACJI KANDYDATÓW NA PIERWSZYM ETAPIE POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
Kwalifikacja kandydatów do klasy pierwszej odbywa się na podstawie egzaminów wstępnych, które odbędą się w dniach 04-05 czerwca 2024 r.
Egzamin wstępny obejmuje:
- egzamin praktyczny z przygotowanych przez kandydata utworów muzycznych,
- egzamin z kształcenia słuchu i ogólnej wiedzy muzycznej w zakresie objętym podstawą programową dla szkoły muzycznej I stopnia przeprowadzany w formie ustnej, pisemnej lub mieszanej.
Istnieje możliwość ubiegania się kandydata o przyjęcie do PSM II stopnia na instrument inny niż dotychczasowa specjalizacja instrumentalna realizowana przez kandydata w szkole muzycznej I stopnia. W takim przypadku kandydat zdaje egzamin wstępny praktyczny z instrumentu, na którym uczył się grać dotychczas oraz egzamin z kształcenia słuchu i ogólnej wiedzy muzycznej w zakresie objętym podstawą programową dla szkoły muzycznej I stopnia przeprowadzany w formie ustnej, pisemnej lub mieszanej.
ZASADY KWALIFIKACJI KANDYDATÓW NA DRUGIM ETAPIE POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych podczas pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę następujące kryteria (mają one jednakową wartość):
- wielodzietność rodziny kandydata,
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Dokumenty potwierdzające w/w kryteria prosimy złożyć wraz z wnioskiem o przyjęcie do Szkoły.
WYMAGANIA EGZAMINÓW WSTĘPNYCH
Szczegółowe wymagania egzaminów wstępnych umieszczone są poniżej w sekcji Materiały. W razie wątpliwości kandydaci proszeni są o kontakt z kierownikami poszczególnych sekcji:
- Grażyna Hetka-Frodyma – kierownik sekcji przedmiotów ogólnomuzycznych:
ghetka-frodyma@muzyczna.zgora.pl - Renata Lato – kierownik sekcji pianistycznej:
rlato@muzyczna.zgora.pl - Jarosław Lewandowski – kierownik sekcji instrumentów smyczkowych i szarpanych:
jlewandowski@muzyczna.zgora.pl - Mariusz Nowak – kierownik sekcji instrumentów dętych, akordeonu, perkusji i śpiewu:
mnowak@muzyczna.zgora.pl
lub sekretariatem Szkoły.
Materiały
Wniosek do PSM II stopniawniosek_psm_2st.pdf 0.25MB Klauzula informacyjna
klauzula_informacyjna.pdf 0.20MB Harmonogram spotkań informacyjnych do PSM II stopnia
spotkania_informacyjne_2st.pdf 0.10MB Wymagania egzaminacyjne do klasy I - PSM II stopnia
wymagania_2st.pdf 0.12MB
- Pierwsza publikacja:
- 03.03.2024 13:05 Mariusz Nowak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Honorata Górna
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Rekrutacja do klasy pierwszej PSM II stopnia | 1.0 | 03.03.2024 13:05 Mariusz Nowak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP